Projekt REKoRder koncentruje się na słuchaniu jako świadomym akcie bycia „tu i teraz” – praktyce, która w obliczu kryzysu klimatycznego nabiera szczególnego znaczenia. Inspiracją dla wydarzenia są idee Hildegardy Westerkamp – kompozytorki, prekursorki ekologii akustycznej i propagatorki spacerów dźwiękowych – która podkreśla, że cywilizacja musi zwolnić, aby zacząć naprawdę słuchać.
REKoRder łączy pozornie odległe praktyki audialne: field recording (nagrania terenowe) oraz performatywną grę perkusyjną. Punktem wyjścia projektu była próba rekonstrukcji utworów Waltera De Marii Ocean Music oraz Cricket Music, w ramach której po raz pierwszy doszło do połączenia tych dwóch światów dźwiękowych. Obecna odsłona projektu rozwija te poszukiwania, tworząc spójną strukturę złożoną z dwóch uzupełniających się komponentów:
– praktyki słuchania i rejestracji krajobrazu akustycznego
– warstwy muzycznej: perkusyjnej, elektroakustycznej i performatywnej
Field recording traktowany jest tu jako narzędzie refleksji badawczej i krytycznej nad współczesnym krajobrazem dźwiękowym. Projekt czerpie z koncepcji ekologii akustycznej oraz idei krajobrazu akustycznego R. Murraya Schafera i zespołu World Soundscape Project, postulujących uważne badanie i słuchanie otoczenia dźwiękowego. Ważnym punktem odniesienia są także prace muzyka i przyrodnika Berniego Krause, autora hipotezy „nisz akustycznych”, opisującej relacje pomiędzy biofonią, geofonią i dominującą dziś antropofonią.
Istotnym kontekstem dla perkusyjnej metody badawczej jest również postać Leopolda Auenbrüggera, twórcy metody osłuchiwania ciała (auskultacji), polegającej na uderzaniu i wsłuchiwaniu się w wewnętrzne rezonanse. REKoRder staje się tym samym refleksją nad fonografią, nagrywaniem i dystrybucją dźwięku oraz rolą elektroakustycznego, akuzmatycznego brzmienia we współczesnej kulturze muzycznej.
Perkusista i artysta dźwiękowy. Zajmuje się field recordingiem, ekologią akustyczną i badaniem krajobrazu dźwiękowego. Tworzy w obszarze współczesnej muzyki improwizowanej i elektroakustycznej, prowadzi warsztaty z zakresu ekologii akustycznej. Współpracował z instytucjami kultury w Polsce, Europie i USA. Stypendysta m.in. MuseumsQuartier w Wiedniu, Fundacji Wyszehradzkiej w Pradze, Arts Link Foundation w Nowym Jorku, MKiDN oraz Miasta Gdańska. Rezydent ośrodków EMS w Sztokholmie, Skalar Center for Sound Art (Islandia) oraz Fundacji W788 w Kozielcu. Członek zespołu BUK.