
fot. Krzysiek Oleksiak
Pomysł na najnowszą płytę zrodził się po zeszłorocznym koncercie „Pianokrąg”, który miał miejsce w warszawskiej Królikarni. Bartek Wąsik prezentował wówczas swoje autorskie aranżacje wybranych piosenek brytyjskiego zespołu. Spotkanie na deskach teatru będzie pierwszą okazją, by zapoznać się z pełnym materiałem z nadchodzącego albumu „Daydreamer”.
– Będzie to trudne zadanie – ukazanie złożoności piosenek Radiohead za pomocą tylko jednego instrumentu. Chodzi o wytworzenie kameralnej atmosfery i przysłuchanie się tym utworom, bez wielopoziomowych warstw brzmieniowych, za pomocą minimalnych środków – mówił Bartek Wąsik.
Zaaranżowane na fortepian utwory, podkreślą charakter i atmosferę Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego.
Bartek Wąsik – to jeden z czołowych i wszechstronnych polskich pianistów, a także kompozytor i aranżer. Związany z zespołami: Lutosławski Piano Duo, założonym wraz z Emilią Sitarz oraz kwartetem Kwadrofonik, w którego repertuarze znajdziemy muzykę współczesną i folkową.
Laureat wielu nagród fonograficznych i pozamuzycznych. Płyta „Lutosławski Piano Duo” przyniosła mu w 2008 roku Fryderyka w kategorii Album Roku – Muzyka Kameralna. W 2014 roku otrzymał Paszport „Polityki” w kategorii Muzyka Poważna jako członek zespołu Kwadrofonik. Album „Requiem ludowe” został nagrodzony Folkowym Fonogramem Roku, nagrodą przyznawaną najlepszym polskim płytom folkowym.
Jednocześnie podąża własną drogą artystyczną, przykuwając uwagę publiczności i krytyków. Projekt „Nowa Warszawa”, który przedstawia nowo zaaranżowane piosenki o Warszawie, powstał przy współpracy ze Stanisławą Celińską i Royal String Quartet, otrzymał nagrodę Gwarancja Kultury, która jest przyznawana przez telewizję TVP Kultura dla najciekawszych osobowości artystycznych. Doceniony został również przez redakcję magazynu kulturalnego „Co Jest Grane 24”, za co otrzymał nagrodę Wdechów za wydarzenie roku. W roku 2020 został laureatem nagrody wręczanej przez polskie środowisko muzyczne – Koryfeusz Muzyki Polskiej w kategorii „Osobowość Roku”. W tym samym roku, w warszawskiej Królikarni zainaugurował cykl autorskich recitali fortepianowych „Pianokrąg", które prezentowały jego autorskie kompozycje, a także twórczość artystów z pogranicza muzyki klasycznej i alternatywnej.
Współpracował z wieloma polskimi twórcami m.in.: z Bartkiem Konopką (film „Nowa Warszawa”), Janem Komasą (widowisko „Ksenofonia. Symfonia dla Innego”), Arturem Rojkiem („Symfonia przemysłowa”), Adamem Strugiem („Requiem ludowe” – uhonorowane Folkowym Fonogramem Roku), Katarzyną Nosowską (Gala 10-lecia TVP), Ralphem Kaminskim („Kora”), Dorotą Miśkiewicz („Lutosławski, Tuwim – Piosenki nie tylko dla dzieci”) oraz Teatrem Starym w Lublinie („Kocham, Lublin, Szanuję”). W roku 2020 z Melą Koteluk stworzył aranżacje do poezji Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, utwory znalazły się na płycie „Astronomia poety. Baczyński”.