Dj’skie przełamywanie lodów na parkiecie Żaka!
06.02 STONED ROSES - DJ Kędzior, DJ Tunes
funky, oldschool, hiphop
07.02 WĄSY PEKAESY I KRAWATY W KWIATY – TOMiMAT
klasyczny funk, czarne disco, stare jamajskie rocksteady, dancehall, baile funk, afrykańskie kuduro, afrobeat
13.02 NoMattaName Soundsystem - DJ SCOOBIE
oldschool, dancehall, roots, reggae
14.02 15x15 WSHE - mC glennSKii (vocal), DJ SiMC (Beat Bandwidth), Irek Wojtczak (saksofony), DJ Kiewicz (Electric Funk Team)
Impreza z okazji 15-lecia Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi
bilety: 5,- wszyscy, bezpłatnie - studenci WSHE
20.02 BOOTLEG PARTY - DJ BadBoy, DJ SB
mashups, bootlegs, remixes
21.02 FINEST IN BLACK MUSIC - DJ Vibe
soul, hip-hop, olschool funk
27.02 BOOTLEGS BREAKS PARTY - DJ Kiewicz
nu-funk, big bit, ragga breaks i break beat
28.02 WITZKYBEATZZ - DJ Witzky
funky, breakbeat, 2step, house, electro, drum'n'bass
• O artystach
TOMiMAT - to świeża inicjatywa dwóch starych kumpli kochających duszny klimat wypełnionych po brzegi dancefloorów; swoje inspiracje imprezowe czerpią zarówno z berlińskich squatów, londyńskich klubów i klubików, gangsterskich piwnic nowojorskiego Harlemu, zakazanych faveli Rio de Janeiro, jak i niezbadanych przedmieść Malange i Luandy w Angoli. Tom, znany również jako Maharajah, współtworzy popularny na trójmiejskiej scenie reggae soundsystem No Matta Mame. Mat aka Micromate, to producent i muzyk, znany m.in. z wieloletniej wspolpracy z Buniem, Wojtkiem Mazolewskim, czy ekipą Dicków (Ludzie, Multiwitamina, Temporary Internet Files), oraz solowego, disco - dubowego projektu; spod igieł gramofonów Toma i z laptopa Mata na pewno można spodziewać się wybuchowej mieszanki dźwięków, a składają się na nie: klasyczny funk, czarne disco, stare jamajskie hity reggae i rocksteady, dancehall (ten starszy i ten całkiem nowy), baile funk, afrykańskie kuduro, afrobeat, oldschool electro i hip hop, nu disco, oraz współczesne, choć utrzymane w stylu retro bangery; decki vs laptop, wąsy, pekaesy i krawaty w kwiaty.
**
Glenn Meyer aka. mC glennSKii - pierwszy MC i zarazem główny rezydent przy mikrofonie w Sfinksie. Ten Amerykanin rapuje, skatuje i śpiewa po polsku, angielsku, w języku Skat, Freestyle i czasem po kaszubsku. W latach dziewięćdziesiątych odniósł wiele sukcesów jako frontman/lider popularnej grupy Blenders. W 1999 roku po wielu doświadczeniach muzycznych zdecydował się na karierę solową, koncentrując się na rozwijaniu swojego stylu z pogranicza club/electronic, szukając inspiracji w przestrzeni Nu-Jazz, Jassu i Acid Jazzu. W połowie lat dziewięćdziesiątych nawiązał współpracę z artystami i zespołami takimi jak: Mikołaj Trzaska, Leszek Możdżer, Kayah, Jacknife Lee (UK/Human Traffic), Liroy, Michał Urbaniak, Reni Jusis, Grzegorz Skawiński, Mazzoll, Kury, Jacek Olter i wielu innych. Od czasu sukcesów z grupą Blenders, Glennskii skupił się na poszukiwaniach inspiracji w zakamarkach muzyki funky. Debiutancki album grupy Groovekojad dostał nagrodę Fryderyka za album roku w kategorii Dance/Electronica/Techno, był też nominowany jako debiut. Album „Smacznego" wygrał w kategorii „Debiut" na Polish Dance Awards 2000. Glennskii supportował w przedsięwzięciach muzycznych takie grupy jak: Dub Pistols (UK), Moloko, Superfunk, Freestylers, Dreadzone, Scissorkicks, Cutmaster Jay, Naga (Budapeszt), Howie B (UK). Poza współpracą z sopockim klubem Sfinks grał wielokrotnie w Piekarni, Muzie, CDQ & Lokomotywie (Warszawa); Siouxie (Sopot); Miasto Krakoff (Kraków); Forum Fabricum (Łódź); Boomtown (Olsztyn) oraz w klubach Budapesztu, Berlina, Bonn, Kolonii, Bourge (FR) i Kopenhagi.
**
SIMC! - DJ i producent od lat związany z trójmiejską sceną funkowo-brejkową. Swoją karierę rozpoczynał w Sfinksie. Od 2005 r. współpracował z jednym z najlepszych światowych serwisów breakbeatowych www.bijoubreaks.com. Współzałożyciel i wierny czlonek kolektywu didżejskiego Beat Bandith, pod którego flagą występują także Deekeed, Nastee, Kocio, Paryss i Truck DC. Jest rezydentem sopockiej Papryki, gdzie wraz z resztą „Bandytów" z powodzeniem organizuje cykl elektronicznych imprez pt. Beat Bandith Assault. Jest również częstym gościem Sfinksa. Zawsze z wielką otwartością i pasją podchodzi do muzyki i didżejowania. Imprezowe sety Simc'a to często eklektyczna, wielobarwna podróż przez wszelkiego rodzaju „połamańce", od funku i oldschoolowego hiphopu przez hip-house, baile funk, bigbeat, funkybreakbeat, retroelectro, jak również cięższe, mocno zbasowane hybrydy uk garage'u, nu-jazzu, nuschoolowego breaku i techfunku. Miał przyjemność supportować takich artstów jak: DJ Vadim (ninjatune), Barry Ashworth (Dub Pistols), Elite Force, The Rouge Element czy Boogie Army, grał również na imprezach z udziałem Aquasky, Easyrollers, Toktok vs. Soffy O., Franklin de Costa, Legovelt, Elbee Bad (Gigolo), Filippo „Naughty" Moscatello.
**
Irek Wojtczak - saksofonista, kompozytor, aranżer, absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku. W roku 2000 jako współtwórca trójmiejskiej grupy Groovekojad otrzymał nagrodę Fryderyk 2000 w kategorii Muzyka Alternatywna, w 2001 roku nagrodę Polish Dance Award 2001 za debiut roku. Największa Indywidualność Jazzowa 2008 konkursu Bielska Zadymka Jazzowa. Pracując jako muzyk sesyjny, nagrywa dla potrzeb filmu i teatru - nagrania do trans-opery „Sen nocy letniej”, muzyki Leszka Możdżera, filmów: „Segment 76” w reżyserii Oskara Kaszyńskiego, „W stepie szerokim" w reżyserii Abelarda Gizy (Sztorm 2008). W 2004 roku jako IREK WOJTCZAK QUARTET nagrywa płytę „Look to the sky" z muzyką Antonio Carlosa Jobima, a w roku 2005 swój pierwszy autorski album „Outlook".
**
Piotr Kiewicz - były perkusista udzielający się w wielu warszawskich i trójmiejskich zespołach grających Acid-Jazz, Funky i Reggae. Muzykę z płyt serwuje od 2002 r., najczęściej z funkowym feelingiem, ale jego spektrum muzyczne jest ogromne i nie ogranicza się do jednego nurtu, nie stroni też od atmosferycznego laungowego grania broken beatu, nu-jazzu, reggae, ragga czy dubu. Zwycięzca konkursu didżejskiego firmy Pioneer i Gazety Wyborczej w 2006 roku. Założyciel i lider sound systemów Electric Funk Team (grający funky, big bit, break beat, ragga breaks) i Nu Latino Granda Banda (brazilectro, afro cuba beat), w których współpracuje z najlepszymi MC i muzykami sesyjnymi, tworząc dynamiczne i pełne znakomitej muzyki live acty.
**
DJ BadBoy - swoją przygodę z gramofonami rozpoczął w 2000 roku; na początku zainspirowała go muzyka z gatunku bigbeat i breakbeat, natomiast z biegiem czasu znalazł również inspirację w house i electro; jego styl to przede wszystkim energiczny i żywiołowy beat w połączeniu z instrumentami takimi jak: saksofon, trąbka, gitara, pianino; te dźwięki kocha najbardziej; pomimo stosunkowo krótkiej przygody z muzyką, miał już okazję grywać z większością polskich dj'ów, jak i również supportować zagranicznych gości; w 2005 r. po pełnej mobilizacji nagrał swojego set'a i wysłał do konkursu Heineken Music Thirst, gdzie zajał miejsce w pierwszej 10; ma okazję regularnie występować w klubach na arenie międzynarodowej, m.in. Rosja, Niemcy, Austria; grywał w większości 3miejskich klubów, takich jak: Sfinks, Mandarynka, Pomarańczarnia, Space Cube, Klubokawiarnia, Soho, Enzym, Żak, Moojave, The Lock, Zoom, Metro, Cube, Sanatorium, Mandragora, Piwnica, Mechanik, Aqwarium, Faktoria oraz w klubach na terenie całej Polski.
**
DJ SB - czyli Sławek Białecki; pierwsze kroki jako dj stawiał w 1994 r., grając w gdańskiej Kaponierze na Czad Party; w 1998 r. wyjechał do Londynu, gdzie zaczęła się jego przygoda z muzyką elektroniczną; podjął pracę w klubach takich jak: Turnmills, Scala, czy słynne Fabric, która zainspirowała go do spróbowania własnych sił za profesjonalnymi deckami; jako „muzyk z powołania” bardzo szybko nauczył się miksować i zaczął grywać na różnych imprezach m.in. na squat party, został rezydentem klubu "Retreat"; przez pięć lat pobytu w Londynie większość czasu spędzał na oglądaniu czołówki światowych dj’ów, a także w sklepach płytowych – uzupełniał swą kolekcję, skłaniając się ku coraz to różniejszym brzmieniom. Po powrocie do Polski został szybko zauważony przez promotorów agencji Backu, dla której grywał regularnie aż do zaprzestania jej działalności w 2004 roku; występował prawie we wszystkich trójmiejskich klubach, grywał w całej Polsce; supportował wielu artystów; nie gra jednego określonego stylu - dopasowuje się do rodzaju imprezy; dzięki sporej (kilka tysięcy krążków), regularnie uzupełnianej kolekcji; gra większość rodzajów muzyki elektronicznej; współzałożyciel breakbeatowego projektu Bassinjekta, od 2004 r. członek trójmiejskiej formacji Acid Orange Crew i rezydent imprez spod szyldu Illegalbreaks, Tribalis Totalis; ma na swoim koncie także nu jazzowy set z akompaniamentem samego Krzysztofa Ścierańskiego; w 2005 r. zajął 4 miejsce w Polsce (spośród ponad 60-ciu startujących dj-ów) w konkursie Big Star Dj; ma swój niepowtarzalny styl polegający na mieszaniu wszelkich gatunków muzyki elektronicznej w jednym secie; gra tylko i wyłącznie z płyt winylowych; muzyka jest dla niego wszystkim.
**
DJ Vibe - na początku swojej przygody z „czarnymi płytami" grał głównie tru-skool rap: Dela Soul, Run DMC, Beastie Boys; później stopniowo jego sety zaczęły urozmaicać wokale r'n'b, soul, funk&disco; jego zainteresowania muzyczne są jednak znacznie szersze a płytoteka - znacznie większa; będąc pod wpływem londyńskich brzmień klubowych, potrafi znakomicie łączyć oldskoolowe nuty czarnej muzyki z undergroundowym uk garage, house czy d'n'b, wplatając w to wszystko jamajskie dźwięki ragga/dancehall.
**
DJ Witzky - dj, mc, producent; swoją przygodę z muzyką rozpoczynał jako mc i producent w hip-hopowym składzie Raprezentacja, z którym własnym sumptem wydał album pt. "Rapremiera"; od zawsze inspirowała go twórczość Fatboy Slima i Basement Jaxx; aktualnie swoje perfekcyjnie zmiksowane sety doprawia w brzmienia uk garage, 2step, funky house, breakbeat, ragga jungle, drum’n’bass oraz we własne remixy, a czasem także dodaje szczyptę reggae i oldschool hip-hopu; na swoje imprezy często zaprasza improwizujących wokalistów oraz muzyków.
Realizacja: Borys Kossakowski
Bilety ulgowe – za okazaniem aktualnej legitymacji studenckiej, zniżkowe dla posiadaczy karty klubowej lub aktualnego biletu okresowego SKM (uwaga: 30-dniowe lub miesięczne bilety metropolitalne wyłącznie z paragonem fiskalnym potwierdzającym zakup biletu obejmującego SKM).
Uwaga: bilety na piątkowe i sobotnie koncerty obejmują imprezy DJ’skie.
Sprzedaż biletów na imprezy DJ’skie w dniach, w których odbywają się inne imprezy klubowe, dopiero po zakończeniu tych imprez.
Wstęp tylko osoby pełnoletnie!
Start: godz.21.00 (lub po zakończeniu koncertów)