Czternastoletnia Leonie jest influencerką, mieszkającą z rodzicami pod Berlinem. Ma ponad milion fanów, a korporacje nieustannie wysyłają jej produkty do reklamowania na Instagramie. Matka z ojcem szybko zdają sobie sprawę z finansowego potencjału córki i zostają jej menadżerami. Chcą, aby miała lepsze życie niż oni – we wschodnim Berlinie, przed upadkiem muru. Oddają się całkowicie karierze Leo, ale życie dziewczyny złożone z reklamowanych postów, negocjacji z markami produktów, presji fanów oraz hejterów, zamienia się w wypełnione nieustającą presją więzienie.
Susanne Regina Meures, reżyserka filmu, przez cztery lata obserwuje sukces komercyjny nastolatki oraz próbujących nadążyć za nim rodziców.
Po pokazie „Instagramowej rodziny” porozmawiamy o wpływie jaki media społecznościowe mają na nasze funkcjonowanie. Na pierwszy rzut oka dają nieskończone i niezwykłe możliwości - przestrzeń do dzielenia się swoim życiem, pochłanianie doświadczeń i wejścia do domów innych ludzi. Coraz większa jest jednak świadomość negatywnych konsekwencji nadmiernego zaangażowania w media społecznościowe, wśród których znajdują się m.in. zaburzenia koncentracji czy stany depresyjne. W dyskusji wezmą udział Dorota Dot Okulicz, psycholożka, podcasterka i coach mindfullness oraz Maria Pyrek – pedagożka teatru, edukatorka, aktywistka działająca na rzecz podnoszenia dobrostanu młodych ludzi.
Dorota Dot Okulicz - psycholożka, psychoterapeutka w trakcie szkolenia, eventowiec, marketingowiec, podcasterka, mindfulness coach. Artystyczna dusza twardo stąpającą po ziemi. Soul always in motion. Po godzinach: organizuje autorski event Myśli Gonitwa, działa w fundacji Można Zwariować, tworzy podcast "FLOW your mind!" i śpiewa. Medytuje, pisze, ćwiczy jogę. Uwielbia teatr (od strony widzki i twórczyni), jazdę samochodem, bycie w ruchu i kontakcie z ludźmi, dzianie się.
Maria Pyrek - edukatorka, pedagożka teatru, aktywistka działająca na rzecz podnoszenia dobrostanu młodych ludzi. Prezeska Fundacji Fala Nowej Kultury oraz współautorka pierwszej w Polsce ciałopozytywnej w Polsce kampanii dla młodzieży SPÓJRZ NA SIEBIE. Słucha nastolatków a następnie buduje projekty, które umożliwiają im na artystyczną ekspresję, ale także (a może przede wszystkim) wzmacniają ich pewność siebie.