• Start
  • Wiadomości
  • Trasa tramwajowa Gdańsk Południe – Wrzeszcz. Ogłoszono drugi etap przetargu na budowę

Ogłoszono drugi etap przetargu na budowę trasy tramwajowej Gdańsk Południe – Wrzeszcz

Rozpoczyna się drugi etap przetargu na budowę trasy tramwajowej Gdańsk Południe – Wrzeszcz wraz z drogą rowerową i przebudową infrastruktury drogowej. Po weryfikacji wniosków w pierwszym etapie, do kolejnej części postępowania zakwalifikowano wszystkich wnioskodawców. Otwarcie ofert zaplanowano 30 grudnia.
24.11.2025
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Ilustracja ukazująca przebieg trasy tramwajowej Gdańsk Południe – Wrzeszcz.
Budowa trasy tramwajowej GPW.
mat. pras.

Przetarg na budowę trasy Gdańsk Południe – Wrzeszcz prowadzony jest w formule dwuetapowej. W pierwszym etapie przewidziano kwalifikację kandydatów do realizacji inwestycji. W tym czasie przedsiębiorstwa budowlane kierowały do zamawiającego szereg zapytań dotyczących m.in. warunków udziału w postępowaniu.

Zgłoszenia były w ostatnim czasie analizowane pod względem formalno-prawnym. W drugim etapie, który zostanie ogłoszony w tym tygodniu, wybrane spółki przedstawią szczegółowe propozycje cenowe. Oferty poznamy 30 grudnia. Realizacja ma potrwać 3 lata od daty podpisania umowy.

Lista firm i konsorcjów, które złożyły wniosek i zostały dopuszczone do drugiego etapu:

  • Firma Torpol
  • Konsorcjum firm, lider: Roverpol
  • Firma Gülermak Polska
  • Konsorcjum firm, lider: Aldesa
  • Firma PORR
  • Konsorcjum firm, lider: firma NDI
  • Firma Strabag
  • Konsorcjum firm, lider: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor
  • Konsorcjum firm, lider: firma Balzola
  • Konsorcjum firm, lider: firma Unibep
  • Konsorcjum firm, lider: Polimex Infrastruktura
  • Firma Budimex
  • Konsorcjum firm, lider: firma ZUE
  • Konsorcjum firm, lider: firma Mirbud

Szeroki zakres prac – nie tylko tory tramwajowe

Planowana inwestycja obejmuje:
- budowę 3,75 km nowej linii tramwajowej oraz modernizację 0,6 km istniejącej linii,
- 7 nowych przystanków, w tym jeden węzeł przesiadkowy autobusowo-tramwajowy,
- 4,8 km nowej trasy rowerowej i 2,8 km przebudowanych dróg,
- budowę tunelu pod ul. Wileńską (280 m, metodą wykopu otwartego),
- zielone torowiska i nowoczesny tabor.

Szybciej, wygodniej i ekologicznie

Trasa GPW zapewni szybkie i niezawodne połączenie między dzielnicą Piecki-Migowo, a Wrzeszczem. Czas przejazdu będzie niezależny od natężenia ruchu drogowego. Szacuje się, że z nowej linii skorzysta ponad 2500 pasażerów na godzinę w szczycie. W porach największego obciążenia tramwaje mają kursować co 5 minut.

Projekt zakłada pełną dostępność infrastruktury – przystanki będą zrównane z poziomem podłogi tramwaju, a całość zostanie przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, rodziców z wózkami i seniorów. Realizacja ma potrwać 3 lata od podpisania umowy.

Wartość całkowita projektu to ponad 800 mln zł. Inwestycja uzyskała dofinansowanie z programu FEnIKS (Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko) w wysokości ponad 259 mln zł – to ponad 32% wartości całego przedsięwzięcia.

Kawałek po kawałku - znika kładka na Zaspie. Nocne rozbiórki coraz bliżej

TV

Zupa na Monciaku