Nowy sponsor, nowe logo, nowa nazwa
Jak przypomina prezes Trefla Gdańsk Dariusz Gadomski, osiem lat temu ze sponsorowania klubu wycofał się Lotos. Klub mimo utraty tak ważnego sponsora dał sobie radę, dzięki pomocy firmy Trefl, miasta Gdańsk i kibiców (w pewnym momencie kibice zrobili nawet zrzutkę na klub, a ich nazwiska pojawiły się na koszulkach meczowych!).
Po ośmiu gorszych latach Trefl ma nowego sponsora tytularnego - to koncern Energa. Umowa podpisana została na dwa lata, ale suma nie została ujawniona. Prezes Gadomski w rozmowie z nami powiedział, że to “uczciwe pieniądze”.
Oczywiście są w Polsce kluby o wiele bogatsze. Trefl będzie miał budżet na około 7-8 miejscu w lidze. Ale obie strony są zadowolone.
ZOBACZ FILM Z PREZENTACJI NOWEGO SPONSORA
Tobias Brand nowym przyjmującym Trefla Gdańsk
Piotr Nowakowski, siatkarz Trefla Gdańsk, powiedział nam: - Dla graczy to ważny moment. Poczuliśmy ulgę i spokój, bo osiągamy stabilizację finansową. W poprzednich latach problemy były, a teraz ze spokojną głową przygotujemy się do sezonu.
Prezes Trefla dodał: - Jesteśmy szczęśliwi, że możemy ogłosić kolejny etap naszej współpracy z Energą. To partnerstwo pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość. Zyskujemy nie tylko stabilizację finansową, ale również ogromne wsparcie w budowaniu silnej marki i dalszym rozwoju sportowym klubu. Przypomnę, że jesteśmy uznani za złoty ośrodek szkolenia siatkarskiej młodzieży.
Magdalena Marszałkowska, dyrektorka marketingu Energi, powiedziała, że dla jej spółki to istotna umowa, bo mecze Trefla Gdańsk oglądało w minionym sezonie w telewizji około 2 mln widzów. - To zwiększa naszą widoczność i siłę marki - powiedziała. - Dodatkowo siatkówka to sport popularny, sport rodzinny, co jest zbieżne z naszymi wartościami.
Klub przez przynajmniej dwa sezony zmienia nazwę na Energa Trefl Gdańsk. Ma też nowe logo i nowe koszulki z nazwą nowego sponsora tytularnego.
Gdańsk też pomaga
Klub otrzymał na ten sezon także 2,4 mln zł od miasta Gdańsk w ramach promocji miasta. Gdyby miasto miało wykupić czas antenowy w telewizji na komercyjnych warunkach, to musiałoby za taką reklamę zapłacić szacunkowo około 22 mln zł (to tzw. zwrot marketingowy, czyli ekwiwalent za ekspozycję logotypu w mediach).
Wiceprezydent Gdańska Piotr Borawski także cieszy się z nowego sponsora: - Trefl, czyli gdański lew, wreszcie stanął na czterech łapach. Trefl, grając w Ergo Arenie, ma najwyższą w polskiej lidze średnią frekwencję na meczach. Szczycimy się tym i jesteśmy dumni z klubu i jego kibiców. Jestem pewien, że stabilny partner, jakim jest Energa, wspomoże klub w rozwoju. Mam nadzieję, że nawiążemy do sukcesów sprzed lat: wicemistrzostwa Polski i udziału w europejskich pucharach. Do tego znów dążymy.
Trefl Gdańsk poznał terminarz na nowy sezon
Rozgrywki PlusLigi w sezonie 2025/2026 rozpoczną się 22 października. Trefl Gdańsk rozgrywki zainauguruje na własnym parkiecie. Gdańszczanie w pierwszej kolejce podejmą ukraiński Barkom Każany Lwów. W drużynie pojawiło się aż siedmiu nowych graczy. Trwa okres przygotowawczy.