Link do opisu wydarzenia: BABA Feministyczna

BABA Feministyczna

Data: 10 marca 2018 r.
Godzina: 17.00
Miejsce: Winda – GAK ul. Racławicka 17, Gdańsk
Wstęp: Bilety: kobiety wstęp wolny, mężczyźni - 10 zł
Organizator: Winda – GAK
Wspieramy to!

Szczegóły wydarzenia

Za okazji Dni Kobiet Klub Winda – GAK zaprasza na coroczny Salonik Artystyczny BABA, w tym roku bardzo feministyczny: dołączamy do obchodów 100lecia praw wyborczych kobiet.

O 17:00 wystąpi Chór Trójmiejskiej Akcji Kobiecej pod przewodnictwem Anny Ekielskiej – Skóry. Następnie zapraszamy na kobiece spotkanie: dyskusję o tym co już udało się osiągnąć i co jeszcze jest do zrobienia w kwestii praw kobiet poprzedzi wstęp politolog - dr Barbary Kijewskiej (Uniwersytet Gdański). W rozmowie wezmą udział pisarka Barbara Piórkowska, pianistka i kompozytorka Aleksandra Mońko – Allen oraz Katarzyna Burakowska, kierownik Klubu Winda – GAK. Spotkanie poprowadzi Elżbieta Rutkowska (kierowniczka Świetlicy Politycznej w Trójmieście).

Po dyskusji zapraszamy na koncert Izabeli Krasuckiej, Pawła Ruszkowskiego i Pawła Słopeckiego.

O wykonawcach:

TRÓJMIEJSKA AKCJA KOBIECA jest niezależną, nieformalną siecią feministek i feministów oraz organizacji i inicjatyw, które mają za cel wspieranie aktywności kobiet na wielu polach, zarówno w życiu społecznym, politycznym, gospodarczym jak i kulturalnym. Misją TAK jest budowanie tolerancyjnego społeczeństwa, otwartego na równość i różnorodność.
CHÓR TAK to zespół amatorek i amatorów. Wśród członków są osoby profesjonalnie zajmujące się muzyką, jednak ideą jest wspólne cieszenie się muzyką niezależnie od kompetencji, wieku czy barwy głosu. Chórzystów łączy potrzeba niekonwencjonalnego aktywizmu, służącego budowaniu różnorodnego społeczeństwa przy pomocy wspólnego muzykowania.

PAWEŁ RUSZKOWSKI - wokalista, gitarzysta, kompozytor i aranżer, okazjonalnie także pianista i autor tekstów. Absolwent studiów magisterskich na kierunku wokalistyka jazzowa w klasie dr Anny Domżalskiej w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Kojarzony głównie z solową działalnością w nurcie poezji śpiewanej, jest jednocześnie muzykiem otwartym na wszelkie inspiracje i eksperymenty, pasjonującym się sztuką aranżacji i współpracującym z wieloma artystami. Komponując najobficiej czerpie z dorobku muzyki jazzowej, amerykańskiego i brytyjskiego folku oraz muzyki klasycznej, tekstowo – inspiruje się szczególnie słowem poetyckim. Ma na swoim koncie kilkadziesiąt kompozycji do wierszy polskich poetów (wybrane utwory z lat 2010-2013 do słów L. Staffa, A. Zagajewskiego, B. Leśmiana, E. Stachury i A. Osieckiej znalazły się na jego debiutanckiej solowej płycie zatytułowanej „ARS POETICA” (2016). W kwietniu 2017 wydał swoją drugą płytę pt. „KAMISZCZI” – zawierającą kilkanaście unikatowych piosenek poetyckich w języku kaszubskim, w opracowaniach na jazzowo-folkowy kwintet. Paweł pisze też piosenki we współpracy z autorami swojego pokolenia (m. in. koncert-spektakl pt. „ABSENCJA” do słów Karoliny Słyk, z jazzującym septetem). W swoim repertuarze ma także wiele solowych recitali tematycznych.

IZABELA KRASUCKA - Studiowała wokalistykę jazzową na uczelni artystycznej CODARTS w Rotterdamie i na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Swobodnie porusza się w wielu muzycznych rejonach, współtworzy różne stylistycznie projekty, zaczynając od tych z muzyką jazzową, poprzez muzykę klezmerską, francuską, poezję śpiewaną, pop, rap, gospel, a kończąc na muzyce elektronicznej. Najbliżej jej jednak do muzyki skupionej na słowie i żywych emocjach, w szczególności do jazzu i swobodnej improwizacji.

PIOTR SŁOPECKI - w 1996 roku ukończył z wyróżnieniem studia muzyczne w klasie fortepianu prof. Zbigniewa Śliwińskiego w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Obecnie zatrudniony jest w gdańskiej uczelni na stanowisku asystenta, a jednocześnie poszerza swoje umiejętności muzyczne studiując w klasie organów prof. Bogusława Grabowskiego. Będąc studentem, w 1993 roku uzyskał drugą nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Ragusa-Ibla we Włoszech (pierwszej nagrody nie przyznano), a także specjalną nagrodę Jury Konkursu za wykonanie „Wariacji Goldbergowskich” J. S. Bacha. Utwór ten w 1994 roku zarejestrował na płycie CD dla wytwórni DUX. Inne wielkie dzieło Bacha, Kunst der Fuge Piotr Słopecki włączył do swojego repertuaru w wersji fortepianowej w 1996 roku, a w 2000 roku również w wersji organowej. We wrześniu 2000 roku wziął udział w XXXIV Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, występując w niekonwencjonalnym programie: dwóch wykonawców grających naprzemiennie preludia J. S. Bacha i F. Chopina. Występy pianisty spotkały się z doskonałymi ocenami fachowej krytyki na łamach „Ruchu Muzycznego” oraz na antenie Programu II Polskiego Radia. Obecnie adiunkt na Akademii Muzycznej w Gdańsku.

 

Miejsce