W największym skrócie - tegoroczne Infoshare to sześć, zamiast jak dotąd dwóch dni wypełnionych wystąpieniami blisko 200 czołowych prelegentów z Polski i ze świata, z udziałem inwestorów z Doliny Krzemowej, wiodących europejskich inwestorów VC, a także ponad 250 technologicznych startupów i przedstawicieli największych globalnych korporacji. W tym roku konferencja odbywa się w dwóch "turach" - od 23 do 25 września (środa - piątek) oraz 28 - 30 września (poniedziałek - środa).
Infoshare w Gdańsku - największa konferencja technologiczna naszej części Europy
Wiedza i biznes w jednym miejscu
Bogactwo tematyczne powoduje, że dla ułatwienia “nawigacji” Infoshare podzielone jest na 9 scen tematycznych. Podczas prelekcji na żywo, w trakcie których eksperci z całego świata mówić będą o innowacjach w biznesie i zarządzaniu, sztucznej inteligencji, czy też przyspieszeniu globalnego rynku technologicznego wywołanego COVID-19.
Tegoroczna edycja to także kompendium wiedzy na temat skutecznych sposobów zwiększania sprzedaży, budowania marki oraz studium najciekawszych wdrożeń technologicznych gigantów i innowacyjnych rozwiązań oferowanych przez startupy - wszystko będzie prezentowane w wirtualnej przestrzeni targowej (EXPO).
Daj się zainspirować
Inspire Stage to jedna z trzech głównych scen konferencji. To na niej eksperci omawiać będą m.in. zagadnienia z pogranicza świata ludzi i maszyn oraz zagrożenia i szanse płynące z wykorzystania najnowszych trendów digital w medycynie czy walce z terroryzmem.
Wystąpią tu m.in.:
- Audrey Tang - minister ds. cyfryzacji Tajwanu, która przekonywać będzie słuchaczy, że technologię warto uczłowieczać: „Internet rzeczy” powinien stać się “internetem istot”.
- Anis Uzzaman (Pegasus Tech Ventures) - inwestor w SpaceX i Airbnb zdradzi tajniki budowania startupów i wskaże typowe błędy, których przedsiębiorcy powinni unikać podczas budowania biznesów.
- O umiędzynarodowieniu firm na przykładzie Spotify, opowie Axel Bard Bringéus (EQT Ventures/ex Spotify). Podzieli się wnioskami i spostrzeżeniami na temat tego, jak gigant utrzymał tak szybkie tempo rozwoju, likwidując “wąskie gardła” po drodze.
- David Shanks (NZ Classification Office) pokaże granice wolności i ochrony społeczeństwa w mediach społecznościowych.
- James Rogers (SDU / LSE) wyjaśni, w jaki sposób terroryści wykorzystują technologię i drony do zabijania ludzi.
- Wystąpi także pierwsza na świecie psychiatra robotów - Joanne Pransky, która przedstawi widowni swoich robotycznych pacjentów i przedstawi wizję przyszłości, w której roboty są partnerami, towarzyszami i współpracownikami ludzi.
- Cybernetyczny świat przybliży również Robert Riener (ETH Zurich), ekspert w dziedzinie interakcji sensoryczno-motorycznych między ludźmi i maszynami, który odpowie na pytanie czy cyborgi są dla nas zagrożeniem, szansą, a może jednym i drugim?
Marketing na najwyższym poziomie
Na scenie marketingowej wystąpią najwięksi światowi marketerzy i influencerzy:
- Neil Patel (współzałożyciel NP Digital i Ubersuggest) - jeden z TOP 10 światowego marketingu wg Forbes.
- Mark Schaefer (B Squared Media), który zajmuje się m.in zagadnieniami
brandingu osobistego i influencer marketingu (marketingu wpływowego)
- Mike Russell (Music Radio Creative) - jego wystąpienie nosi tytuł “Podcasting 101: Podniesienie poziomu Twojej marki dzięki dźwiękowi na żądanie”.
Z Polski zobaczymy m.in. Janinę Bąk z janinadaily.com - ekspertkę statystyki, autorkę przystępnego bloga o tej dziedzinie nauki; Pawła Tkaczyka (Midea) - eksperta marki, autora książek i blogera; czy też Artura Jabłońskiego (Digitalk) - autora jednego z najpoczytniejszych blogów na temat marketingu w Polsce arturjablonski.com z praktycznym wystąpieniem pt. “Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)”.
Od gamingu do cyberbezpieczeństwa
Infoshare 2020 to także siedem scen poświęconych zagadnieniom technologicznym. Na głównej - Devtrends, prelegenci opowiedzą o przyszłości technologii, gamingu, programowaniu czy cyberbezpieczeństwie. Wystąpią m.in.:
- John Romero (Romero Games) - wielokrotnie nagradzany programista, projektant kultowych gier, którego praca obejmuje ponad 130 pozycji. Uznawany za „ojca strzelanek pierwszoosobowych”, jak Wolfenstein 3D, DOOM, Quake, Heretic i Hexen. Podczas wystąpienia opowie o początkach firmy Id Software oraz wydarzeniach, które doprowadziły do jej powstania.
- Piotr Konieczny (Niebezpiecznik.pl), zdradzi jak szpiegować szpiegów w internecie. Zaprezentuje techniki pozyskiwania informacji na temat ludzi oraz firm na podstawie ogólnodostępnych źródeł w internecie.
- Nie zabraknie też Adama Haertle (Zaufana Trzecia Strona), który w swoim wystąpieniu przedstawi zbierane od lat historie mniejszych i większych katastrof z obszaru security, bo uważa, że przyjemniej uczyć się na cudzych błędach, niż na własnych.
30 tysięcy euro dla startupów
Ostatniego dnia konferencji (30 września) odbędzie się finał Startup Contest, do którego w tym roku napłynęło aż 677 zgłoszeń z 50 krajów z całego świata, w tym ponad 200 projektów z Polski. Tego dnia finaliści konkursu powalczą o nagrody z puli wynoszącej 30 tysięcy euro (pierwsza to 20 tys. euro), ufundowane przez Prezydenta Miasta Gdańska.
Na każdym etapie konkursu (obecnie kończą się półfinały) jurorzy oceniają: potencjał biznesowy projektów, zespołowość, poziom innowacyjności projektu oraz jakość prezentacji. W pracach jury dział bierze 35 osób z całego świata - doświadczonych inwestorów i ekspertów od wdrożeń.
Finaliści i zwycięzcy Startup Contest Infoshare o biznesie, marzeniach i Gdańsku
Zgodnie z nazwą konferencji
Poza solidną dawką wiedzy, na przedstawicieli firm i inwestorów czekają niespotykane dotąd możliwości biznesowego networkingu - w wydaniu online. Nowością będą wirtualne tablice z ofertami pracy, łączące przedstawicieli firm z obecnymi na konferencji developerami oraz specjalistami branży IT.
Obecne na wydarzeniu startupy będą mogły nawiązać kontakt z blisko setką inwestorów ze świata – aniołami biznesu, funduszami VC i CVC. Wśród nich m.in. Manta Ray, Breega Capital, Pracuj Ventures, Experior Venture Fund, Credo, Sunfish Partners. Rozmowy będą się odbywać podczas indywidualnych spotkań, umawianych w dedykowanym narzędziu matchmakingowym. Podczas ubiegłorocznej edycji Infoshare odbyło się ponad 1700 takich spotkań.
JAK WZIĄĆ UDZIAŁ?
Wstęp na konferencję zapewniają wejściówki dostępne na stronie organizatora.
Udział w wystąpieniach na Marketing Stage i większości scen technologicznych dostępny jest dla posiadaczy płatnych Conference Pass, Executive Pass, Investor i Startup Pass. Dla posiadaczy Gdańskiej Karty Mieszkańca przewidziano 15 proc. zniżkę. Sceny Inspire i Devtrends dostępne są również dla posiadaczy bezpłatnych wejściówek - Basic Pass.
Każdego dnia uczestnicy będą mogli oglądać transmisje na żywo na dwóch równoległych kanałach. Prelekcje na scenach tematycznych dla deweloperów nie będę pokrywać się czasowo. Poza wystąpieniami, na uczestników konferencji czeka także możliwość przyjrzenia się najnowszym rozwiązaniom technologicznym prezentowanym przez wystawców w wirtualnej hali Expo (także dla posiadaczy Basic Pass).
Więcej informacji na stronie internetowej Infoshare.