Link do opisu wydarzenia: Love Story, czyli Walentynki w Filharmonii

Love Story, czyli Walentynki w Filharmonii

Data: 16 lutego 2020 r.
Godzina: 19.00
Miejsce: Filharmonia Bałtycka, ul. Ołowianka 1, Gdańsk
Wstęp: Bilety: www.kupbilecik.pl, www.bilety24.pl, kasy Filharmonii Bałtyckiej, rezerwacje pod numerem tel. 693 359 450
Organizator: Tutti Entertainment

Szczegóły wydarzenia

16 lutego, o godz. 19.00 w koncercie Love Story, czyli Walentynki w Filharmonii! wystąpi światowej sławy śpiewaczka Alicja Węgorzewska, jedyna Polka wyróżniona za ponadprzeciętne osiągnięcia artystyczne prestiżową amerykańską nagrodą imienia Marii Callas. Wraz z tenorem Mirosławem Niewiadomskim i orkiestrą pod dyrekcją Natalii Walewskiej wykona repertuar z najpiękniejszymi melodiami o miłości. Koncert poprowadzi znany radiowy dziennikarz - Kamil Wicik z Radia Gdańsk.

Co roku masz ten sam dylemat? Nie wiesz, gdzie spędzić święto zakochanych? Filharmonia Bałtycka i Tutti Entertainment prezentują wyjątkowe artystyczne wydarzenie – Love Story, czyli Walentynki w Filharmonii!

Walentynki to czas na niespodzianki, a romantyczny koncert to z pewnością pierwszy krok do udanej randki. Magia muzyki potrafi skruszyć każdy lód, a serce – roztopić!

Gdzie będziecie rozumieć się bez słów? Z pewnością w Filharmonii, zapadając się w wygodnym (w sam raz czerwonym!) fotelu i rozkoszując muzyką z bliską Ci osobą. Zaskocz swoją drugą połówkę, zapraszając Ją lub Jego na pełną namiętnych zwrotów akcji muzyczną podróż.

Podczas koncertu zabrzmią najpiękniejsze melodie: od uwielbianych scen miłosnych z filmów, po arie operowe, czardasze, tanga i znane hity z repertuaru takich gwiazd jak Il Divo, Lou Reed, Riccardo Cocciante, Joe Davis, Willie Nelson czy Zbigniew Wodecki.

Partie wokalne wykonają: wybitna polska śpiewaczka, kobieta o niezwykłej scenicznej osobowości i wielkim sercu, Alicja Węgorzewska, a towarzyszyć jej będzie silny, męski głos Mirosława Niewiadomskiego, tenora, który oczarował publiczność, występując m.in. w popularnym show „10 Tenorów”.

Posłuchajcie, co wyniknie ze spotkania tych wybitnych polskich głosów. Czy w historii, jaką Wam opowiedzą, zobaczycie odbicie swojej własnej? Czy też odnajdziecie coś zupełnie nowego? Jedno jest pewne – niezapomniany muzyczny wieczór w Filharmonii Bałtyckiej napełni Was na długo pozytywną energią! Alicja Węgorzewska i Mirosław Niewiadomski, czyli Ona i On na jednej scenie, w otoczeniu znakomitych muzyków z Orkiestry Amberto pod kierownictwem Natalii Walewskiej. Wydarzenie poprowadzi dziennikarz muzyczny Radia Gdańsk – Kamil Wicik.

W programie m.in.: Belle, Quizas, Always on my mind, Time to say goodbye, muzyka z filmów: Love Story, Titanic, James Bond, Zapach kobiety, Tajemniczy Ogród; czardasze, arie operowe i operetkowe, tanga i znane hity z repertuaru takich gwiazd jak: Il Divo, Lou Reed, Riccardo Cocciante, Joe Davis, Willie Nelson czy Zbigniew Wodecki.

Alicja Węgorzewska – mezzosopran, Doktor Sztuk Muzycznych, urodzona w Szczecinie. Debiutowała na scenie wiedeńskiej Kammeroper,a następnie otrzymała angaż w Neue Oper Wien i w Theater an der Wien, gdzie na zaproszenie sekretarza generalnego ONZ Kofi Annana wystąpiła obok takich gwiazd mezzosopranowych jak Fiorenza Cossotto i Grace Bumbry w koncercie z okazji narodzin 6- miliardowego obywatela Ziemi.

W nagrodę za wygrany konkurs w Rheinsbergu (1999 - I nagroda) wystąpiła w tamtejszym teatrze operowym w koprodukcji z Deutsche Oper Berlin w głównej roli w światowej prapremierze opery Siegfrieda Matthusa „Kronprinz Friedrich” w reżyserii jednego z najwybitniejszych reżyserów operowych Goetza Friedricha oraz pod dyrekcją Rolfa Reutera. Premiera była transmitowana na żywo w niemieckim radiu. Jej kreacja zebrała znakomite recenzje. Odbyła z tym spektaklem tournee po Niemczech, występując m.in. w Bayreuth i w niemieckim pawilonie podczas wystawy światowej EXPO 2000 w Hanowerze.

Jej kariera obejmuje liczne występy w wielu prestiżowych międzynarodowych festiwalach i galach operowych. Współpracowała z teatrami w Wiedniu, Berlinie, Bayreuth, Monte Carlo. Występowała w tak prestiżowych salach, jak Concertgebouw w Amsterdamie czy berliński Konzerthaus.

Bardzo prędko zdobyła uznanie w kraju. Występowała w łódzkim Teatrze Wielkim w tytułowej partii w operze „Carmen” Bizeta, w Operze Krakowskiej, na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej, w Operze na Zamku w Szczecinie, w Operze Bałtyckiej, Operze Śląskiej w Bytomiu na zaproszenie Wiesława Ochmana oraz w Filharmonii Narodowej w Warszawie, gdzie wystąpiła w Galowym Finałowym Koncercie Lutosławski Awards, wykonując światową prapremierę nagrodzonych w tym konkursie pieśni.

W 2008 roku wykonywała znakomicie przyjęte przez krytyków i publiczność recitale, m. in. w Kuwejcie i Bahrajnie oraz koncerty w Duesseldorfie. Z okazji 100-lecia Opery Leśnej w Sopocie i reaktywacji Festiwalu Wagnerowskiego roku wzięła udział w produkcji „Złoto Renu” Wagnera pod dyrekcją Jana Lathama Koeniga.

W 2010 Roku nagrała dla Hungarotonu Classic i Fuzeau Classique wszystkie pieśni Chopina wraz z wybitnym węgierskim wirtuozem Alexem Szilasi. Zbiegło się to z uroczystościami związanymi z obchodami Roku Chopinowskiego. W Budapeszcie Koncertem Galowym otwierała obchody roku Chopinowskiego na Węgrzech oraz zamykała go koncertami w Nowym Yorku w Yamaha hall, a także w Qatarze. W grudniu tegoż roku po raz pierwszy wyreżyserowała „Carmen” i zaśpiewała w niej tytułową rolę w Kuwejcie oraz Bahrajnie.

Alicja Węgorzewska promuje sztukę operową również poza murami teatrów i sal koncertowych. Często gości w mediach. Wystąpiła jako gość w wielu programach telewizyjnych jak” Śpiewające fortepiany”, „Jaka to melodia”, „Kocham Cię Polsko”, „Familiada”, przeznaczając wygrane fundusze na cel charytatywny. Trzykrotnie, wraz z widzami Polsatu, witała Nowy Rok występami na żywo w Krakowie na Rynku Starego Miasta oraz na placu Konstytucji w Warszawie. W 2009 zagrała w serialu telewizyjnym” Dom nad rozlewiskiem” w roli śpiewaczki operowej, Joanny. Zdobyła ogromną popularność jako charyzmatyczny i kompetentny juror w programie „Bitwa na głosy”.

Pisuje felietony o operze; założyła i prowadzi Fundację STARTSMART, która zajmuje się świadomą i szeroko pojętą edukacją dzieci oraz rozwijaniem ich potencjałów językowych i artystycznych.

W czerwcu 2011 roku zadebiutowała w roli producenta teatralnego i aktorki dramatycznej w monodramie operowym „Diva for rent” w reż. Jerzego Bończaka i choreografii Emila Wesołowskiego. Plakat i scenografię do spektaklu zaprojektował Rafał Olbiński. Przedstawienie zebrało znakomite recenzje a także zostało wystawione w wielu polskich miastach.

Diva for rent” została przetłumaczona na język angielski oraz wystawiona w ramach obchodów Polskiej Prezydencji w krajach Zatoki Perskiej w obecności międzynarodowego korpusu dyplomatycznego i wielu znamienitych gości. Przedstawienia odbywały się w najbardziej renomowanych salach koncertowych (Al Hashemi w Kuwejcie, Qatar Opera House w Qatarze pod patronatem tamtejszego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz w Abu Dhabi Theater. Monodram zebrał znakomite recenzje zarówno w prasie anglo- jak i arabskojęzycznej. Monodram w wersji anglojęzycznej został wystawiony na Expo 2015.

Za monodram i debiut telewizyjny otrzymała nominację do nagrody „Róże Gali”, a także nominację do nagrody „Telekamery” za jurorowanie w „Bitwie na głosy”, która okazała się programem misyjnym oraz promującym młode talenty. Od lat z sukcesami produkuje festiwale, wydarzenia telewizyjne i znaczące projekty Kulturalne. Pełniła rolę ambasadora i współgospodarza, a także Dyrektora Artystycznego Festiwalu im. J. Kiepury w Krynicy-Zdrój. Artystka brała udział w nagraniu ścieżki dźwiękowej do filmu Wiedźmin, za którą otrzymała Złotą Płytę.

Jest pomysłodawczynią i producentem 6 edycji koncertów „Bitwa Tenorów na róże” z oglądalnością do 1 mln widzów. W 2018 wyprodukowała „Koncert Papieski z okazji 40 lecie pontyfikatu Ojca Św. Jana Pawła II”, transmitowany z Bazyliki św. Brygidy w Gdańsku, z udziałem Placido Domingo Juniora i oglądalnością ponad 800 tys. Widzów. Jako Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej ma na swoim koncie produkcje tak znaczących Oper jak Armide – retransmisja w TVP Kultura, Orfeusz i Eurydyka, Czarodziejski Flet, Wesele Figara, Uprowadzenie z Seraju i kolejne znaczące produkcje Festiwalu Mozartowskiego w Warszawie.

Od lat komentuje dla TVP słynne Noworoczne Koncerty z Wiednia.

2015 roku została powołana na dyrektora Mazowieckiego Teatru Muzycznego w Warszawie, a od 2017 roku pełni funkcję Dyrektora Warszawskiej Opery Kameralnej.

Odznaczona Medalem „Pro Mazovia” w 2016 roku, najwyższym odznaczeniem Marszałka Województwa Mazowieckiego, wyróżniona nagrodami: „Polish Businesswomen Awards” w 2016 w kategorii „Wybitna Osobowość”, FRYDERYKI 2018 – Nagroda dla zarządzanej instytucji, FENIKS – 2018 – Nagroda dla zarządzanej instytucji, nagrodą Giuseppe Di Stefano 2018 dla Warszawskiej Opery Kameralnej za spektakl Armide – Nagroda dla zarządzanej instytucji, Orłami magazynu Wprost – 2018 w kategorii Osobowość Regionu, nagrodą Osobowości i Sukcesy ROKU 2018 – Nagroda dla Warszawskiej Opery Kameralnej – Nagroda dla zarządzanej instytucji.

W 2019 roku Alicja Węgorzewska znalazła się w znamienitym gronie laureatów Callas Tribute Prize – nagrody przyznawanej na cześć ikony sztuki operowej, legendarnej Marii Callas. Prestiżowa nagroda przyznawana jest wybitnym kobietom ze świata muzyki, teatru i mody, wyróżniającym się ponadprzeciętnymi osiągnięciami artystycznymi, jak również działalnością społeczną, szczególnie w walce o prawa kobiet. Wśród laureatów znalazły się między innymi takie sławy, jak włoska sopranistka Katia Ricciarelli, wybitna południowokoreańska śpiewaczka Sumi Jo, amerykańska diwa operowa Jessica Faselt, Melissa Wegner – dyrektor wykonawczy National Council Auditions w Metropolitan Opera w Nowym Jorku, czy hollywoodzka aktorka Sienna Miller.

Mirosław Niewiadomski – tenor, debiutował w 2000 roku na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi rolą Don Curzia w „Weselu Figara”. Wcielał się w wiele ról na scenach muzycznych, między innymi w rolę Merkurego („Orfeusz w Piekle”), Hrabiego Zedlau („Wiedeńska krew” J. Strauss), Barinkaya („Baron cygański” J. Strauss), Sou Chonga („Kraina uśmiechu” F. Lehar) i Jozsi („Cygańska miłość” F. Lehar).

W 2002 roku został finalistą VII Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w Dusznikach Zdroju w kategorii operowej, a w 2009 roku zdobył drugie miejsce na I Europejskim Festiwalu Duetów Operetkowych „Face to Face” organizowanym w Teatrze Muzycznym w Poznaniu.

Prywatnie Mirosław Niewiadomski jest wielkim fanem Elvisa Presleya, co można usłyszeć w piosenkach prezentowanych przez niego na koncertach – obok znanych i lubianych szlagierów muzyki klasycznej pojawiają się również takie hity jak „Always on my mind” albo „Blue suede shoes”. Znakomicie odnajduje się również w muzyce rozrywkowej z repertuaru takich artystów jak Frank Sinatra czy Tom Jones.

Natalia Walewska – koncertmistrzyni Orkiestry Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, koncertująca skrzypaczka, doskonale wykształcona między innymi przez legendarnego wirtuoza skrzypiec Leonida Kogana. W swoim dorobku ma laury na prestiżowych międzynarodowych konkursach, między innymi: Międzynarodowym Konkursie im. K. Szymanowskiego. Uczestniczyła w licznych festiwalach, gdzie występowała pod batutą wielkich dyrygentów jak: G. Solti, Ch. Eschenbach, M. Roztropowicz. Od 1999 roku piastuje prestiżowe stanowisko koncertmistrza Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku. Regularnie jest zapraszana w charakterze solistki do współpracy z orkiestrami symfonicznymi w kraju i zagranicą. Jej umiejętności zostały docenione przez uznanych dyrygentów jak Jerzy Maksymiuk, Ernst van Tiel, Massimiliano Caldi, Maxim Vengerov, Vag Papian, Juozas Domarkas, Sir Neville Marinerr, Sławomir Chrzanowski, Petr Chromcak.

W dorobku autorskim Natalii Walewskiej znajdują się nagrania płytowe wysoko oceniane zarówno przez melomanów jak i przez dziennikarzy z branży fonograficznej. Do najcenniejszych należą: „Romanza Classica” na skrzypce i organy z prof. Romanem Peruckim (osiągnęła status Złotej płyty), „Clair de Lune” nagraną wspólnie z pianistą prof. Bogdanem Kułakowskim, „Violin & Piano” z pianistą Rafałem Lewandowskim, „Cztery pory roku” Antonio Vivaldiego z Zespołem Muzyki Dawnej „Cappella Gedanensis” pod dyrekcją Tadeusza Wojciechowskiego (Platynowa Płyta), „War Requiem” z dyrygentem Sir Nevillem Marinerrem. Płyta z nagraniem koncertu „Harmonia” Zbigniewa Kruczka (Belgia) na skrzypce, trąbkę i orkiestrę symfoniczną (Polska Filharmonia Bałtycka) pod dyrekcją włoskiego dyrygenta Massimiliano Caldiego to dzieło specjalnie skomponowane z dedykacją dla artystki.

Natalia Walewska wykonuje autorskie programy i oprócz znanego cyklu koncertów A. Vivaldiego „Cztery pory roku” grywa również koncerty z muzyką popularną m.in. tanga i walce, wirtuozowskie klasyczne miniatury na skrzypce i fortepian oraz programy edukacyjne dedykowane najmłodszym słuchaczom. Artystka uczestniczy w charakterze koncertmistrza i solistki w licznych nagraniach płytowych, radiowych i telewizyjnych. W 2010 roku rozpoczęła współpracę z Królewską Orkiestrą Salonową, gdzie występuje solo i dyryguje od pulpitu. Te widowiska to atrakcyjny show w stylu wiedeńskich gal operowych, z udziałem śpiewaków oraz baletu. Za swoje osiągnięcia artystyczne w dziedzinie kultury została nominowana do nagrody „Splendor Gedanensis - 2010”. Jest również wielokrotną stypendystką Marszałka Województwa Pomorskiego.

W 2014 roku została zaproszona do współpracy przy filmie „Kobiety bez wstydu” w reżyserii Witolda Orzechowskiego i nagrała „Pocztówkę z Paryża”, ścieżkę dźwiękową skomponowaną przez Piotra Salabera. W 2015 roku powstała płyta z muzyką filmową „Amber tango”, zawierająca najpiękniejsze, najbardziej znane melodie filmowe. Płyta ta powstała przy współpracy z dyrygentem Szymonem Morusem, Pawłem A. Nowakiem i Orkiestrą Kameralną Progress. W 2016 r. została Wiceprezesem gdańskiego stowarzyszenia Amberton, z którym realizuje autorskie programy artystyczne i edukacyjne dla najmłodszych melomanów. Jest twórcą i dyrektorem artystycznym Festiwalu Baltic Souvenir, który odbywa się w sezonie wakacyjnym w Gdańsku, Gdyni i Sopocie. W 2017 r. artystka została zaproszona do wykonania solowej partii skrzypiec w koncercie plenerowym i nagraniu DVD oratorium Non Omnis Moriar Piotra Salabera. Koncert zgromadził kilkutysięczną publiczność w Bydgoszczy na Wyspie Młyńskiej. W czerwcu 2018 r. z okazji 100 lecia KUL (Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego) Natalia Walewska wykonała uroczysty koncert z towarzyszeniem orkiestry.

Od 2018 r. regularnie koncertuje z wybitną polską mezzosopranistką Alicją Węgorzewską. Na zaproszenie Alicji Węgorzewskiej wystąpiła w VI edycji Bitwy Tenorów na róże, transmitowanej przez liczne publiczne kanały telewizyjne. Natalia Walewska chętnie angażuje się również w działalność charytatywną (koncert dla SOS Wioski Dziecięce w Warszawie).

Artystka występuje jako solistka w koncertach organizowanych w filharmoniach w Katowicach, Olsztynie, Zabrzu, Kielcach oraz w macierzystej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku. W 2018 r. z okazji upamiętnienia 100-lecia Niepodległości Polski brała udział w prestiżowych wydarzeniach, wykonując fantazję na skrzypce solo i orkiestrę „Vox Amoris” Peterisa Vasksa oraz polonezy Michała Kleofasa Ogińskiego. Światowe prawykonanie kompozycji Ogińskiego odbyło się w Gdańsku, wspólnie z pianistą Iwo Załuskim z Walii, prapraprawnukiem Michała Kleofasa. Polonezy zostały zarejestrowane w 2019 roku na płycie CD „Perły Kultury Polskiej”, która upamiętnia muzyczne dziedzictwo polskich kompozytorów.

W marcu 2020 roku w Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku odbędzie się koncert jubileuszowy z okazji 20 lecia pracy artystycznej Natalii Walewskiej.

Miejsce