• Start
  • Wiadomości
  • „Złota kampania” w finale azjatyckiego konkursu Golden Pin Design Award 2018

„Złota kampania” w finale azjatyckiego konkursu Golden Pin Design Award 2018

Sukces „Złotej kampanii”, promującej „Sąd Ostateczny” Hansa Memlinga, a przygotowanej na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku przez TOFU Studio. Otrzymała tytuł Design Mark i trafiła do ścisłego finału międzynarodowego konkursu Golden Pin Design Award 2018.
19.09.2018
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Nagrodzona Złota Kampania  TOFU Studio zrealizowana była na zamówienie Muzeum Narodowego w Gdańsku
Nagrodzona "Złota Kampania" TOFU Studio zrealizowana była na zamówienie Muzeum Narodowego w Gdańsku
mat. prasowe

Powołana w 1981 roku nagroda Golden Pin Design Award jest uważana za jedną z najważniejszych w branży. Każdego roku eksperci wybierają ponad sto produktów i projektów ze świata, które w uznaniu wybitnych rozwiązań projektowych otrzymują certyfikat Design Mark.

Do finału tegorocznej edycji konkursu, organizowanego przez Tajwan Design Centre, zakwalifikowały się prace z dziesięciu krajów i regionów świata: z Tajwanu, Chin, Hongkongu, Japonii, Kanady, Tajlandii, Malezji, Singapuru, Makau oraz Polski.

Nasz kraj reprezentuje gdańskie TOFU Studio, które na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku przygotowało „Złotą kampanię”. Projekt przeszedł pozytywnie proces podwójnej preselekcji, która odbyła się 6 września tego roku w Tajpej, stolicy Tajwanu.

Elementem kampanii promującej dzieło Sąd Ostateczny  Hansa Memlinga były charakterystyczne, przykuwające uwagę plakaty
Elementem kampanii promującej dzieło "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga były charakterystyczne, przykuwające uwagę plakaty
mat. prasowe

Nadesłane projekty oceniało jury złożone z grupy szesnastu ekspertów, podzielonych na cztery kategorie według ich indywidualnych specjalizacji i preferencji. Wybierając prace, które zakwalifikują się do finału, sędziowie wskazywali tegoroczne trendy, takie jak zrównoważony rozwój produktu i myślenie kulturowe w projektowaniu komunikacji wizualnej.

Członek jury, Pan Ho chia-hsing (projektant w Timonium Lake Design), podkreślił że projekty zgłoszone w tym roku są na bardzo wysokim poziomie, co przejawia się w różnorodności prac i zmienności prezentowanych wartości projektowych. Z kolei inny członek jury, Pan Akibo Lee szczególnie zwracał uwagę na projekty wyrażające w komunikacji wizualnej swoje kulturowe i charakterystyczne cechy. Jego zdaniem, w erze globalizacji projekt zyskuje na wartości, gdy jest związany z lokalną kulturą i kulturę promuje.

Wręczenie nagrody Golden Pin Design Award 2018 Final Selection odbędzie się 20 września w Songshan Cultural and Creative Park na Tajwanie. Spośród wyróżnionych prac wybrana zostanie niewielka grupa finalistów, którzy otrzymają trofeum Best Design. Zwycięzcy Best Design zostaną ogłoszeni podczas finałowej gali 29 listopada tego roku.

Na plakatach widoczna jest złota kula - jeden z elementów słynnego dzieła Memlinga, na tle znanych miejsc i zabytków w Gdańsku
Na plakatach widoczna jest złota kula - jeden z elementów słynnego dzieła Memlinga, na tle znanych miejsc i zabytków w Gdańsku
mat. prasowe

Stworzona przez Adama Chylińskiego i Daniela Naborowskiego „Złota kampania”, promująca „Sąd Ostateczny” Hansa Memlinga, od zeszłego roku funkcjonuje w przestrzeni Gdańska. W jej ramach widzieliśmy plakaty z charakterystyczną złotą kulą, mogliśmy skorzystać ze specjalnego złotego tramwaju, a w maju na Plac Kobzdeja zawitała charakterystyczna wielka bryła, kojarzona z plakatów.

Zobacz: Tajemnicza złota kula na Placu Kobzdeja. Skąd się wzięła? Do czego służy?

- Chcieliśmy pokazać obraz z nieco innej strony, nie we fragmentach - tłumaczył założenia kampanii podczas jej premiery, Adam Chyliński, dyrektor artystyczny TOFU Studio. - Nie epatować jego bogactwem, ale poszukać tego, co jest uniwersalne i pierwotne, czyli sfery duchowej. Zawarliśmy ją w symbolu złotej kuli. Ona, przy całej barokowości obrazu jest minimalistyczna, uosabia absolut zstępujący na ziemię, ale taki który jest blisko człowieka współczesnego.

Kampania odbiła się szerokim echem w świecie i została nagrodzona m.in. podczas The International Design Awards, międzynarodowego konkursu multidyscyplinarnego w Los Angeles, będącego jednym z wiodących w dziedzinie wzornictwa w Ameryce. Autorzy prac odebrali srebro w kategorii „Reklama Drukowana” oraz zdobyli wyróżnienie w kategorii „Plakat”.

Kampania otrzymała także dwie nagrody podczas trzeciego warszawskiego przeglądu „Muzeum widzialne” (nagroda dla Muzeum Narodowego w Gdańsku): II nagrodę w kategorii Kampanie promocyjno-marketingowe za projekt „Złota Kampania promująca obraz Sąd Ostateczny Hansa Memlinga” oraz III nagrodę w kategorii Identyfikacja muzeum za projekt „Identyfikacja wizualna obrazu Sąd Ostateczny Hansa Memlinga”.

Czytaj też: Gdańskie TOFU Studio „od Memlinga” zauważone i nagrodzone w USA

TV

120-letnia kamienica jak nowa