
Większość z nas lubi kiedy ciało jest ładnie opalone, bo opalona skóra wydaje się młodsza i zdrowsza. Niestety nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że opalenizna jest szkodliwa. Kampania społeczno-edukacyjna Dax Sun dostarcza Polakom wiedzę na temat bezpiecznego korzystania ze słońca.
Zdaniem dermatologów im mniej się opalamy tym lepiej. Bo chociaż jest to przyjemne i estetyczne to po prostu niebezpieczne dla skóry. Nadmiar promieniowania ultrafioletowego przyspiesza bowiem przedwczesne starzenie się, wywołuje poparzenia, podrażnienia, przebarwienia, a nawet nowotwory. Z drugiej strony chcemy, zwłaszcza w wakacje, cieszyć się słońcem w sposób beztroski i możliwie bezpieczny.
Kampania społeczno-edukacyjna #OpalamSieBezpiecznie DAX Sun, jedynej marki na polskim rynku, z 25-letnim doświadczeniem w ochronie skóry przed promieniowaniem UV, szerzy wiedzę dotyczącą bezpiecznego opalania. Do wsparcia kampanii zaproszono Ambasadorki bezpiecznego opalania – wyjątkowe kobiety, które są świadome ryzyka i dbają o odpowiednią ochronę skóry. W gronie znanych pań zachęcających do umiaru w korzystaniu ze słońca znalazły się: Agnieszka Cegielska, Julia Pietrucha, Paulina Drażba, Beata Sadowska, Anna Kerth.
„Zaangażowałam się w akcje społeczną #opalamsiebezpiecznie, bo wiem jak ważne jest świadome korzystanie z kąpieli słonecznych i jakie są konsekwencje braku ochrony. Najgroźniejsza – rak skóry. Sama mam skórę skłonną do przebarwień, a jestem aktywną osobą, która nie lubi „leżeć plackiem”. Lubię sporty wodne i aktywność na świeżym powietrzu. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że wtedy właśnie trzeba szczególnie uważać i chronić nasza skórę.” - Paulina Drażba.
Głównym celem kampanii jest informowanie o zagrożeniach wynikających z nieumiejętnego opalania. Akcja ma również edukować na temat skutecznych sposobów ochrony skóry przed negatywnymi skutkami działania UV i bezpiecznego przebywania na słońcu. Kampania rozpocznie się w lipcu w 12 największych nadmorskich kurortach m.in. w Trójmieście, Pucku, Ustce, Władysławowie, Kołobrzegu. Polega ona na bezpłatnych badaniach znamion skórnych przez lekarza dermatologa-onkologa z Sekcji Dermatologii Onkologii w specjalnie przystosowanym na potrzeby akcji Melanobusie. Będzie można też poddać się badaniu wrażliwości skóry na promieniowanie UV i skonsultować dobór odpowiedniego poziomu ochrony czyli wysokość filtrów SPF, z przeszkolonym personelem. W specjalnie przygotowanych punktach konsultacyjnych będzie można skorzystać z porad na temat tego jak bezpiecznie opalać się. A dla dzieci przewidziano także tematyczne animacje. Patronami merytorycznymi akcji są: Sekcja Dermatologii Onkologicznej Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego, Fundacja Tam i z Powrotem, Program Edukacji Onkologicznej. Patronat medialny m.in. interia.pl, Ströer.
W ubiegłym roku w podobnej akcji wzięło udział blisko 6 tys. osób (dokładnie przebadano 2471 osób wśród których wykryto 126 przypadków raka skóry - czerniaka).