PORTAL MIASTA GDAŃSKA
PL | EN | DE

Spółdzielnia Zeroban apeluje: potrzebujemy zbędnych banerów, by móc dalej szyć i się utrzymać

Spółdzielnia Zeroban apeluje: potrzebujemy zbędnych banerów, by móc dalej szyć i się utrzymać
Spółdzielnia Socjalna Zeroban szyje artykuły z banerów i roll upów. Ma zlecenia, ale brakuje jej materiałów do szycia: nie ma eventów, nie ma banerów. - Przewietrzcie swoje magazyny, może znajdzie się tam surowiec dla nas – apeluje zespół Zerobanu.
Fragment starego baneru we wprawnych krawieckich rękach może zamienić się w wymarzoną torbę, nerkę czy kosmetyczkę...
Fragment starego baneru we wprawnych krawieckich rękach może zamienić się w wymarzoną torbę, nerkę czy kosmetyczkę...
fot. Zeroban

 

W kwietniu tego roku została zarejestrowana gdańska Spółdzielnia Socjalna Zeroban, specjalizująca się w upcyklingu, czyli przetwarzaniu niepotrzebnych materiałów reklamowych w myśl idei zero waste. Marka Zeroban - znana wielu lokalnym miłośnikom (a zwłaszcza miłośniczkom) niepowtarzalnych toreb, nerek czy portfeli - powstała w Gdańsku w 2019 roku, jako pilotażowy projekt Fundacji „Nielada Historia”. 

W otwartej na początku listopada br. spółdzielczej pracowni przy ul. Lęborskiej zatrudnienie znalazły trzy osoby, które z różnych powodów i od dłuższego czasu nie były aktywne na rynku pracy. Panie Ola i Agnieszka są krawcowymi, a pan Artur będzie odpowiadał za sprzedaż online. 

- Surowcem w naszej pracy są stare banery i roll upy, które za pomocą igły i nitki zamieniamy w unikatowe nerki, saszetki, kosze do sortowania czy też “zaangażowane” torby z przesłaniem - mówi Karola Dwórznik, wiceprezeska Zerobanu, koordynująca nową pracownię. - Niestety zapasy surowca szybko się kurczą i już niedługo wykorzystamy nawet najmniejszy skrawek tego, co jest jeszcze w magazynie.

Brak materiału bazowego spowodowany jest głównie lockdownem branży eventowej organizującej różnego rodzaju wydarzenia, na które drukowane były banery i roll upy. W Gdańsku nie ma już także wielkoformatowych reklam wiszących na elewacjach budynków, które także stanowiły doskonały surowiec do przerobienia.

Prace w uruchomionej z początkiem listopada br. pracowni Spółdzielni Socjalnej Zeroban idą pełną parą, ale - jeśli krawcowym zabraknie surowca, będzie krucho
Prace w uruchomionej z początkiem listopada br. pracowni Spółdzielni Socjalnej Zeroban idą pełną parą, ale - jeśli krawcowym zabraknie surowca, będzie krucho
fot. Zeroban

- Jeśli macie w swoich magazynach stare roll upy lub niepotrzebne banery, które są stanie nadającym się do przetworzenia, chętnie się nimi zaopiekujemy i dobrze wykorzystamy – apeluje Magda Jabłońska, prezeska spółdzielni. - Ruszamy także z akcją „Zero Ściemy pod Choinką” zachęcającą do zakupu prezentów świątecznych w naszej spółdzielni, chcemy zatem uszyć więcej niż zwykle gadżetów do naszego sklepu www, dla indywidualnych klientów. I do tego też potrzebujemy ciekawych materiałów.

Firmy mogą współpracować ze spółdzielnią w ramach swoich działań CSR na kilka sposobów:

- przekazać baner i zamówić uszycie z niego produktów np. na prezenty dla pracowników czy klientów

- przekazać po prostu baner lub inne materiały reklamowe

- jeśli nie mają własnego banera - zamówić produkty, a o materiał postara się spółdzielnia.

 

Do spółdzielni można dzwonić na numer 609 921 609 lub napisać na nonwaste@zeroban.pl

Spółdzielnia socjalna to przedsiębiorstwo, które łączy cechy firmy i organizacji pozarządowej – prowadzi działalność komercyjną, ale wszelkie zyski reinwestowane są w spółdzielnię i na cele społeczne.

 

oprac. IBwww.gdansk.plredakcja@gdansk.pl
oprac. IBwww.gdansk.plredakcja@gdansk.pl