Informacje dla operatorów obsługi informatycznej

Informacje dla operatorów obsługi informatycznej
22.02.2019
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Wytyczne dla operatorów OKW - Ustalenie wyników głosowania w dniu 03 marca 2019r. :

Protokoły przekazania:

Protokoły przekazania w dniu głosowania operator wprowadza do systemu tylko w czasie obecności obu komisji obwodowych (przeprowadzenia głosowania i ustalenia wyników głosowania) w celu wydrukowania protokołu do podpisu. Protokołów przekazania nie uzupełniamy w systemie w terminie późniejszym.

Protokoły obwodowe:

- w przypadku drukowania protokołów głosowania jakakolwiek zmiana dokonana w protokole powoduje konieczność ponownego wydrukowania (i ponownego wysłania) tego protokołu (z nowym symbolem kontrolnym – kodem kreskowym – jednakowym na każdej stronie protokołu).

- w przypadku występowania ostrzeżeń do protokołu (i uznanych przez komisję obwodowa jako prawidłowe), operator wprowadza stanowisko komisji  do systemu przed wydrukowaniem protokołu. Do drukowanego protokołu dołącza się raport ostrzeżeń z wprowadzonym stanowiskiem komisji. Komisja obwodowa przekazuje wraz z protokołem do właściwej terytorialnej komisji wyborczej podpisany wydruk raportu ostrzeżeń.

- operator dokonuje zapisu pliku .json protokołu głosowania na pendrive. Nośnik przekazywany jest Miejskiej Komisji Wyborczej przez komisję obwodową. Pendrive są opisane numerami obwodów, po zapisaniu należy je włożyć do koperty zwrotnej (ta mniejszego formatu) i przekazać przewodniczącemu komisji.


01.03.2019

Ważne informacje:

  1. Ilość protokołów - każdy z Państwa wprowadza 2 protokoły. Jeden protokół przekazania oraz jeden protokół z wynikami głosowania
  2. Symbol kontrolny - jest to okno w którym możemy wyszukać wprowadzony już protokół i na etapie wprowadzania wyników pole to nie dotyczy Państwa. Nas interesuje przycisk WYŚWIETL dla miasta Gdańsk i tam uzupełniamy protokoły poprzez przycisk 'Wprowadź protokoły online'.
  3. Logowanie do wersji produkcyjnej - w dalszym ciągu część operatorów nie zalogowała się do wersji produkcyjnej i nie zweryfikowało możliwości logowania. Proszę to zrobić przed niedzielą 03.03.2019, a wszystkie błędy i problemy niezwłocznie zgłaszać mailowo swojemu opiekunowi. Adres strony produkcyjnej https://wow.kbw.gov.pl/
  4. Wersja testowa i wersja szkoleniowa - strony ciągle działają, ale w dniu wyborów PROSZĘ o niej zapomnieć. Mieliśmy przypadki kiedy operatorzy w dniu wyborów wprowadzali wyniki na stronie testowej - to niedopuszczalne.
  5. Plik wygenerowany w aplikacji - musi mieć rozszerzenie .json . Jeśli z jakiegoś powodu plik ma inne rozszerzenie, jak np. .txt to koniecznie trzeba je usunąć. Plik kopiujemy na pendrive, który ma przewodniczący komisji. Po skopiowaniu oddajemy urządzenie przewodniczącemu. Informację o tym jak sprawdzać/zmieniać rozszerzenie można znaleźć tu: https://tech.wp.pl/jak-zmienic-rozszerzenie-pliku-sposoby-6133514624583297a
  6. Papier do drukarki - papier powinna posiadać komisja - otrzymuje go z Urzędu Miejskiego. Niemniej jednak jeśli jest taka opcja - warto mieć kilka kartek przy sobie :)
  7. Pomoc zdalna - do tej pory to się sprawdzało i warto przy tym zostać. Wszystkie problemy nie związane bezpośrednio z usterką sprzętu opiekunowie są w stanie pomóc rozwiązać poprzez połączenie zdalne. Osoby z systemem Windows 10 mają aplikację SZYBKA POMOC (do znalezienia pod lupką na pasku), pozostałe osoby mogą pobrać inną aplikację do połączeń zdalnych, np teamViewer, dostępna tutaj: https://www.teamviewer.com/pl/automatyczne-pobieranie-teamviewer/
  8. Awaria sprzętu - w przypadku awarii sprzętu opiekun przyjedzie do Państwa komisji wraz ze swoim sprzętem, aby dokończyć wprowadzanie protokołu.
  9. Wydruk protokołu - WAŻNE - zabrania się MIESZANIA wydruków. Każdy protokół wprowadzony i drukowany ma swój numer kontrolny. W przypadku błędu drukujemy cały protokół na nowo. Nie można podmieniać stron z dwóch protokołów, bo np 'reszta była ok'.
  10. Jakość druku - pomijając fakt, że wydruk musi być czytelny, bardzo ważne jest również, aby kod na dole strony był w całości widoczny. Zdarza się, że urządzenie np źle pobierze papier i kod jest ucięty - to niedopuszczalne.
  11. Poprawki w protokole - są jak najbardziej możliwe. W przypadku wychwycenia błędu wysyłamy po prostu protokół na nowo. Tą samą drogą jaka miał miejsce przy jego pierwotnym dodaniu. Po każdej poprawce MUSIMY na nowo dokonać wydruku całego protokołu i wygenerować pliki do zapisania na pendrive.
  12. Czas pracy - rozpoczynacie Państwo zgodnie z harmonogramem ustalonym z komisją, co w praktyce oznacza, że musicie być dostępni od chwili zmiany komisji z dziennej na nocną, ale nie później niż godzina 21 - do momentu uzupełnienia i poprawnego wysłania/wydrukowania protokołu.
  13. Wysyłka protokołu - należy nacisnąć przycisk 'WPROWADŹ DANE DO SIECI'. Samo uzupełnienie protokołu nie powoduje jego wysłania.
  14. Błędy i ostrzeżenia w aplikacji WOW - tutaj przypominamy, że błędy (oznaczone na czerwono) uniemożliwiają wysyłkę protokołu! Są to zwykle błędy logiczne i matematyczne, które muszą zostać poprawione. Ostrzeżenia natomiast pozwalają na wysyłkę protokołu, ale możemy to zrobić dopiero po tym jak komisja podyktuje nam uzasadnienie tych ostrzeżeń. Żadne z ostrzeżeń nie może pozostać bez komentarza komisji.

22.02.2019

Przypominamy, że po otrzymaniu (mailem od opiekuna, najprawdopodobniej w dniach 26- 28 lutego) danych kontaktowych do przewodniczących i zastępców Obwodowych Komisji Wyborczych operator ustala miejsce i harmonogram pracy.

W dniu 3 marca 2019 najpóźniej o godzinie 21:00 operator musi stawić się w miejscu uzgodnionym z  przewodniczącym lub zastępcą Obwodowej Komisji Wyborczej.

Załączamy prezentację ze szkolenia z zakresu obsługi systemu WOW.


LIMB.ERROR: nie odnaleziono szablonu | right-panel