Link do opisu wydarzenia: INTERAKTYWNY PLAC ZABAW centrum wizualno-doświadczalne dla dzieci

INTERAKTYWNY PLAC ZABAW centrum wizualno-doświadczalne dla dzieci

Data: 07.07 – 07.08.2008 r
Gdański Park Naukowo – Technologiczny
Miejsce: Gdańsk, ul. Trzy Lipy 3
Wstęp: Wstęp wolny
Organizator: Gdański Park Naukowo – Technologiczny w Gdańsku i Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna w Sopocie

Szczegóły wydarzenia

Autorski program dla dzieci umożliwiający im aktywną zabawę z fakturą, światłem i kolorem. Wystawie towarzyszy atrakcyjny program filmów animowanych.

Wystawa przeniesiona z Fundacji WRO Centrum Sztuki Mediów we Wrocławiu.

Czas trwania wystawy:
wtorek – sobota w godzinach 10:00 – 18:00
niedziela w godzinach 10:00 – 16:00
 

Interaktywny plac zabaw - centrum wizualno-doświadczalne dla dzieci, wystawa autorstwa wrocławskich artystek Patrycji Mastej i Dominiki Sobolewskiej, które we współpracy z Pawłem Janickim z Centrum Sztuki WRO rozwinęły swój adresowany do dzieci projekt o interaktywny system, umożliwiający im aktywną zabawę z fakturą, światłem i kolorem.
Wystawie towarzyszy atrakcyjny program filmów animowanych.
Wystawa jest częścią projektu, który autorzy nazwali Przedszkolem mediów *

Wystawa składa się z czterech części:
1. Kino – Zestaw klasycznych polskich filmów animowanych, wyselekcjonowany przez kuratorów WRO z kolekcji PWA. Kino jest rodzajem chillout-room z siedziskami na podłodze. Dzięki któremu dzieci, zwłaszcza większe grupy – mogą oczekiwać na dostęp w interaktywnej części wystawy lub odpocząć przy końcu zwiedzania.

2. Zabawa graficzna Perspektywa - to animacja komputerowa oraz cztery plansze zawierające ruchome elementy. Manipulując elementami dzieci zmieniają ich kontekst w przestrzeni, dzięki czemu poznają zasady perspektywy linearnej i sposoby odwzorowania trójwymiarowej rzeczywistości na płaskiej powierzchni.

3. Instalacja Faktury - system detekcji ruchu zarejestruje dłoń położoną na jedną z pięciu powierzchni o różnych fakturach (kamienie, woda, para, kora, trawa), uruchamiając wielkoformatową projekcję wizualno – dźwiękowej animacji odpowiadającej danej fakturze.

4. Malowanie światłem - gesty dzieci bawiących się świecącymi zabawkami (latarki, lampki choinkowe) są rejestrowane przez system śledzenia ruchu. Za pomocą specjalnego oprogramowania informacja o historii ruchu zostaje w interaktywny sposób przełożona na obraz i dźwięk.
Dodatkowym elementem interaktywnym, który rozpoczyna zabawę jest elektroniczny Pies. Jest to instalacja zbudowana z tradycyjnej psiej budy i z umieszczonym wewnątrz niej systemem komputerowym: ekranu monitora, który przesłania wejście do budy, jednostki sterującej, sensora ruchu i głośników. Pojawienie się dziecka przed budą powoduje uruchomienie jednej z kilku animowanych sekwencji szczekającego psa.

Wstęp wolny!

Wystawa odbywa się pod patronatem Prezydenta Miasta Gdańska, Pana Pawła Adamowicza