PORTAL MIASTA GDAŃSKA
PL | EN | DE

Jak odzyskać pieniądze za bilety na odwołane wydarzenia kulturalne. Dane na dziś

Jak odzyskać pieniądze za bilety na odwołane wydarzenia kulturalne. Dane na dziś
Z powodu rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-COV-2, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo gości, wszystkie instytucje kultury w mieście są tymczasowo zamknięte. Ich przedstawiciele informują, jak odzyskać pieniądze za zakupione bilety na spektakle czy koncerty, które zostały odwołane. W najbliższych dniach te procedury mogą jednak ulec zmianie, o czym będziemy na bieżąco informować.
Gdańsk. Opera Bałtycka Orfeusz w piekle . Na zdj. próba medialna do spektaklu, która odbyła się 10 kwietnia 2018 r.
Gdańsk. Opera Bałtycka "Orfeusz w piekle". Na zdj. próba medialna do spektaklu, która odbyła się 10 kwietnia 2018 r.
fot. Dominik Paszliński / www.gdansk.pl

 

Poniżej lista gdańskich instytucji kultury, których dotyczą zwroty biletów. Prosimy też wszystkie instytucje i organizatorów, którzy odwołują bądź przekładają terminy wydarzeń o kontakt na adres email: portal@gdansk.pl. Będziemy aktualizować nasze informacje.


Gdański Teatr Szekspirowski - zwroty online

- Pieniądze za bilety kupione online zwracamy automatycznie - zapewnia Magdalena Hajdysz, rzeczniczka prasowa Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego. - Widzowie nie muszą nic robić, tylko czekać na przelew, który wpłynie na konto, z którego dokonali zakupu. Z kolei, bilety kupione w kasie - ponieważ teatr jest zamknięty dla osób z zewnątrz i kasy teatru działają tylko zdalnie - zwroty prowadzone są też zdalnie. Chcemy maksymalnie ułatwić widzom ten proces, więc mogą przesłać do nas mailem zdjęcie bądź skan biletu lub paragonu i podać nr konta, na który mamy zwrócić środki. Jeśli chodzi o seniorów, tych którzy nie są w stanie wysłać do nas maila czy zdjęcia paragonu - wystarczy, że zadzwonią do kas teatru. Po podaniu przez nich nr paragonu i biletu, kaser wdroży już całą procedurę zwrotu.  

Rzeczniczka teatru informuje, że nie ustalono daty, do którego dnia zwroty będą możliwie.  

- Dopóki nie dokonamy wszystkich zwrotów - zapewnia. - Nie ma żadnego granicznego terminu.

Kiedy wznowione zostaną wydarzenia, również nie wiadomo.

- Podlegamy tym samym wytycznym i przepisom, co wszystkie instytucje - tłumaczy Hajdysz. - Do 28 marca wszystkie instytucje artystyczne są zamknięte, my również i czekamy na dalsze rozporządzenia. Ten czas prawdopodobnie będzie wydłużony. O ile, nie wiemy, ale jesteśmy na to przygotowani. Na wszelki wypadek, wszystkie wydarzenia, które miały się odbyć do 28 kwietnia włącznie, odwołaliśmy bądź przełożyliśmy na inny termin. Tydzień Chorwacki nie odbędzie się w terminie (planowany od 7 do 13 maja) - zostanie przełożony na drugą połowę roku. Na razie ustalamy nowe terminy, ponieważ to jest bardzo dużo wydarzeń: z wieloma teatrami, artystami, muzykami. Pracujemy nad tym, prawdopodobnie będzie to październik. Jeśli będzie taka potrzeba, będziemy odwoływać bądź przesuwać kolejne wydarzenia.  

- adres mailowy do GTS: bow@teatrszekspirowski.pl

- telefon do kasy: 535 111 804 (w godz. 10 - 14) lub 58 351 01 01 (w godz. 14 - 19).

Teatr w Oknie - zwroty online

Fundacja Theatrum Gedanense, zarządzająca Teatrem w Oknie, zarządziła również zwracanie kosztów poniesionych na bilety w formie online. Jeśli bilety kupiono na stronie interticket.pl – środki trafią na konto, z którego dokonano zakupu.

W przypadku wydarzeń organizowanych w ramach rezydencji Teatru Korkoro w Teatrze w Oknie, instytucja prosi o kontakt bezpośrednio na adres: office@korkoro.pl lub telefonicznie pod numerem: +48 609 841 807.

Na wszystkie pytania chętnie odpowie też Dorota Sentkowska, koordynatorka Teatru w Oknie. Można się z nią skontaktować mailowo: teatrwoknie@ftg.pl bądź telefonicznie: +48 58 322 04 14 lub +48 533 793 100.

 

Europejskie Centrum Solidarności - zwroty online, ale warto poczekać

ECS tak jak pozostałe placówki jest całkowicie zamknięte dla zwiedzających - niedostępne są: wystawa stała, Wydział Zabaw, biblioteka, archiwum, mediateka, przestrzeń Solidarność Codziennie oraz punkty gastronomiczne i taras widokowy. Nie odbywają się zajęcia edukacyjne i wydarzenia z kalendarza aktywności ECS.

“Zgodnie z zaleceniami ministerialnymi, ECS realizuje wyłącznie czynności niezbędne dla podtrzymania ciągłości działania instytucji” - czytamy w informacji na stronie ECS.

Co z biletami? Sprzedaż biletów w kasach ECS i online wstrzymano do odwołania, a zwroty realizowane są na bieżąco.

Wystawa stała - bilet na zwiedzanie wystawy stałej ECS, kupiony przed 12 marca 2020, zachowuje ważność przez 12 miesięcy od daty zakupu. Jeśli chcemy z niego zrezygnować i otrzymać zwrot kosztów, wystarczy poinformować o tym online: ksiegowosc@ecs.gda.pl

Wydział Zabaw - bilet kupiony przed 12 marca 2020, na konkretny termin w marcu lub kwietniu 2020 roku, można zwrócić. Wystarczy poinformować o tym online: ksiegowosc@ecs.gda.pl

 

Gdański Archipelag Kultury

GAK zawiesił zaplanowane zajęcia stałe i wydarzenia we wszystkich swoich filiach aż do odwołania. Z biletami nie ma tu problemu.

- Nasza oferta jest najczęściej niebiletowana - przypomina Sandra Masłyk, rzeczniczka GAK. - W tym okresie nie było również żadnych wydarzeń wymagających przedsprzedaży, więc nas ten problem nie dotyczy. Zajęcia i wydarzenia są odwołane, ale szykujemy się do zadań na kwiecień i trzymamy kciuki żeby wszystko się uspokoiło. 

 

Opera Bałtycka - zwrot tylko online

Opera Bałtycka odwołała wszystkie działania artystyczne i edukacyjne, także te współorganizowane przez instytucję, aż do 31 marca br. Termin ten może być wydłużony. Kasy są nieczynne.

- Nie będzie możliwości dokonania osobistego zwrotu zakupionych biletów, jednak system sprzedaży oraz zwrotów online działa bez zmian - informuje Filip Szałasek z OB. - Czas zwracania biletów na odwołane spektakle został w obu wypadkach przedłużony do 30 kwietnia 2020.

W razie pytań o zwroty możliwy jest kontakt mailowy:

  • anna.juszczak@operabaltycka.pl
    kamila.borkowska@operabaltycka.pl

bądź telefoniczny:

  • +48 58 350 06 15 (pn.–pt. w godz. 09:00–15:00).

- W najbliższych dniach administracja Opery funkcjonuje od godz. 9 do 15, częściowo zdalnie w ramach home office, częściowo na miejscu w ramach dyżurów ustalanych przez dyrekcję oraz kierownictwo poszczególnych działów - mówi Szałasek. - Ta druga opcja jest ze zrozumiałych względów ograniczania do minimum i funkcjonuje głównie w celu szczegółowego informowania widzów. W Operze funkcjonuje zespół ds. sytuacji kryzysowej, który na bieżąco przekłada oficjalne komunikaty na codzienność pracowników. Od początku zagrożenia koronawirusem kadra instytucji działa ze szczególną troską o dobrostan zespołu oraz publiczności.

 

Teatr Wybrzeże - kasy są nieczynne, zwrot na konto

Od 14 marca kasy w Gdańsku i Sopocie są zamknięte, ale można się z pracownikami kas kontaktować telefonicznie (tel. 58 301 13 28), mailowo (bilety@teatrwybrzeze.pl) oraz za pomocą czatu na stronie internetowej. 

Kasjerzy będą do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 12 – 17.

- Zwroty biletów zakupionych drogą internetową dokonywane będą automatycznie na konto, z którego dokonano płatności, nie ma więc potrzeby kontaktowania się z kasami.

- Zwroty biletów zakupionych w kasach mogą być dokonywane drogą mailową. Wystarczy wysłać na adres (bilety@teatrwybrzeze.pl) zdjęcia lub skany biletów oraz paragonu, a w mailu podać numer konta. Dodatkowo w treść maila wpisać należy zapis o Polityce prywatności, który znajdziemy pod adresem https://www.teatrwybrzeze.pl/rezerwacje/

- W sprawie biletów grupowych, a także odebranych w ramach Karnetu i Biletu Otwartego, prosimy o kontakt z kasą - informuje TW. - W miarę możliwości prosimy o zwrot marcowych biletów do końca miesiąca.

 

Gdański Teatr Miniatura - zwroty w kasie

Gdański Teatr Miniatura również nie działa do 29 marca 2020 roku, z możliwością przedłużenia. Zasady zwrotu biletów w okresie od 14 do 29 marca, które obowiązują na dziś:

- w przypadku biletów zakupionych w kasie: zwrotów należy dokonywać tylko mailowo na adres bilety@teatrminiatura.pl przesyłając skan lub zdjęcie biletu i paragonu oraz numer konta, na które ma zostać dokonany zwrot. Zwrot nastąpi w ciągu 7 dni.

- w przypadku biletów zakupionych przez platformę InterTicket: zwrotów dokonuje firma InterTicket info@interticket.pl

Więcej informacji: 601 628 377.

 

Polska Filharmonia Bałtycka im. F. Chopina w Gdańsku - kasy są nieczynne

Od soboty 14 marca Polska Filharmonia Bałtycka jest nieczynna aż do niedzieli 29 marca. Instytucja przechodzi na tryb pracy zdalnej.

- Pracownicy biur filharmonii przechodzą na pracę zdalną, kasy biletowe są również zamknięte, nie ma więc zwrotów w kasie - informuje Mikołaj Dutkiewicz z PFB. - 

Środki za zakup biletów będą zwracane wyłącznie drogą elektroniczną.

Wszystkich, którzy kupili bilety w kasie Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, prosimy o wnioskowanie o zwrot środków za zakup biletów drogą mailową. Należy przesłać wiadomość na adres bilety@filharmonia.gda.pl. W treści wiadomości należy podać:

  • imię i nazwisko
  • adres e-mail,
  • dane i numer rachunku bankowego, na który ma być dokonany zwrot środków,
  • skan lub zdjęcie zwracanych biletów (w miarę możliwości z paragonem).

 

Bilety zakupione online przez bilety24.pl zwracane są zgodnie z procedurą serwisu.

W celu ułatwienia dokonania zwrotu, informujemy że mogą Państwo zarówno drogą mailową jak i bezpośrednio w kasach PFB dokonać zwrotu zakupionych biletów, w wydłużonym terminie, tj. do dnia 30 kwietnia 2020 r.

Zwroty za bilety na wydarzenia organizowane przez organizatorów zewnętrznych, które zostały zakupione w kasie biletowej PFB, mogą być dokonywane zgodnie z opisaną wyżej procedurą. Zachęcamy, aby w miarę możliwości korzystać ze zwrotów w formie elektronicznej.

Filharmonia nie odpowiada za zwroty biletów na wydarzenia organizatorów zewnętrznych z platform innych niż bilety24.pl. Zalecamy kontakt z tymi platformami w sprawie zwrotu płatności.

 

Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku

- Ratusz jest zamknięty dla zwiedzających, nasza praca odbywa się częściowo zdalnie, częściowo biurach - tłumaczy Marta Korga-Bistram, główny specjalista ds. Marketingu i PR Nadbałtyckiego Centrum Kultury w Gdańsku. - Zwroty biletów nas nie dotyczą, nie było ostatnio takich wydarzeń.

 

Klub Żak - zwroty w kasie już niemożliwe

Zwrotu biletów zakupionych na odwołane koncerty, spektakle, seanse kinowe można było dokonać do 14 maja 2020 (na koncerty Festiwalu Jazz Jantar - do 30 października 2020) w kasie Klubu Żak. 

- Zwroty biletów w kasie instytucji były możliwe tylko do godziny 20 w poniedziałek, 16 marca - informuje Magdalena Renk, dyrektorka Klubu Żak. - W związku z decyzją pani prezydent Gdańska od wtorku, 17 marca, będą obowiązywały inne zasady, nad którymi jeszcze pracujemy. Pracujemy też nad przeniesieniem poszczególnych wydarzeń. Na przykład już wiemy, że koncert zespołu Jan Serce zaplanowany na 4 kwietnia zostanie przeniesiony na 10 października 2020 r. Bilety zachowują ważność.   

Koncert Joshua Redman Quartet, na który czekało wielu melomanów i uczestników Festiwalu Jazz Jantar nie odbył się już 13 marca. Nowego terminu jeszcze nie potwierdzono. 

- Joshua Redman musiał odwołać całą trasę europejską - tłumaczy Renk. - Planują nową trasę na jesieni. Ale od dziś Nowy Jork zamyka szkoły, kluby, kina, teatry i miejsca rozrywki. Co będzie, nie wiadomo.

 

Anna Umięckawww.gdansk.planna.umiecka@gdansk.pl
Anna Umięcka - najnowsze
Anna Umięckawww.gdansk.planna.umiecka@gdansk.pl
Anna Umięcka - najnowsze