• Start
  • Wiadomości
  • Terminal kontenerowy DCT się zmienia. Zobacz, jak przebiegają prace

Terminal kontenerowy DCT się zmienia. Zobacz, jak przebiegają prace

Trwają prace nad rozbudową terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Przygotowywane są tereny pod nowe pola składowe, nowy przebieg ulicy Kontenerowej oraz rozbudowę bocznicy kolejowej; rozpoczyna się także budowa portali OCR. Program T2B, w ramach którego odbywają się prace, ma potrwać 3 lata.
09.03.2019
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Rozbudowa bocznicy kolejowej
Rozbudowa bocznicy kolejowej
mat. DCT Gdańsk
 
Projekt T2B, zakładający rozbudowę i rozwój terminalu kontenerowego DCT Gdańsk rozpoczął się w 2018 roku. 
 
Do najważniejszych etapów projektu należał m.in. zakup dwóch dodatkowych suwnic nabrzeżowych STS, które zostały dostarczone w trzecim kwartale 2018 roku. To oznacza, że obecnie nabrzeże T2 jest wyposażone w 7 nowoczesnych suwnic STS (wszystkie z wysięgiem 25 rzędów kontenerów). Odpowiednio zwiększana jest także powierzchnia placów składowych, rośnie również ilość zakupionego sprzętu - terminal może się pochwalić 5. nowymi suwnicami placowymi eRTG.
 
Nowy przebieg ulicy Kontenerowej
Nowy przebieg ulicy Kontenerowej
mat. DCT Gdańsk
 
Ponadto w ramach programu całkowicie zautomatyzowane zostaną bramy, które będą ponadto używać kamer OCR (optyczne rozpoznawanie znaków) do rejestrowania samochodów ciężarowych i kontenerów, które przyjeżdżają zgodnie z wcześniejszą rezerwacją w systemie awizacji e-Brama.
 
Budowa portali OCR
Budowa portali OCR
mat. DCT Gdańsk
Budowa portali OCR
Budowa portali OCR
mat. DCT Gdańsk
 
Projekt zakłada także znaczne zwiększenie zdolności przeładunkowych na kolei. Najpierw istniejące tory kolejowe zostaną wydłużone do 750 m, a następnie bocznica kolejowa zostanie poszerzona z 4 do 6 torów. Modernizacja bocznicy przewiduje również zakup całkowicie zelektryfikowanych suwnic kolejowych RMG, a także uruchomienie systemu kamer OCR do rejestracji pociągów i kontenerów.
 
Przygotowanie terenu pod nowe pola składowe
Przygotowanie terenu pod nowe pola składowe
mat. DCT Gdańsk
 
- Nowe inwestycje mają na celu ciągłe zwiększanie jakości obsługi klientów w każdej dziedzinie działalności terminalu - komentuje Cameron Thorpe, Prezes Zarządu DCT Gdańsk. - Jednak, to nie wszystko, w ciągu dwóch lat powstanie drugi tor podejściowy do Portu Gdańsk, do którego DCT również będzie miało dostęp. Oznacza to skrócenie czasu wpłynięcia ze stacji pilotów do nabrzeża, a co za tym idzie polepszenie czasu obsługi statków oceanicznych przypływających do DCT. W dłuższej perspektywie, DCT ma możliwość dalszej rozbudowy zarówno nabrzeża jak i poszerzania placów składowych, po to aby rozwijać się zgodnie z rosnącymi potrzebami rynku.
 
Zakładany czas realizacji projektu T2B to trzy lata.
 

 

TV

Bajpas kartuski działa