Link do opisu wydarzenia: Międzynarodowy festiwal - Gdańska Korporacja Tańca 2008

Międzynarodowy festiwal - Gdańska Korporacja Tańca 2008

Data: 21 - 31.08.2008
Godzina: 18:00
Miejsce: Klub Żak, Gdańsk, ul. Grunwaldzka 195/197
Wstęp: Karnety i bilety na spektakle w przedsprzedaży do 20.08.2008: Karnet 5-dniowy (14 spektakli): 80,- Bilet na dany dzień: 25,- Karnety i bilety na spektakle od 21.08.2008: Karnet 5-dniowy (14 spektakli): 120,- Bilet na dany dzień: 30,- Karnety na warsztaty: Karnet na 6 warsztatów: 180,- normalny, 90,- ulgowy, 80, - zniżkowy* Karnet na 1 warsztat: 70,- normalny, 60,- ulgowy, 50,- zniżkowy* *zniżka dla studentów AST, posiadaczy karty klubowej i biletów okresowych SKM Sprzedaż i rezerwacja biletów - tylko w Klubie ŻAK. Kasa czynna codziennie: g.15.00 - 21.00, w sb i nd od g.16.00 (kasa@klubzak.com.pl; 58 344 05 73 w.117) Nie ma możliwości rezerwacji biletów oraz karnetów w cenie przedsprzedaży. Miejsca są numerowane, liczba miejsc na spektakle jest ograniczona; bilety, karnety.
Organizator: Klub Żak

Szczegóły wydarzenia

Eksplozja tańca nad Bałtykiem! 21 sierpnia w Klubie Żak rusza kolejna edycja festiwalu Gdańska Korporacja Tańca. Na kilka dni w Trójmieście zagości czołówka polskiej i zagranicznej sceny tańca współczesnego.

Klub ŻAK
Gdańsk, ul. Grunwaldzka 195/197
www.klubzak.com.pl
(58) 344 05 73 i 345 15 90

zaprasza na

MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL
GDAŃSKA KORPORACJA TAŃCA 2008 21 - 31.08.2008

Eksplozja tańca nad Bałtykiem! 21 sierpnia w Klubie Żak rusza kolejna edycja festiwalu Gdańska Korporacja Tańca. Na kilka dni w Trójmieście zagości czołówka polskiej i zagranicznej sceny tańca współczesnego. W programie 14 spektakli – w tym premiera solowego projektu Leszka Bzdyla oraz występy gwiazd zagranicznych takich jak: sławna belgijska grupa Les SlovaKs oraz izraelscy tancerze – Yossi Berg, Oded Graf i Karmit Burian! Nie zabraknie również prezentacji najnowszych projektów tanecznych grupy Good Girl Killer, Katarzyny Chmielewskiej i Bożeny Eltermann, Teatru Tańca i Muzyki Kino Variatino, Teatru Okazjonalnego, Teatru Patrz Mi Na Usta i Teatru Amareya. Swój solowy spektakl pokaże Magdalena Reiter – tancerka związana z Trójmiastem, dziś pracującą głównie zagranicą. Podczas dwóch wieczorów festiwalowych zostaną zaprezentowane pokazy młodych tancerzy z Trójmiasta i Polski, czyli „Debiuty Korporacji”. Spektakle pokażą: grupa pracująca pod opieką Katarzyny Chmielewskiej (Teatr Dada von Bzdülöw), duet Larysa Grabińska, Maria Miotk - działający pod opieką Joanny Czajkowskiej (Teatr Okazjonalny) oraz krakowskie trio związane z EST Iwony Olszowskiej. W ramach festiwalu odbędą się także warsztaty tańca współczesnego prowadzone przez Yossiego Berga i Odeda Grafa, Annę Steller, Magdalenę Jędrę; warsztaty głosowo-ruchowe Leny Majewskiej, „Joga dla tancerzy” Anny Haracz oraz warsztaty Kontakt Improwizacji Ewy Szubstarskiej. Miłośnicy tańca będą mogli również zobaczyć ciekawe projekcje z nurtu Kina Tańca – filmy: Editty Braun (Austria), Ruth Way i Russella Framptona (Wielka Brytania) oraz Milana Tomášika, Niny Evy Lampič. Serdecznie zapraszamy!

 

Więcej o Festiwalu i Gdańskiej Korporacji Tańca:

Festiwal Gdańska Korporacja Tańca, który powstał w 2002 r. z inicjatywy Leszka Bzdyla, Klubu Żak i trójmiejskiego środowiska tancerzy, uważany jest za jedno z najważniejszych wydarzeń w sferze tańca współczesnego w Polsce. Festiwal ma charakter podsumowujący i stymulujący całoroczne działania tancerzy Korporacji. Spotkania i rozmowy z publicznością, tancerzami i obserwatorami festiwalu mają pobudzić kreatywne myślenie artystów, a w konsekwencji wpływać na ich twórcze działania.
Gdańska Korporacja Tańca to niezależne zrzeszenie tancerzy i choreografów pracujących w Trójmieście, bądź z niego się wywodzących. Twórcy zrzeszeni w Korporacji zdołali stworzyć silny ośrodek tańca, który jest rozpoznawalny w Polsce i poza jej granicami. Pod względem formy organizacji, wysokiej aktywności oraz dużej ilości grup i artystów indywidualnych, Gdańska Korporacja Tańca stanowi wyjątek w polskim krajobrazie teatralno-tanecznym. Dokonania twórców Gdańskiej Korporacji Tańca (m.in.: odznaka honorowa „Zasłużony dla kultury polskiej” Ministra Kultury dla Jacka Krawczyka – Teatr Okazjonalny, debiut Teatru Dada von Bzdülöw w USA i Indiach oraz nagrody dla Leszka Bzdyla takie jak: Maiden International Theatre Award 2007, Nagroda Teatralna Marszałka Woj. Pomorskiego za rok 2006 oraz Sztorm Roku 2006, Nagroda Prezydenta Gdańska dla Młodych Twórców 2006 dla Good Girl Killer; Nagroda dla najlepszego wykonawcy na II Festival of Slovene Dance i Nagroda jury VIII Teaterfest in Sarajevo w 2005 r. dla Magdaleny Reiter) są dowodem konsekwencji twórców, jak i potencjału drzemiącego w trójmiejskim zagłębiu tanecznym. Ten potencjał drzemiący w lokalnych tancerzach, to nie tylko osiągnięcia artystyczne – twórcy także realizują poszczególne edycje GKK (Leszek Bzdyl, Anna Haracz, Anna Steler, Katarzyna Julia Pastuszak).

 


Program Festiwalu GKT 2008

25.08
g. 18.00
Debiuty Korporacji: Trio z Krakowa: Ewa Szubstarska, Paweł Konior, Magdalena Przybysz – „JApONiONA”;
Maria Miotk, Larysa Grabińska - „Panna Młoda rozebrana przez swych kawalerów, jednak...”
g. 20.00
Yossi Berg, Oded Graf, Karmit Burian (Izrael) – „Mechanical Trio In a Hot Country”

26.08
g. 19.00
Magdalena Reiter – „Solo”
Premiera: Teatr Dada von Bzdülöw (Leszek Bzdyl - solo) – „Opus pessimum, albo nigdy nie mów mi, że mnie kochasz”


27.08
g. 18.00
Debiuty Korporacji: Grupa Katarzyny Chmielewskiej – Inkubator – „Miejscy nomadowie”
g. 19.00
Teatr Okazjonalny – „D-KOD-R”
Magdalena Jędra – „Junkie”

28.08
g. 19.00
Teatr Tańca i Muzyki Kino Variatino - „...ale jest jeszcze prawda...”
Teatr Amareya - „Exit”
g. 21.15
Kino Tańca – pokazy spektakli tanecznych - „Collision” (1993), „Manifest”(2002) – Editta Braun

29.08
g. 19.00
Teatr Patrz Mi Na Usta – „Belladonna”
Teatr Cynada, Katarzyna Chmielewska – „Punkt”
g. 21.15
Kino Tańca – pokazy spektakli tanecznych – „Enclave” (2004), „Utah sunshine” (2007) – Ruth Way i Russell Frampton, „Within ‘07” (2007) - Milan Tomášik, Nina Eva Lampič

30.08 - g. 19.00
Les SlovaKs (Belgia) - „Opening Night”

31.08 - g. 19.00
Good Girl Killer – „Akcja”

Program warsztatów:

21 - 22.08, g.10.00 - 12.00 - Lena Majewska – „Głos w ruchu i ruch w głosie”*
21 - 22.08, g.12.30 - 14.30 - Ewa Szubstarska – Kontakt Improwizacja (dla początkujących i średniozaawansowanych)*
21 - 22.08, g.15.00 - 17.00 - Anna Steller – technika tańca współczesnego*
23 - 24.08, g.15.00 - 17.00 - Magdalena Jędra – technika tańca współczesnego*
23 - 24.08, g.12.30 - 14.30 - Yossi Berg i Oded Graf - technika tańca współczesnego – warsztat w Fitness Spójnia
25 - 27.08, g.11.30 - 13.30 - Anna Haracz - „Joga dla tancerzy"*

*miejsce warsztatu: Klub Żak

Występy Yossiego Berga, Odda Grafa i Karmit Burian odbywają się dzięki wsparciu Israel Lottery Council for The Arts.

 


Karnety i bilety na spektakle w przedsprzedaży do 20.08.2008:
Karnet 5-dniowy (14 spektakli): 80,-
Bilet na dany dzień: 25,-
Karnety i bilety na spektakle od 21.08.2008:
Karnet 5-dniowy (14 spektakli): 120,-
Bilet na dany dzień: 30,-
Karnety na warsztaty:
Karnet na 6 warsztatów: 180,- normalny, 90,- ulgowy, 80, - zniżkowy*
Karnet na 1 warsztat: 70,- normalny, 60,- ulgowy, 50,- zniżkowy*

*zniżka dla studentów AST, posiadaczy karty klubowej i biletów okresowych SKM

Sprzedaż i rezerwacja biletów - tylko w Klubie ŻAK.
Kasa czynna codziennie: g.15.00 - 21.00, w sb i nd od g.16.00
(kasa@klubzak.com.pl; 58 344 05 73 w.117)
Nie ma możliwości rezerwacji biletów oraz karnetów w cenie przedsprzedaży. Miejsca są numerowane, liczba miejsc na spektakle jest ograniczona; bilety, karnety.

Producent: Klub Żak
Kurator projektu: Katarzyna Julia Pastuszak


GKT 2008 – informacja o spektaklach

Debiuty Korporacji: Ewa Szubstarska, Paweł Konior, Magdalena Przybysz
„JApONiONA”
Choreografia i wykonanie: Ewa Szubstarska, Paweł Konior, Magdalena Przybysz
Czas trwania: 30 min.
„JApONiONA” to spektakl trójki młodych tancerzy związanych ze studiem EST Iwony Olszowskiej. Jest to taneczny performans oparty na doświadczeniach Kontakt Improwizacji, przetworzonych przez kontekst sceniczny. „JApONiONA” jest spotkaniem trójki przyjaciół nad Bałtykiem, którzy przez przypadek zostali włożeni w sen o Japonii... W tym śnie badają relacje między sobą, granice komunikacji oraz zaufanie. Podróżując od zamknięcia, poprzez otwarte jak kwitnące wiśnie uczucia, aż po zabawę!

Debiuty Korporacji: Maria Miotk, Larysa Grabińska
„Panna młoda rozebrana przez swych kawalerów, jednak...”
Koncept, scenariusz: Larysa Grabińska, Maria Miotk
Choreografia, reżyseria: Larysa Grabińska, Maria Miotk
Wykonanie: Larysa Grabińska, Maria Miotk
Scenografia i kostiumy: Arkadiusz Drawc
Muzyka: Artur Jakub Matyja,
Reżyseria świateł: Elżbieta Okroy, Ewa Okroy
Data premiery: marzec 2008
Opieka artystyczna: Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk
Czas trwania: 30 min.
Spektakl dwóch młodych tancerek - Larysy Grabińskiej i Marii Miotk - zainspirowany został dziełem Marcela Duchampa pod tym samym tytułem. Celem Duchampa było uchwycenie przełomowego momentu w życiu kobiety, w którym dziewica staje się panną młodą. Wraz z tą przemianą zmienia się także osobowość kobiety, jej stosunek do siebie i świata. Zaczyna rozumieć własne doznania, podążać za nimi, a także prowokować je. Dziewica i Panna Młoda – centralne postaci spektaklu - wyrażają de facto osobowość jednej kobiety. Prowokowana przez kawalerów w postaci kartonowych “form samczych”, kobieta dociera do swoich nieodkrytych sfer, w poszukiwaniu swojej kobiecej tożsamości.

Yossi Berg, Oded Graf, Karmit Burian (Izrael)
„Mechanical Trio In a Hot Country”
Choreografia: Oded Graf and Yossi Berg
Wykonanie: Karmit Burian, Oded Graf, Yossi Berg
Reżyseria dźwięku: Ohad Fishof
Muzyka: John Cage, John Fahey
Kostiumy: Dana Belzer
Czas trwania: 21 min.
„Mechanical Trio In a Hot Country” to spektakl o marzeniach znikających w rutynowej codzienności i o próbie powrotu do zwyczajnego człowieczeństwa utraconego w mechanicznej rzeczywistości. Trójka postaci – dwóch mężczyzn i kobieta - spotykają się na scenie, która zmienia się w emocjonalne więzienie, gdzie widują się dzień po dniu. Stopniowo zatracają siebie i stają się (nie)ludzką maszyną.
„W swojej nowej, wspaniałej, spójnej choreografii po raz kolejny stworzyli niepowtarzalne połączenie gorącej namiętności i rozpaczy, czym zdobyli sobie serca publiczności” /Ora Brafman, „The Jerusalem Post”/

Magdalena Reiter
„Solo”
Choreografia: Magdalena Reiter
Wykonanie: Magdalena Reiter
Dramaturg: Janez Burger
Muzyka: Tomaž Grom
Reżyseria świateł i scenografia: Jaka Šimenc
Kostiumy: Alan Hranitelj
Czas trwania: 30 min.
Spektakl „Solo” powstał w 2004 roku jako efekt współpracy niezależnej tancerki Magdaleny Reiter i firmy Staragara -produkującej filmy i wspierającej młodych twórców. Przedstawienie zyskało duże uznanie międzynarodowej krytyki. Spektaklem „Solo” Reiter stawia pytania o to: czy solo jest najbardziej prywatnym, obnażającym, czy też najbardziej niebezpośrednim sposobem komunikacji; czy przedstawienie jest podsumowaniem wcześniejszych etapów twórczości i czy można się w nim spotkać z samym sobą, aby lepiej przyjrzeć się swoim lękom, pragnieniom, ukrytym marzeniom i słabościom? W „Solo” Reiter stara się odkrywać nowe jakości, swój prywatny mikrokosmos.

Premiera: Teatr Dada von Bzdülöw
„Opus pessimum, czyli nigdy nie mów mi, że mnie kochasz”
Idea i wykonanie: Leszek Bzdyl
Współpraca choreograficzna: Katarzyna Chmielewska
Światła: Michał Kołodziej
Czas trwania: 30 min.
„Opus Pessimum...” (w tłumaczeniu z łaciny - Dzieło Najlichsze) to kolejny solowy spektakl Leszka Bzdyla, który w swojej dwudziestoletniej karierze scenicznej tylko dwukrotnie zmierzył się z formą wypowiedzi, jaką jest solo. Premiera „Opus Pessimum…” będzie miała miejsce w ramach V Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca w Poznaniu, organizowanego przez Polski Teatr Tańca. Większość spektakli Teatru Dada, opowiadając o pewnym ludzkim doświadczeniu, próbuje je przerabiać w historię, którą należy zapomnieć, zniwelować, unicestwić. Ta specyficzna strategia służy otwieraniu się na nowe, które wywraca do góry nogami porządek rzeczy. Jak mówi Leszek Bzdyl: „Teatr Dada doszedł jednak w swojej drodze do specyficznego progu, poza którym dalsza „redukcja życia” wydaje się być niemożliwa”. Spektakl „Opus Pessimum...” (w założeniu twórców), nie ma być smutną opowieścią.

Debiuty Korporacji: Grupa pod kierunkiem Katarzyny Chmielewskiej
„Miejscy nomadowie”
„Miejscy nomadowie" to spektakl, który powstał pod kierunkiem Katarzyny Chmielewskiej w ramach projektu „Inkubator 3-miejski” realizowanego przez Klub Żak, przy pomocy finansowej Samorządu Województwa Pomorskiego. Staż warsztatowy skupił młodych ludzi lubiących taniec i poszukujących nowych wyzwań. Warsztat wprowadził debiutantów w pracę twórczą, zapoznał ich z procesem i strukturą pracy w teatrze. W efekcie powstał świeży i poruszający spektakl, w którym zderzone zostały ze sobą dwa odmienne światy - świat studentów Alternatywnej Szkoły Teatralnej, działającej przy Klubie Żak oraz świat grupy trójmiejskich bboy'ów. Płaszczyzną spotkania tych dwóch grup było pytanie o to, czym tak naprawdę są „Miejscy nomadowie”.
„Miejscy nomadowie” - „paradoksalnie, tego świata nie trzeba już tworzyć, trzeba go tylko pokazać. Ci młodzi ludzie wybrali teatr, taniec jako pomysł na wspólne spędzanie czasu, bo wierzą, że dzięki temu mają szansę stworzyć coś swojego, namacalnego i pięknego. Przede wszystkim mogą mieć bezpośredni wpływ na własny rozwój. Mają też szansę wypowiedzi oraz spotkania innych ciekawych ludzi.” /Katarzyna Chmielewska/

 

Teatr Okazjonalny, Occasion Dance Theatre
„D-KOD-R”
Koncept, choreografia i wykonanie: Monika Grzelak, Joanna Czajkowska, Przemysław Wereszczyński, Jacek Krawczyk
Scenariusz: Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk
Muzyka: Marcin Zabrocki (ze specjalnym udziałem IKENGA DRUMMERS)
Kostiumy: Jola Słoma, Mirosław Trymbulak
Spektakl „D-KOD-R” powstał z fascynacji językiem tańca i możliwościami komunikacyjnymi ciała człowieka, a jego tytuł odnosi się przewrotnie do teorii o kodowaniu lingwistycznym Basila Bernsteina. Socjolingwista Basil Bernstein badał, w jaki sposób systemy mowy przekształcają doświadczenie mówiącego. Bernstein wyróżnił dwa typy kodu lingwistycznego: ograniczony i rozwinięty. W pierwszym – wypowiedzi mają na celu przekazanie informacji i są wyrazem struktury społecznej, ubarwiają ją i wzmacniają; w drugim — służą rozróżnianiu i łączeniu idei, gdzie system komunikacji jest zorientowany na osobowość. Widz odbędzie wraz z wykonawcami niezwykłą podróż. Zobaczy jak narodził się ruch wraz z pierwszymi oznakami życia, jak towarzyszył kreacji pierwszej społeczności, integrował ją i wzmacniał, zapewniając poczucie bezpieczeństwa i siły. A następnie jak się rozwijał, dając wyraz indywidualności, wyznaczając nowe drogi komunikacji i wąskiej specjalizacji, tak charakterystycznej dla dzisiejszego zurbanizowanego społeczeństwa, w którym nie potrzebna jest już fizyczna obecność drugiego człowieka.
„Premiera Teatru Okazjonalnego jest kolejnym ważnym głosem w teatralnej wymianie myśli. Możliwości komunikacyjne choreograficznych przedsięwzięć są niepodważalne (…)” /Agata Kirol, „Gazeta Wyborcza Trójmiasto”, 12 marca 2007/

Magdalena Jędra
„Junkie”
Choreografia i wykonanie: Magda Jędra
Czas trwania: ok. 30 min.
Główną myślą w pracy nad spektaklem było przedstawienie postaci, która w schematyczny sposób postrzega i przeżywa siebie i świat, coraz bardziej od niego odchodząc. Choreografia to 30 - minutowe solo z powtarzającymi się sekwencjami ruchu, będącymi obrazem symptomatycznych myśli, odczuć bohaterki, od których trudno jej się uwolnić. Skoncentrowana na tym, co znane, bezpieczne, trzyma się tego mocno, doprowadzając się do emocjonalnej śmierci. Na zewnątrz ułożona i poprawna, oszczędna w ekspresji, w zrytualizowanym ruchu nienadmuchanym uczuciami, ujawnia niepokojący klimat. Struktura spektaklu jest chaotyczna, posklejana z różnych elementów, jest powracaniem do tego, co wyuczone, stare, do pętli codziennych rytuałów.

Teatr Tańca i Muzyki Kino Variatino
„...ale jest jeszcze prawda...”
Choreografia: Anna Krysiak, Anna Haracz
Taniec: Anna Haracz
Muzyka na żywo: Tomasz Antonowicz
Kostiumy: Anna Haracz
Bębny ceramiczne udu: Monika Wieczorkowska
Czas trwania: 20 min.
Spektakl „...ale jest jeszcze prawda...” to poruszająca intymna opowieść o odkrywaniu prawdy o sobie i świecie. Taniec Anny Haracz jest jak podróż po krainie znajdującej się pomiędzy odejściem a powrotem, gdzie czas płynie wolno. Razem z tancerką, widownia powoli wchodzi do sekretnego miejsca, w którym można spotkać prawdę i patrząc jej w oczy, zacząć ufać życiu na nowo.
„Spektakl Teatru Tańca i Muzyki Kino Variatino, jak zwykle posłużył się minimalistyczną formą scenograficzną i oszczędnością ruchu, który w wielu momentach przybiera postać symbolicznego gestu. Tancerka porusza się w rytmie muzyki tworzonej na żywo przez muzyka Tomka Antonowicza. Ruch i dźwięk pulsują tu w jednoczesnym rytmie ludzkich namiętności, mówiąc bez słów o prawdzie ludzkich zachowań i istnienia wobec siebie... na arenie życia. Dynamika przepleciona jest z bezruchem, obszerne gesty kurczą się i zastygają “skulone". Cisza otula wnętrze człowieka, pozwala mu na ruch płynny i spokojny. Rytm bębnów wyrywa człowieka na zewnątrz, każe mu stanąć wobec drugiego ...walka wyczerpuje ...ale jest jeszcze prawda.” /Alicja Mańkowska/

Teatr Amareya
„Exit”
Choreografia i wykonanie: Agnieszka Kamińska, Katarzyna Julia Pastuszak, Aleksandra Śliwińska
Kostiumy: Teatr Amareya
Muzyka: Matmos, Lizz Wright, Guesch Patti
Czas trwania: 35 min.
„Exit” to performans Teatru Amareya inspirowany mitem japońskiej awangardy teatralnej lat 60-tych i działaniami Leszka Mądzika. Oba źródła inspiracji stawiają pytanie o formę, poprzez którą człowiek stara się wyrazić esencję swojej egzystencji. Tancerki Amareya reinterpretują to pytanie w kontekście cielesności i seksualności. Performans „Exit” to gra intensywnych działań i wielu odcieni emocji ukrytych w tańcu trzech postaci.

Teatr Patrz Mi Na Usta
„Belladonna”
Reżyseria: Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz
Choreografia: Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz
Wizualizacje: Maciej Szupica i Danuzja
Występują: Anna Steller, Ula Zerek, Anna Sobkowiak, Jakub Drewa, Lidia Visconti, Piotr Jahołkowski, Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz
Czas trwania: 40 min.
Spektakl „Belladonna” to już czwarta produkcja Teatru Patrz Mi Na Usta. Tym razem Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz przedstawia nowy spektakl o pięknej kobiecie, trującej niczym wilcza jagoda. Spektakl utrzymany jest w konwencji filmów Fritza Langa. Mroczny klimat spotęgowany jest minimalistyczną muzyką elektroniczną końca 60-tych i początku 70-tych lat. Napięcie i transowość dzieła wynika zarówno z kreacji aktorskich (w roli Kobiety Pająka — Ula Zerek), jak i z choreograficznych, powtarzających się sekwencji tańczonych przez cały zespół. Całość ma charakter baśni, zdarzenia nierzeczywistego z elementami grozy. Teatr Dziemaszkiewicza sięga do uczuć, instynktów i emocji. Jego nadrzędną zasadą jest szczerość. Często używana nagość to manifestacja radości, naturalności i spontaniczności. Autor łączy przeciwieństwa, pyta o granicę między zwierzęcością a człowieczeństwem.

Teatr Cynada, Katarzyna Chmielewska
„Punkt zwrotny”
Pomysł, scenografia i kostiumy: Bożena Eltermann
Choreografia: Katarzyna Chmielewska (Teatr Dada von Bzdülöw) i Bożena Eltermann
Collage muzyczny: m. in. Leszek Możdżer, Felix Kubin
Światła: Michał Kołodziej
Czas trwania: 40 min.
Spektakl dwóch niezwykle utalentowanych i nader niepokornych tancerek trójmiejskich – Bożeny Eltermann i Katarzyny Chmielewskiej. Ze zderzenia przeciwieństw rodzi się nowa rzeczywistość. Nieustający ruch, przenikanie się i bezruch. Gdy na scenie okazuje się, że prawda, piękno i prostota potrafią zmienić się nagle w swoje przeciwieństwo, tancerki zadają pytanie: Co tak naprawdę kontrolujemy?

Les SlovaKs (Belgia)
„Opening Night”
Choreografia i wykonanie: Milan Herich, Peter Jasko, Anton Lachky, Martin Kilvady, Milan Tomasik
Muzyka: Simon Thierree
Czas trwania: 45 min.
Spektakl „Opening Night” to jak określają jego twórcy — nowoczesny taniec tradycyjny z odrobiną poezji. Pracujący w Belgii słowaccy artyści stworzyli spektakl, który porywa nietuzinkowym połączeniem elementów tańca ludowego z techniką tańca współczesnego. Poza doznaniami estetycznymi spektakl konfrontuje nas także z pytaniami o to, czym w kontekście gwałtownych przemian ostatnich dziesięcioleci jest taniec oraz kultura słowacka i wschodnioeuropejska. Tancerze mówią o swoim spektaklu, że jest to układanka złożona ze „wspomnień tego, kim byli kiedyś i upojenia tym, co jest teraz”, jest to hymn do słowiańskich korzeni. Tancerzom towarzyszy na scenie skrzypek i kompozytor muzyki do spektaklu - Simon Thierree.

Good Girl Killer
„Akcja”
Reżyseria i wykonanie: Magda Jędra, Anna Steller, Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz, Grzegorz Welizarowicz
Muzyka: Grzegorz Welizarowicz
Czas trwania: 40 min.
Najnowszy spektakl zespołu Good Girl Killer pt.: „Akcja” jest luźną adaptacją sztuki Sama Sheparda o tym samym tytule. Egzystencjalny dramat nawiązuje do teatru absurdu i awangardy amerykańskiej. Mówi symbolicznie o granicach poznania, o niemożności ucieczki od własnego ja, o upadku kilku amerykańskich mitów. Czwórka bohaterów, gdzieś na obrzeżach cywilizacji, zasiada do wspólnego obiadu. Ten wieczór jednak nie będzie zwyczajny. Zamknięci w czterech ścianach, są od siebie oddaleni o kilka kosmicznych konstelacji. Good Girl Killer przekłada sztukę na swój język artystyczny: taniec, performance, muzykę, video.
„Artystom w Akcji” udała się rzecz niezwykła. Nie tylko stworzyli oryginalną i ciekawą choreografię, doskonale mieszczącą się w formule współczesnego teatru tańca, ale także wzbogacili ją o elementy typowe dla teatru dramatycznego czy performance’u. Good Girl Killer potwierdziło swoją klasę (którą widać było już w debiutanckim spektaklu „Good Girl Killer”), tworząc jedno z najlepszych trójmiejskich przedstawień tanecznych ostatnich lat.” /Mirosław Baran, „Gazeta Wyborcza – Trójmiasto”, 17 czerwiec 2008/

 

GKT 2008 – Kino Korporacji – Informacja o filmach

„Collision” (1993)
Pomysł, reżyseria, filmowanie, montaż: Othmar Schmiderer
Choreografia i wykonanie: Editta Braun, Jean Yves Ginoux
Kostiumy i scenografia: Mario Bräuer
Światło: Heiner Sollereder
Dźwięk: Harald Friedl
Muzyka: Heinz Leonhardsberger
Produkcja: Braun, Schmiderer
Czas trwania: 25 min.
„Collision” to filmowa reinterpretacja choreografii pod tym samym tytułem w wykonaniu Editty Braun i Jeana Yves Ginoux. Industrialna przestrzeń opuszczonej fabryki soli jest jak labirynt emocji: przyciągania i odrzucenia, czułości i agresji, zaangażowania i niechęci. W filmie przeplatają się migotliwe obrazy zalanych słońcem przestrzeni, gdzie światło tańczy z kolorem; to ekstatyczne spotkanie pomiędzy kobietą i mężczyzną. Film zdobył 3 nagrodę podczas międzynarodowego festiwalu International Film & TV Festival w Nowym Jorku (1994).

„Manifest”(2002)
Rola aktorska: Christoph Kail
Sztuki walki: Ibrahima Sene (Senegal)
Choreografia i taniec: Editta Braun
Reżyseria: Peter Arp
Kompozycja muzyczna: Thierry Zaboitzeff
Tekst: Manfred Wöhlcke, „Soziale Entropie. Die Zivilisation und der Weg allen Fleisches"
Dramaturgia: Gerda Poschmann-Reichenau
Reżyseria świateł: Thomas Hinterberger
Czas trwania: 25 min.
„Manifest” to zapis spektaklu, który powstał w 2002 r. w Senegalu i jest jednym z ważniejszych projektów w dorobku wybitnej wiedeńskiej choreograf - Editty Braun. Jej kariera choreograficzna charakteryzuje się nieustającymi poszukiwaniami łączenia tańca z innymi dziedzinami sztuki. Od 1996 r. Editta współpracuje z kompozytorem i muzykiem Thierry'm Zaboitzeffem. Spektakle Editty Braun takie jak: "Manifest" (2002) czy "India" (1998) nie są jedynie obrazem świata poza granicami Europy, ale próbą przekazania ludziom zamkniętym w hermetycznych społeczeństwach europejskich żywego doświadczenia tych kultur. W 1999 r. Editta Braun przeczytała „Społeczną entropię”, socjologiczny dyskurs Manfreda Wöhlcke, w którym autor opisuje stopniowe wymieranie ludzkiego gatunku pod wpływem zanieczyszczenia środowiska, przeludnienia, nieodwracalnego zniszczenia środowiska naturalnego, biedy i chorób, wojen, kulturowej dekadencji… Editta Braun, która na poziomie racjonalnym zgadzała się z argumentacją Manfreda Wöhlcke’a, zdecydowała się bronić tego, co określa „miłością do życia” i nie poddawać fatalistycznej wizji autora. Podczas wizyty w Senegalu Editta Braun poznała Ibrahima Sene, artystę, którego strategią na przetrwanie była medytacja, sztuki walki, afrykańskie tradycje ruchowe i taneczne, które stały się jego unikalnym sposobem wyrażania siebie. Ze zderzenia fatalistycznych koncepcji Manfreda Wöhlcke’a z tańcem afrykańskiego mistrza sztuk walki i „miłości do życia” Editty Braun, powstał zaczyn spektaklu „Manifest”, który połączył trzy kontynenty – Afrykę, Azję i Europę oraz różne kultury.

„Enclave” (2004)
Choreografia: Ruth Way
Taniec: Ruth Way, James Walker
Muzyka: Ben Davis, Russell Frampton
Realizacja dźwięku: Nick Smirnoff (Beatki Studios)
Montaż: Russell Frampton
Produkcja i reżyseria: Ruth Way i Russell Frampton (Enclave Productions)
Czas trwania: 11 min.
„Enclave” to film z gatunku kina tańca, który bada połączenie współpracy tancerki/choreografa z artystą plastykiem, posługującym się nowoczesnymi technologiami cyfrowymi. „Enclave” (Enklawa) funkcjonuje jako tytuł roboczy i metafora pozwalająca zastanowić się nad potrzebą walki w obronie tożsamości prywatnej, społecznej i kulturowej, ochrony indywidualizmu jednostki oraz zachowania pewnej ciągłości w kontekście tradycji i relacji między człowiekiem i miejscem. Głównym tematem, napędzającym proces tworzenia filmu, była świadomość sił i technik przekonywania należących do kultury dominującej i będących narzędziem wprowadzania językowej, ekonomicznej i społecznej standaryzacji. Inspiracją filmu „Enclave” było także badanie natury ruchu w ograniczonej przestrzeni i sposobów przedstawiania wiedzy kulturowej za pomocą płaszczyzny sceny i docierania do zbiorowej podświadomości. Film „Enclave” prezentowany był między innymi na Dance on Camera Festival 2004 w Jerome Robbins Dance Division Library Lincoln Centre w Nowym Jorku, Women in Film Day - Engine Room w Bridgwater (2004), Inport Film and Performance Festival w Estonii (2004).

„Utah sunshine” (2007)
Choreografia: Ruth Way
Taniec: Kristin McGuire, Ruth Way, Sondra Fraleigh
Muzyka: Ben Davis, Russell Frampton
Realizacja dźwięku: Nick Smirnoff (Beatki Studios)
Montaż: Russell Frampton
Produkcja i reżyseria: Ruth Way i Russell Frampton (Enclave Productions)
Muzyka: Ben Davis, Max de Wardener
Produkcja: Enclave Productions
Film został zrealizowany przy wsparciu Arts Council of England, Exeter Arts Council, University of Plymouth
Czas trwania: 15 min.
Film „Utah sunshine” zainspirowały rozważania nad problemem wpływu – dosłownego i metaforycznego. Ekipa realizująca film badała potencjał, jaki w tworzeniu choreografii dawało kilka różnych przestrzeni skonstruowanych na scenie oraz kilka różnych planów zdjęciowych (w Wielkiej Brytanii i w stanie Utah w USA). Ruch improwizowany w poszczególnych miejscach przekształcił się w serię multimedialnych choreografii, które tematycznie dotykały problemu wpływu testów atomowych w USA w latach 50-tych. Ważnym elementem pracy nad filmem była kooperacja twórców filmu z Sondrą Fraleigh (profesor tańca na Uniwersytecie Brockport w USA, filozof tańca), której osobiste doświadczenia związane z testami atomowymi, nadały nowy kontekst improwizacjom ruchowym i stały się punktem wyjścia do tworzenia obrazów filmowych.

„Within ´07“ (2007)
Pomysł: Milan Tomášik
Reżyseria: Nina Eva Lampič
Choreografia: Milan Tomášik
Muzyka: Rok Doltar
Występują: Jelena Milovanović, Tomáš Nepšinský, Teja Reba, Milan Tomášik, Nataša Živković
Czas trwania: 19 min.

Projekt zrealizowany dzięki pomocy: City Museum Ljubljana, Atlantis Water Park, Pilates Holistic Centre, Jasna Vastl, Peter Jaško, Jana Wilcoxen, Davor Balent, Petra Matijevič, Jure Lajovic i wszystkich osób, które pojawiły się w filmie.
„Within ’07” to zapis spektaklu minimalistycznej choreografii Milana Tomášika – jednego z pięciu tancerzy tworzących kolektyw Les SlovaKs. Spektakl porusza problem integralności tego, co wewnętrzne i zewnętrzne, namacalne i ulotne.

 

GKT 2008 - Informacja o grupach teatralnych

Teatr Amareya - powstał w 2003 r. i pracuje przy Integracyjnym Klubie Artystycznym „Winda” w Gdańsku. Słowo „amareya” oznacza w języku japońskim „heroiczne oddanie, bezwarunkowe poświęcenie” - to zasada, która kieruje artystkami. Trening i praca twórcza Teatru Amareya opiera się na technice butoh. Teatr Amareya ma w swoim dorobku następujące premiery: „Sen Ikara”, „Dialog na 3 krzesła”, „Xenos”, „Haiku trzech ciał”, „Anatomical Theatre Project: Viewer as Voyer – The Body Beyond” (Uppsala, Szwecja 2005), oraz współpracę nad projektami spektaklowymi z Atsushim Takenouchim, Daisuke Yoshimoto oraz Joan Laage. Teatr prezentował spektakle na wcześniejszych edycjach Trójmiejskiej Korporacji Tańca, jak również podczas festiwali w Polsce i zagranicą, brał udział w projekcie „Opening Doors III”, organizowanym w Wiedniu przez Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards. Tancerki prowadzą ponadto warsztaty taneczno-teatralne w Polsce, często uzupełniając je wykładami na temat tańca butoh.

Teatr Dada von Bzdülöw - założony został w 1993 roku w Gdańsku przez choreografa i reżysera - Leszka Bzdyla oraz tancerkę i choreografkę - Katarzynę Chmielewską, absolwentkę gdańskiej szkoły baletowej i szkoły tańca współczesnego w Brukseli. Jest to niezależna grupa profesjonalnych tancerzy i aktorów, realizujących poszczególne spektakle w kooperacji z instytucjami kultury i stowarzyszeniami. Teatr Dada von Bzdülöw działa na przecięciu tańca i teatru, łącząc elementy aktorstwa i tanecznej ekspresji. Dotychczasowy dorobek teatru obejmuje ponad trzydzieści przedstawień. Teatr brał udział w najważniejszych przeglądach teatru tańca w Polsce, a także wielokrotnie występował zagranicą, gdzie realizował międzynarodowe produkcje i wydarzenia artystyczne. Do najważniejszych zaliczyć należy: Landscape X w Sztokholmie (przedstawienie The Rape of Europe w reżyserii Piotra Cieplaka, 1998) oraz SEAS (spektakl ODYS-SEAS; reżyseria Leszek Bzdyl, 2004). W latach 2004-2006 Teatr Dada von Bzdülöw uczestniczył w projekcie Trans Danse Europe. Od 2000 roku związany jest z Klubem ŻAK. Odbył tournee 2006-2007 w takich krajach jak: Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Irlandia, Islandia, Słowenia, Szwajcaria, USA, Indie, co przyniosło Teatrowi Dada von Bzdülöw duży rozgłos. W 2007 roku Leszek Bzdyl odebrał prestiżowe nagrody Maiden International Theatre Award 2007, Nagrodę Teatralną Marszałka Województwa Pomorskiego za rok 2006 oraz Sztorm Roku 2006. www.dadateatr.pl

Zespół Good Girl Killer - został założony na początku 2005 roku przez trójmiejskich artystów: Magdę Jędrę, Zbigniewa Zibiego Bieńkowskiego, Annę Steller i Grzegorza Welizarowicza. Ich pierwszy projekt: taneczno- muzyczno-wizualny performance Good Girl Killer (premiera w marcu 2005 roku), zapoczątkował działalność kolektywu, którego zakres obejmuje: teatr, warsztaty multimedialne i tańca, realizacje filmowe, teledyski, koncerty i happeningi.
Grupa podejmuje działania artystyczne i nie tylko, które formalnie i ideowo zacierają granice pomiędzy sztukami, nie czynią rozgraniczenia na kulturę „wysoką” i „popularną”, korzystają z wynalazków technologii i z sentymentem odwołują się do przeszłości. Mówią o sobie: „Stylistyka, którą się posługujemy, określa nas samych, nasze doświadczenia, przemyślenia; jest szczerym odbiciem naszych fascynacji i różnorodnych eksperymentów, którym poddawaliśmy się i nadal poddajemy”. Do współpracy GGK zaprosiło m.in. Jarosława [Max'a] Szwocha - artystę video, grafika, twórcę teledysków dla m.in.: zespołów Mordy, Panika, Eldo.

Teatr Okazjonalny - został założony przez parę dyplomowanych tancerzy, choreografów, członków ZASP-u: Joannę Czajkowską i Jacka Krawczyka, którzy rozpoczęli współpracę artystyczną w 1998 roku. Teatr ma w swoim dorobku dwadzieścia spektakli m. in.: „Art Cafe”, „Aromaty”, „Signum Temporis”, „Viva la Vida”, „Helikopter Tanz Streichquartett”, „Kwadrat. Wersja 6”, „Alchemik Halucynacji”, czy „D-KOD-R”, które prezentował na wielu festiwalach tańca współczesnego i teatrów alternatywnych w całej Polsce i zagranicą. O Teatrze Okazjonalnym pisali krytycy w wielu profesjonalnych czasopismach, takich jak „TEATR”, „SCENA”, czy niemiecki „Ballettanz”, umieszczając go w ścisłej czołówce polskich teatrów. W styczniu 2006 roku Joanna Czajkowska i Jacek Krawczyk otrzymali nominację do nagrody „Artysta Roku 2005” w plebiscycie Gazety Wyborczej Trójmiasto. Jacek Krawczyk został też laureatem Nagrody Teatralnej 2005 Marszałka Województwa Pomorskiego za choreografię i reżyserię spektakli „Kwadrat. Wersja 6” i „Helikopter Tanz Streichquartett”. W kwietniu 2007 Jacek Krawczyk otrzymał od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego odznakę honorową „Zasłużony dla kultury polskiej”. Artyści propagują sztukę tańca także poprzez wykłady z historii i teorii choreografii oraz warsztaty z techniki tańca współczesnego, kompozycji i improwizacji tańca. Teatr Okazjonalny wystąpił w tym roku w Awinionie podczas The Off Festival, który odbywał się obok głównego programu jednej z najważniejszych imprez teatralnych na świecie. Od czerwca 2004 roku siedzibą Teatru Okazjonalnego jest Sopocka Scena Off de BICZ. www.occasiondance.com

Les SlovaKs - to grupa pięciu niezależnych tancerzy ze Słowacji mieszkających w Belgii: Milan Herich, Peter Jasko, Anton Lachky, Milan Tomasik i Martin Kilvady. Tworzą zespół tańca zajmujący się profesjonalnie uczeniem i tworzeniem tańca współczesnego. Milan, Peter, Anton i Milan zaczęli tańczyć jako dzieci. W wieku pięciu lat, zanim jeszcze mieli okazję się poznać, wystąpili na tej samej scenie podczas festiwalu sztuki ludowej "Vychodna". Nikt by wtedy nie pomyślał, że przez następne 20 lat będą razem się uczyć, mieszkać, bawić oraz poznawać blaski i cienie twórców sztuki. Po przyjeździe do Belgii poznali Martina, z którym z miejsca się zaprzyjaźnili. Ich silną stroną jako grupy stała się przyjaźń, szeroki wachlarz zainteresowań i wspólnie podejmowane działania. W 2003 roku rozstali się na jakiś czas, aby zdobyć nowe doświadczenia, poszerzyć horyzonty myślenia o sztuce i tańcu. Pracowali z artystami o różnych korzeniach, traktując to jako poszukiwanie wspólnego języka, zrozumiałego dla bardzo różnych ludzi. Spotkali się ponownie w 2006 roku i podjęli pracę jako Les SlovaKs Collective Dance Project. Ich celem jest dopracowanie wspólnego języka tańca. Zapraszają do współpracy wszystkich, którzy chcą z nimi dzielić sposób kolektywnego myślenia o ruchu.

Teatr Tańca i Muzyki Kino Variatino – został założony w 1998 roku. W swojej pracy najbardziej zainteresowany jest szeroko pojętym tańcem współczesnym oraz szukaniem naturalnych dróg tworzenia ruchu poprzez improwizację. Łączy go ze śpiewem, słowem, muzyką graną na żywo oraz obrazem, w konsekwencji tworząc spektakl. Przedstawienia te nie są opowieściami lub historiami, są klimatem, nastrojem lub relacją z kimś/czymś innym, obcym bądź dobrze już znanym. A wszystko to niezmiennie krąży wokół chęci wniknięcia w istotę magii.

 

GKT 2008 - Informacja o artystach

Tomasz Antonowicz (tOMasz) - kongista, współpracował z wieloma artystami trójmiejskiej sceny muzycznej oraz teatralnej. Na stałe współpracuje z tancerką i choreografem Anną Haracz, tworząc warstwę muzyczną do ich przedstawień. Ostatnio brał udział w pracy nad projektem z DJ Romeo, w trio z Jakubem Nogą i Przemkiem Dyakowskim podczas inauguracji Stowarzyszenia im. Krzysztofa Klenczona. Gra w zespole Mantu, będącym połączeniem poezji śpiewanej i folku, w trio jazzowym „Klep.K” oraz gościnnie w Big Bandzie przy Zespole Szkół Muzycznych w Gdańsku-Wrzeszczu, dyrygowanym przez Grzegorza Karłowicza. Jest również współzałożycielem i wiceprezesem Stowarzyszenia Artystycznego „Mam Na Myśli”, mającego na celu tworzenie i promowanie szeroko pojętej sztuki.

Yossi Berg – tancerz, choreograf, pedagog; zdobywca przyznawanej przez Ministerstwo Kultury w Izraelu nagrody dla najwybitniejszego choreografa i najlepszego solisty na przełomie lat 2001-2006. Zwycięzca pierwszych nagród w Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym im. Sergieja Diaghileva w Gdańsku w 2003 roku i w Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym w Hanowerze w 2006 roku. Współpracował z takimi zespołami jak: DV8 Physical Theater, Batsheva Dance Company, Yasmeen Godder Company. W latach 1997-2007 jego choreografie pokazywane były podczas festiwali w ramach imprezy zatytułowanej „Curtain-up / International Exposure” w Tel Awiwie. Choreografował także takie zespoły taneczne i operowe jak: Batsheva Dance Co. i Muza Dance Co. – w Izraelu, Donlon Dance Co. i Tanztheater Osnabruk – w Niemczech, „Gaida” (Międzynarodowy Festiwal Muzyki Elektronicznej) i Aura Dance Co. na Litwie, Polski Teatr Tańca – Balet Poznański, Belgrade Drama Theater. Prowadzi warsztaty taneczne w Izraelu i Europie. W 2006 roku wraz z Odedem Grafem stworzył choreografie „Heroes”.

Leszek Bzdyl – tancerz, choreograf, reżyser; działa na zawodowej scenie teatralnej od 1987 roku (Wrocławski Teatr Pantomimy Henryka Tomaszewskiego 1987-1990; Teatr Ekspresji Wojciecha Misiuro 1990-92). W 1993 roku założył Teatr Dada von Bzdülöw, w którym reżyseruje, tworzy choreografie i występuje w większości przedstawień. Laureat nagród za działalność artystyczną Prezydenta Miasta Gdańska w 1998 roku i Prezydenta Miasta Gdyni w 1999 roku. W 1999 roku otrzymał również Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. W roku 2002 był stypendystą miasta Gdańska. Jako choreograf i twórca ruchu scenicznego współpracuje z teatrami dramatycznymi w Polsce. Dotychczas uczestniczył w realizacji ponad 40 przedstawień, m.in.: „Testament psa” (reż. P. Cieplak - Teatr Rozmaitości, Warszawa), „Władza” (reż. J. Englert - Teatr Narodowy), „Słomkowy Kapelusz” (reż. P. Cieplak - Teatr Powszechny, Warszawa), „Hamlet” (reż. J. Głąb, Teatr im. Modrzejewskiej w Legnicy). W Teatrze Miejskim w Gdyni występował w rolach dramatycznych. Brał udział w licznych projektach międzynarodowych, m.in.: In the body (Bałtycki Uniwersytet Tańca - Gdańsk), Drop Dead Gorgeous (koprodukcja Teatru Dada z Vincent Dance Theatre / Anglia). W latach 1997-2000 był promotorem cyklicznych spotkań artystycznych pod nazwą Dzień Pięknego Towarzystwa, realizowanych na scenie Teatru Miejskiego w Gdyni. Od 1990 prowadzi warsztaty teatralne i lekcje tańca w Polsce i zagranicą (Anglia, Niemcy, Finlandia etc.). Uczył między innymi w Państwowej Szkole Baletowej w Gdańsku i Studium Wokalno-Aktorskim przy Teatrze Muzycznym w Gdyni. Od 2002 roku współtworzy Festiwal GKT.

Katarzyna Chmielewska – tancerka, choreograf, pedagog; po uzyskaniu dyplomu tancerza klasycznego w Państwowej Szkole Baletowej w Gdańsku (1993) tańczyła w zespole Baletu Gdańskiego Opery Bałtyckiej, w 1993 roku zaczęła współpracować z teatrami tańca współczesnego: Gdańskim Teatrem Tańca (do 1995) i Teatrem Dada von Bzdülöw (od 1993), który zakładała wraz z Leszkiem Bzdylem. Stypendystka Flemish Community i Unii Europejskiej; studiowała taniec współczesny w Brukseli w ramach P.A.R.T.S - Performing Arts Research and Training Studios, pod dyrekcją Anny Teresy De Keersmaeker. W 1997 roku nagrodzona na Festiwalu Teatralnym Zderzenie w Kłodzku za rolę w przedstawieniu „Nie było, nie będzie, czyli nie ma” w reżyserii Leszka Bzdyla, rok później została zaproszona do udziału w międzynarodowym projekcie teatralnym „Eurallen” w Sztokholmie (spektakl „Porwanie Europy”). W latach 1997-2000 występowała gościnnie w Teatrze Miejskim w Gdyni, w którym grała role w przedstawieniach „Na krawędzi życia”, „Baśnie japońskie”, „Nie przerywajcie zabawy”, „Dziesięć obrazów naturalnej wielkości” i „Burza”. Od stycznia do lipca 2000 roku pracowała w Brukseli nad autorską choreografią „Enter” w ramach międzynarodowego projektu pod nazwą X-group dla młodych twórców tańca współczesnego. Od lat realizuje autorskie choreografie, m.in. „Sonatę”, „Łapiti kontra reszta świata”, „Enter” czy duet z Magdą Reiter „Wszystkie Apropos”. Premierę „Karnacja” (2007) przygotowywała we współpracy z tancerką i choreograf Chiharu Mamiya- Jędrzejewską. Rezydentka Klubu ŻAK.

Joanna Czajkowska - choreograf, pedagog, tancerka i członek ZASP; absolwentka UG oraz Kwalifikacyjnego Kursu Instruktorów Tańca Współczesnego przy SAK w Gdańsku (dyplom z wyróżnieniem), zdobyła dyplom artysty - tancerza, przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich honorowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego; w 2005 roku otrzymała Stypendium dla Twórców Kultury Marszałka Województwa Pomorskiego; związana wcześniej z Teatrem Patrz Mi Na Usta i Gdańskim Teatrem Tańca; jako choreograf i niezależny twórca debiutowała w 1997 roku; tańczyła na scenach teatralnych w całym kraju i zagranicą; jako pedagog pracowała m.in.: dla Studium Animatorów Kultury w Gdańsku, Teatrze FETA i Sopockiej Scenie Off de BICZ; W 2006 nominowana do nagrody „Artysta Roku 2005” w plebiscycie Gazety Wyborczej Trójmiasto. We wrześniu 2006 była gościem Live Art Festival and Philly Fringe w Filadelfii (USA). Od lutego 2007 prowadzi cykl wykładów z historii tańca w ramach projektu „Inny Teatr” w gdańskim Klubie Żak.

Jakub Drewa - aktor, tancerz, reżyser, pedagog; brał udział w spektaklach teatru „Wybrzeżak” (role główne i drugoplanowe), a także w produkcjach filmowych i telewizyjnych jak: Teatr Telewizji „Wszystkie Lekcje Odwołane” (reż. A. Glińska), Serial TVN „Wielkie Ucieczki: Bunt na Żurawiu”, Serial TVP „Pełną Parą” (reż. L. Wosiewicz), Teatr Telewizji „Inka 1946 – Ja jedna zginę” (reż. N. Koryncka-Gruz), film niezależny „W Stepie Szerokim” (reż. A. Giza). Reżyserował spektakl „Caligari”. Jako tancerz występował m.in. w spektaklu „Czarnoksiężnik z Krainy Oz” (reż. J. Bielunas) - Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza w Gdyni.

Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz - aktor, performer, choreograf. W latach 1987-1995 był tancerzem i asystentem choreografa w Teatrze Ekspresji w Sopocie. Brał udział we wszystkich realizacjach scenicznych i filmowych teatru. Od 1995 roku prowadzi własny teatr Patrz Mi Na Usta, najpierw w Gdańsku, a od 1997 roku w Berlinie. Jako tancerz i choreograf współpracował z berlińskim teatrem „Moving M3” i z Teatrem „Babcia Zosia”. Od 2005 roku współpracuje z niemiecką performerką polskiego pochodzenia Mariolą Brillowską. Na stałe związany jest z Sopockim Klubem SFINKS, dla którego tworzy choreografie do pokazów mody, performance i happeningów. Najważniejsze spektakle Teatru Patrz Mi Na Usta w reżyserii Krzysztofa „Leona” Dziemaszkiewicza to: „Przesilenie” (1998), „Radio Metaphisick” (1999), „Narodowa Drag Queen” (2000), „Variete Kameleon” (2004), „Cafe Domino zaprasza” (2004), „Królestwo Szambalii” (2004), „Różana Góra” (2005), „Dziś są moje urodziny” (2006), „Belladonna” (2007).

Bożena Eltermann - tancerka, choreograf, pedagog; założycielka Teatru Cynada. Z Teatrem Cynada zrealizowała trzy przedstawienia: „Cynada sama" (1998), „Tranquila" (1999), „Książę z liliami" (2001). W latach 1989-1995 solistka Teatru Ekspresji Wojciecha Misiuro (spektakle „Umarli potrafią tańczyć", „Dantończycy", „ZUN", „Idole Perwersji", „College 24", „Miasto Mężczyzn", „Pasja", z Teatrem Ekspresji wystąpiła także w trzech produkcjach filmowych dla Telewizji Polskiej). Od 1995 roku aktorka Teatru Patrz Mi Na Usta. W latach 1997- 1998 tancerka Gdańskiego Teatru Tańca. Współpracowała m.in. z takimi choreografami jak: Mellisa Monteros (Kanada), Maiki Hauru (Finlandia), Pala Ross (Kanada). Występuje od lat na krajowych i zagranicznych festiwalach tanecznych i baletowych m.in.: Międzynarodowy Festiwal Sztuki - Edynburg, Festiwal Spoleto - Charlston, Włochy, Artgenda - Sztokholm, Szwecja, tanssia tyrkylla, Oulu, Finlandia, 8. Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego - Kowno, Litwa czy Deutsch als Freud – Frankfurt, Niemcy.

Larysa Grabińska – tancerka, licencjonowany pedagog (kierunek: pedagogika opiekuńczo-wychowawcza w GWSH), absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Lidzbarku Warmińskim - dyplom instruktora tańca. Pierwsze doświadczenia taneczne zdobywała w zespole tańca nowoczesnego w Lidzbarku Warmińskim, prowadzonym przez Krystynę Grabińską. Wielokrotna uczestniczka międzynarodowych warsztatów tanecznych: Gdańsk, Bytom, Kielce, Olecko. Największy wpływ na jej kondycję i świadomość taneczną wywarli: Aleksandra Pietrzykowska (Kielecki Teatr Tańca), Anna Haracz, Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk, Leszek Bzdyl, Katarzyna Chmielewska, Magdalena Rogalska (taniec towarzyski), Thierry Verger (jazz underground). Współtworzyła spektakle „Między myślą a słowem" z Zuzanną Kolką i Tomkiem Danilukiem (2007), „Panna młoda rozebrana przez swych kawalerów, jednak..." z Marią Miotk (2008), „Mem" z Teatrem Tańca Współczesnego UG (2008).

Oded Graf – tancerz, choreograf, pedagog; dwukrotnie nagrodzony podczas konkursu „Dansolution” w Kopenhadze. Występował na festiwalach w Niemczech, Szwecji, Izraelu, Danii, na Litwie. Współpracował z takimi zespołami jak: Kibbutz Contemporary Dance Company, Noa Dar Dance Company i choreografami: Ari Rosenzwieg, Morten Instraad, Yossi Berg, Niv Sheinfeld. Tworzył choreografie dla Israel Festival (Jerozolima), Gaida Festival (Wilno), Aura Dance Company (Kopenhaga). Prowadzi warsztaty taneczne w Izraelu i Europie.

Monika Grzelak - choreograf, tancerka, pedagog, instruktor: taniec towarzyski, salsa, hip hop, street dance, salsa w parach, jazz funk. Absolwentka Ekonomii na Uniwersytecie Gdańskim. Tańca uczyła się m.in. w Broadway Dance Center w Nowym Jorku. Jest współzałożycielką Dance Avenue Akademii Tanecznej (The Salsa Kings) i agencji artystycznej The Salsa Kings. Jest Vice Mistrzynią Świata w Mambo (Turyn, 2006) oraz Mistrzynią Polski w Salsie (Federacja IDO Poznań, 2005), Mambo (Federacja IDO Poznań, 2005) i Rueda de Casino (Federacja IDO Poznań, 2005). Od 2005 r. występuje w spektaklu Teatru Muzycznego w Gdyni pt.: "12 Ławek" w reżyserii Jarosława Stańka. Monika jest zawodową tancerką międzynarodowej klasy S i sędzią Polskiej Federacji Tańca. Jest także choreografem i współtwórczynią nagradzanych etiud tanecznych, m in: „Frazes”, „Creazy Bus”, „Salsa from Space”, „Swing Thing”, „Ratan”, „Chicago”, „Moulin Rouge”. Etiudy te wystawiane były na terenie całego kraju, a także w Puerto Rico, Nowym Yorku, Pradze, Les Ambyes we Francji.

Anna Haracz - tancerka, współzałożycielka i kierownik artystyczny teatru Kino Variatino. Jest absolwentką Państwowego Studium Animatorów Kultury i Bibliotekarzy we Wrocławiu, specjalizacja taniec, oraz rocznego studium pantomimy prowadzonego przez Marka Oleksego. Z teatrem Kino Variatino realizuje własne choreografie („Więcej niż oczekujesz”, ,,Kwietne wojny”, ,,Pięć minut o miłości”, ,,Między stołami”, „...ale jest jeszcze prawda”), które mają swoje pokazy na trójmiejskiej scenie offowej oraz na festiwalach teatralnych i tanecznych w Polsce i zagranicą. Brała udział w projekcie społecznym Risy Jaroslaw, organizowanym i prezentowanym na Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Sztuki Tanecznej w Bytomiu. Uczestniczyła w warsztatach dla młodych choreografów, zorganizowanych przez Polli Tallu Art. Center w Estonii, oraz Academy of Dance w Odessie, oraz Movement on the EDGE w Bukareszcie 2002. Swoje taneczne umiejętności prezentowała na Międzynarodowym Festiwalu Nowego Tańca „Konfrontacje” w Pradze, brała także udział w spektaklu w reżyserii Leszka Bzdyla „120/80” oraz w projekcie „Odys-SEAS” w ramach festiwalu „SEAS” (polska edycja). Jest uznanym pedagogiem tańca współczesnego, oraz hatha-jogi wg metody Iyengara. Od lat tworzy również swój autorski program terapii poprzez improwizację taneczną. Realizowała dwie edycje Festiwalu GKT.

Milan Herich - edukację taneczną rozpoczynał w zespole ludowym Dumbier. Ukończył Konserwatorium Taneczne J. L. Bella w Bystrzycy i szkołę tańca P.A.R.T.S. w Brukseli. Współpracował między innymi z zespołem Ultima Vez i Wimem Vandekeybusem. Od 2000 roku jest asystentem Davida Zambrano podczas jego warsztatów i lekcji oraz występuje w jego choreografiach.

Peter Jasko – edukację taneczną rozpoczynał w zespole ludowym Dumbier Slovakia. Ukończył Konserwatorium Taneczne J. L. Bella w Bystrzycy, University of Music and Dramatic Arts w Bratysławie oraz P.A.R.T.S. w Brukseli. Współpracował z Dance Studio, Association for Contemporary Opera, Company Enclave Inn (dyr Roberto Olivan), OXOXOX (dyr Juri Konjar), Gorgio Barberio Corsetti. Od 5 lat współpracuje z Davidem Zambrano. Jego własne choreografie to między innymi – „A” (1998), „Nurofen” (1999), „Inner Order” (2000), „Septet” (2001). Prowadzi warsztaty w szkole tańca w Arnem (Holandia), Cultural Center Bornem (Belgia), dla Need Company - Michèle Anne de Mey studio (Bruksela), Kunstmaniora (Belgia), Berchem Cultural Centre (Belgia).

Magdalena Jędra - tancerka, choreograf, pedagog. W latach 1997-1999 współpracowała z Gdańskim Teatrem Tańca Melissy Monteros i Wojciecha Mochnieja, później m.in. z Joe Alter Dance Group, Paulą Ross, Rafałem Dziemidokiem, grupą Made Inc. Edyty Kozak, grupą KONCENTRAT, Beatą Sosnowską, Leszkiem Badylem, Krzysztofem Leonem Dziemaszkiewiczem, z Centrum Sztuki Współczesnej ŁAŹNIA w Gdańsku, Teatrem im. W. Gombrowicza w Gdyni oraz Teatrem Wytwórnia w Warszawie. Występowała na Gdańskiej Korporacji Tańca, Bałtyckim Uniwersytecie Tańca, Międzynarodowym Festiwalu Tańca Współczesnego ciało_umysł, Dance Zone - Praga, Dance Preview w Utrechcie, la Batie w Genewie 4+4+4 dni w Pradze i innych. Uczestniczka coaching project z Michaelem Schumacherem oraz Nigelem Charnockiem w Starym Browarze w Poznaniu. W 2001 z muzykiem Zbigniewem Zibim Bieńkowskim założyła grupę PLASTIYQUE dod, która otworzyła przestrzeń dla realizacji autorskich produkcji dwójki artystów (teleTRANSIS, Teoria hałasu, junkie), a w 2005 z Anną Steller, Zbigniewem Zibim Bieńkowskim oraz Grzegorzem Welizarowiczem utworzyła formację Good Girl Killer. Spektakl „Good Girl Killer” otrzymał nagrodę Prezydenta Miasta Gdańska w dziedzinie Teatr oraz doczekał się realizacji w TVP Kultura. W 2003 otrzymała stypendium Miasta Gdańska na realizacje spektaklu „Konstrukcja symboliczna”. W 2006 uczestniczyła w międzynarodowej wymianie choreografów „co-operacja” z Compagne 7273, Emanuele Vo Dinh i Albanem Richard w Gdańsku oraz Genewie, a w 2007 w Paryżu.

Agnieszka Kamieńska - tancerka, aktorka, wokalistka; posiada doświadczenie taneczne, teatralne i wokalne w zakresie techniki, improwizacji, kompozycji, contact improvisation, Body Mind Centering, tańca ekspresyjnego, tańca Butoh, technik wokalnych oraz terapii głosem. W roku 2001 współtworzyła i choreografowała z Aleksandrą Śliwińską spektakl pt. ,,Anioł w królestwie”. W pracy z Teatrem Amareya tańczy i śpiewa, nagrała także własną wokalizę do spektaklu „Xenos”. Studiowała anglistykę na KKNJO przy Uniwersytecie Gdańskim oraz Kulturoznawstwo na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu.

Martin Kilvady – ukończył Comenius University w Bratysławie ze specjalizacją nauczyciela tańca współczesnego. Największy wpływ na jego rozwój mieli tacy choreografowie jak Jan Durovcik, Miroslava Kovarova i Libor Vaculik. W latach 1992-1996 współpracował z Torzo Ballet Company i ze Slovak National Theatre. W 1997 zaczął tańczyć w zespole Anne Teresy de Keersmaeker - Rosas Dance Company w Brukseli. W tym okresie uczył się także u Davida Zambrano i Chrysy Parkinson. W latach 2001-2004 współpracował z Roberto Olivanem. Od 2003 r. jest członkiem zespołu Thomas Hauerta – ZOO Company. Od 1991 r. prowadzi warsztaty taneczne, a od 2001 r. - regularne lekcje w takich zespołach jak: Rosas, Ultima Vez, Charleroi Danse i w szkole P.A.R.T.S oraz CDC Toulouse.

Jacek Krawczyk - choreograf, pedagog, tancerz, członek ZASP; absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Gdańsku, zdobył dyplom artysty - tancerza, przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich honorowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego; w latach 1987 - 97 pedagog z zakresu dynamiki i plastyki ruchu, aktor - tancerz Teatru Ekspresji, pierwszego w kraju teatru fizycznego; współpracował z wieloma teatrami alternatywnymi i instytucjonalnymi: z Teatrem Miejskim im. Witolda Gombrowicza w Gdyni, Teatrem Rozrywki w Chorzowie i Teatrem Muzycznym w Gdyni; występował na scenach teatralnych w całej Polsce i zagranicą; jako pedagog z zakresu teatru tańca pracował w Studium Animatorów Kultury, Alternatywnej Szkole Teatralnej Żak w Gdańsku i Sopockiej Scenie Off de Bicz. W 2004 i 2006 otrzymał stypendium twórcze Marszałka Województwa Pomorskiego. W 2006 nominowany do nagrody „Artysta Roku 2005” w plebiscycie Gazety Wyborczej Trójmiasto. Laureat Nagrody Teatralnej Marszałka Województwa Pomorskiego 2005 za reżyserię i choreografię dwóch spektakli „Kwadrat. Wersja 6” i „Helikopter Tanz Streichquartett”. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na rok 2006. W semestrze zimowym roku akademickiego 2006/2007 prowadził przedmiot „Taniec i systemy ruchowe w kulturze” na kierunku Kulturoznawstwo Uniwersytetu Gdańskiego. Odtwórca roli Don Jose we współczesnej wersji „Carmen” w choreografii Jarosława Stańka. W kwietniu 2007 otrzymał od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego odznakę honorową „Zasłużony dla kultury polskiej”. Autor ruchu scenicznego do spektaklu „Casanova” w reżyserii Jacka Bunscha w Teatrze Miejskim im. Witolda Gombrowicza w Gdyni.

Paweł Konior - absolwent AWF w Krakowie specjalizacja gimnastyka; współpracuje ze Studiem Sztuki Tańca, Teatrem Groteska "Capital City", Eksperymentalnym Studio Tańca pod kierunkiem Iwony Olszowskiej, Student Akademii Tańca Współczesnego SEAD w Austrii.

Grzegorz Kufel - zajmuje się malarstwem (olej na płótnie lub drewnie) i video-artem. Tworzył m.in. scenografię do spektaklu „Koń trojański” (w dużej części malowaną) teatru Luxus Reflex Relax. Scenę traktuje jako przestrzeń, na której jest miejsce nie tylko dla aktora, ale tez dla plastycznych wizji scenografa. Obecnie pracuje nad filmem będącym integralną częścią spektaklu tanecznego.

Magda Kwaśnik - studiowała filologię polską na UG (specjalizacja filmoznawstwo), lecz ponad kino przekłada literaturę. Obecnie pracuje jako projektantka biżuterii z bursztynu, zajmuje się także projektowaniem strojów oraz literaturą - pisze prozę poetycką i opowiadania. Współpracuje z teatrem tańca i muzyki Kino Variatino jako kostiumolog.

Anton Lachky - edukację taneczną rozpoczynał w zespole ludowym Maly Vtácnik. Ukończył Konserwatorium Taneczne J. L. Bella w Bystrzycy, współpracował też z zespołem M.A.P.A. (Moving Academy for Performing Arts). Ukończył Uniwersytet w Bratysławie i szkołę tańca P.A.R.T.S. w Brukseli. Współpracował z Akram Khan Company. Jego własne choreografie to między innymi – „Blue Moon”, „Water in the Mind”, „The Trip”. Prowadził warsztaty taneczne dla dzieci w Podstawowej Szkole Artystycznej Zvolen.

Maria Miotk – tancerka, magister filozofii i studentka kulturoznawstwa UG. Od dwóch lat współpracuje jako instruktor flamenco i techniki tańca z sopockim Studiem Styl oraz pedagog tańca współczesnego z gdyńską YMCA. Od 2005 roku tańczy w spektaklach choreografów Teatru Okazjonalnego, a obecnie pracuje nad własnymi produkcjami tanecznymi. Posiada także doświadczenie w tańcu irlandzkim i capoeirze. Brała udział w wielu projektach (Heart of Ireland, Cool - Tour, Fabryka Papieru) i warsztatach w kraju i zagranicą między innymi u Alicii Marquez, Miguela Vargasa, Thierrego Vergera, Slavy Krichmarieva i Marcela Leemana, pobierała także indywidualne lekcje u Andrzeja Morawca.

Katarzyna Julia Pastuszak – tancerka, reżyser, choreograf, teatrolog; w 2003 ukończyła Skandynawistykę na Uniwersytecie Gdańskim, obecnie kończy studia na Wydziale Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie. Posiada doświadczenie taneczne oraz teatralne w zakresie techniki, improwizacji, kompozycji, contact improvisation, Body Mind Centering, tańca ekspresyjnego, tańca butoh, terapii ruchem. Odbywała praktyki m.in. w Teatrze Ekspresji Wojciecha Misiuro, Teatrze Cynada Bożeny Eltermann. Uczestniczyła w stażach teatralnych m.in. z Bread and Puppet Theatre Petera Schumanna, Odin Teatret Eugenio Barby. Przełomowe w poszukiwaniach twórczych było spotkanie z tańcem Butoh. Pracuje w Klubie Żak jako pracownik programowy ds. teatru, gdzie od 2003 organizuje m.in. Festiwal Tańca Butoh i jest inicjatorką publikowanej w Klubie Żak gazety teatralnej pt.: „Scena OFF-arta”; w ramach działalności Amareya prowadzi także warsztaty taneczno-teatralne. Realizator Festiwalu GKT.

Magda Przybysz - performerka, tanecznie związana z EST Iwony Olszowskiej w Krakowie, w którym współrealizuje projekty z dziedziny „site specific” („Płaczące Krzesła”, „Ocean Miasta”, „Tramwaj Zwany Podążaniem”). Podejmuje również działania interaktywne z twórcami innych dziedzin sztuki. Stworzyła projekty autorskie łączące ruch, video dance i muzykę na żywo: „Ikus Reiknub", „Smell Like Teen Spirit", „PTS", „Pecin Project". Od września podejmuje studia w Danii nad najnowszym projektem „dzzzakasa” w David Lynch Film Departmenet w Rovering Folk School.

Magdalena Reiter - choreograf, tancerka, pedagog. Ukończyła Państwową Szkołę Baletową w Gdańsku oraz P.A.R.T.S. (Performing Arts Research and Training Studios) w Brukseli. Od 2002 mieszka i pracuje w Ljublianie (Słowenia). Jej spektakle wystawiane były w Polsce, Słowenii, Belgii, Francji, Anglii, Czechach, Finlandii, Niemczech, Holandii, Włoszech, Chorwacji, Albanii, Bośni i Chercegowinie. Na drugim festiwalu słoweńskiego tańca Moving Cake 2005, otrzymała nagrodę międzynarodowego jury za spektakl "Forma interrogativa". Na 8. festiwalu Teaterfest w Sarajewie otrzymała nagrodę jury za spektakl "Moment - studium zatrzymanego czasu". Była dwukrotnie nominowana do nagrody "Povodni moż" za najlepszy spektakl tańca współczesnego w Słowenii: w roku 2003 za "Forma interrogativa" i w roku 2004 za "Moment - studium zatrzymanego czasu". Współpracowała z teatrem Dada von Bzdülöw, belgijską grupą teatralną De Tijd, Avi Kaiserem, Johanne Saunier, Mateją Bučar, Matjažem Faričem, Goranem Bogdanovskim. Jest pedagogiem tańca współczesnego, prowadzi warsztaty i lekcje m.in. w Gandawie, Ljublianie, Gdańsku i Poznaniu.

Anna Steller - aktorka, tancerka i choreograf, ur. w 1979 roku w Gdańsku. W latach 1993 - 2000 aktorka i tancerka Teatru Dada von Bzdülöw. Od 1997 roku gościnnie pracuje w Teatrze im. Witolda Gombrowicza w Gdyni, występuje także w Teatrze Wybrzeże. W 2003 roku stypendystka prestiżowego „Dance web scholarship”, w ramach którego wzięła udział w cyklu warsztatów i festiwali tańca współczesnego Impulstanz w Wiedniu. W 2003 roku założycielka (wraz z Bożeną Eltermann i Katarzyną Chmielewską) studia tańca „Grawitacja”. Obecnie występuje z teatrem Patrz Mi Na Usta. Od 2000 roku realizuje własne projekty sceniczne, m.in.: „O!”- duet z Mileną Rewińską, „Kochanek z akordeonem nie dożył premiery” (we współpracy z Anną Haracz z „Kino Variatino”), „La luta continua” (solowa choreografia).

Ewa Szubstarska - tancerka, trener choreoterapii i Kontakt Improwizacji, członkini Eksperymentalnego Studio Tańca w Krakowie. Uczestniczyła w wielu projektach artystycznych i społecznych w kraju i zagranicą m.in.: Ocean Cite, Outsider. Szkoliła się na wielu warsztatach tańca współczesnego, afro, butō, continuum movement, Skinner Release, Feldenkreis. Przede wszystkim jednak poświęciła się Kontakt Improwizacji i Improwizacji, której uczyła się od m.in R. Chunga, D. Kaperta, M. Kozanka, E. Muller, E. Gal, S. Batts, T. Avni. Uczestniczyła w wielu festiwalach Kontakt Improwizacji w kraju i zagranicą (Niemcy, Izrael, Rosja). Jest także terapeutką tańcem i ruchem. W pracy korzysta z poznanych technik, ze świadomości ciała, improwizacji, BMC, analizy ruchu Labana, Dance Movement Therapy.

Aleksandra Śliwińska - tancerka, aktorka; przez 7 lat tańczyła w Młodzieżowym Zespole Tańca „Figiel” prowadzonym przez Małgorzatę Lorenc w Połczynie Zdroju. Posiada doświadczenie taneczne i teatralne w zakresie techniki, improwizacji, kompozycji, contact improvisation, Body Mind Centering, tańca ekspresyjnego, tańca Butoh. Jej choreografie to: ,,Skazani”, „Anioł w Królestwie”, „Odcienie aksamitu”.

Milan Tomášik - ukończył Konserwatorium Taneczne J. L. Bella w Bystrzycy i szkołę tańca P.A.R.T.S. w Brukseli. Od 2000 r. współpracuje z Evą Weissmann (Freiburg) oraz holenderskim zespołem M.A.P.A. (Moving Academy for Performing Arts). Współpracował także z takimi artystami jak Jackie Gray, Katarína Mojžišová, Mala Kline, Tomáš Krivošík, Snježana Premuš i Maja Delak. W 2004 r. otrzymał Nagrodę Miasta Prievidza za osiągnięcia w dziedzinie tańca w Słowacji i poza jej granicami. Współtworzył choreografię „Sapro-Agapé” duetu DuWadance. W 2006 r. stworzył solo „Within”.

Grzegorz Welizarowicz - gitarzysta basowy, bębniarz, aktor, anglista. W latach 1993-1998 (wraz z Grzegorzem Nawrockim- obecnie Kobiety, Poganie) współtworzył zespół EGO. Od 1994 muzyk i twórca w zespole MORDY (wraz z Tomaszem P. Lewandowskim, Marcinem Dymiterem i Bartkiem Adamczakiem). W latach 1998-1999 współpracował z zespołem Croffessima (m.in. z Tomaszem Szwelnikiem z Szwelas & Rogulus Project). Od 1998 roku stale gra w zespole Chlupot Mózgu z m.in. Jackiem Staniszewskim i Przemkiem Dyakowskim. W latach 2000 i 2001 uczeń African Drum Class w San Diego, prowadzonej przez Nana Yaw Asiedu, afro - amerykańskiego muzyka, współpracującego wcześniej m.in. z Herbie Hancockiem (płyta This is the Drum) i Quincy.

Przemysław Wereszczyński - tancerz, choreograf, pedagog, instruktor: jazz funk, latin jazz, izolacje, afro funk, salsa w parach, taniec towarzyski; absolwent Studium Kulturalno - Oświatowego w Ciechanowie o specjalności taniec i animacja oraz WSP w Płocku. Współzałożyciel nowatorskiej Akademii Tańca Dance Avenue/The Salsa Kings i agencji artystycznej The Salsa Kings. Zdobył wiele tytułów mistrzowskich; jest m.in. Vice Mistrzem Świata w Mambo (Turyn, 2006), Mistrzem Polski w Salsie (Federacja IDO Poznań, 2005), Mambo (Federacja IDO Poznań, 2005) i Rueda de Casino (Federacja IDO Poznań, 2005). Współtworzył nagradzane etiudy taneczne m.in: “Frames”, “Creazy Bus”, “Salsa from Space”, “Swing Thing”, “Ratan”, “Chicago”, “Moulin Rouge”. Etiudy te wystawiane były na terenie całego kraju oraz: w Puerto Rico, Nowym Yorku, Pradze, Les Ambyes we Francji. Przemek to zawodowy tancerz klasy S. Od wielu lat sam i wspólnie z partnerką prowadzi liczne szkolenia i warsztaty.

GKT 2008 - Informacja o artystach - Kino Tańca

Editta Braun - tancerka, choreograf, pedagog. W 1982 r. założyła kolektyw artystyczny Vorgänge, z którym zdobyła drugą nagrodę podczas Międzynarodowego Konkursu Choreograficznego w Bagnolet w 1986. Od 1989 r. Editta Braun gości na najbardziej prestiżowych festiwalach w Europie, Północnej Afryce, Izraelu, Indiach i Japonii. Od 1991 r. wykłada taniec w Szkole Baletowej Opery Wiedeńskiej w Brucknerkonservatorium Linz oraz na wielu międzynarodowych warsztatach. Jej kariera choreograficzna charakteryzuje się nieustającymi poszukiwaniami łączenia tańca z innymi dziedzinami sztuki. Od 1996 r. Editta współpracuje z kompozytorem i muzykiem Thierry’m Zaboïtzeffem, który stanowi ważne źródło inspiracji wielu choreografii. Spektakle Editty Braun takie jak „India” (1998), czy „Manifest” (2002), które powstały w Indiach i Senegalu, nie są jedynie obrazem świata poza granicami Europy, ale próbą przekazania ludziom zamkniętym w hermetycznych społeczeństwach europejskich żywego doświadczenia tych kultur.

Ruth Way - tancerka, choreograf, wykładowca akademicki. Ukończyła London School of Contemporary Dance, uczęszczała do studio Merce’a Cunninghama w Nowym Jorku, a obecnie blisko współpracuje z tancerką i filozof tańca - Sondrą Fraleigh. Przez wiele lat współpracowała z Dublin Contemporary Dance Theatre i Earthfall Dance. Od 1996 r. działa jako tancerka i choreograf teatru fizycznego Lusty Juventus, który współtworzy z Christine Roberts (dramatopisarka) i Robertą Mock (scenografka/reżyser). Ruth Way wykładała między innymi w Laban Centre for Movement and Dance w Londynie, a obecnie pracuje jako kierownik Katedry Teatru i Widowiska na Uniwersytecie w Plymouth, szefowa Dance In Devon Agency oraz członkini komisji egzaminacyjnej MA European Dance Theatre Practice, Laban-London. Za swoją aktywność na polu naukowym i artystycznym otrzymała główną nagrodę Arts Council of England

Russell Frampton – grafik, malarz, ilustrator, muralista, muzyk, wykładowca akademicki. Ukończył Wydział Sztuk Pięknych na Exeter College of Art w Wielkiej Brytanii oraz na Uniwersytecie w Plymouth, gdzie obecnie wykłada przedmiot Teatr i Technologia. Jako artysta malarz od ponad 20 lat wystawia swoje prace w Wielkiej Brytanii i poza jej granicami. Tworzył scenografię i projektował pokazy video do wielu produkcji teatralnych.