• Start
  • Wiadomości
  • Młodzieżowa Rada Miasta prosi uczniów o opinię w sprawie zdalnej edukacji ANKIETA

Młodzieżowa Rada Miasta prosi uczniów o opinię w sprawie zdalnej edukacji ANKIETA

Młodzieżowa Rada Miasta przygotowała ankietę online dotyczącą zdalnej edukacji, skierowaną do uczniów gdańskich szkół samorządowych. Na jej podstawie powstanie raport, który zostanie przekazany władzom miasta.
( Publikacja: 28.10.2020 )
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Drugi raz w tym roku z powodu epidemii Covid-19 wprowadzono od IV klasy zdalne nauczanie
Drugi raz w tym roku z powodu epidemii Covid-19 wprowadzono od IV klasy zdalne nauczanie
zdj. Krzysztof Mystkowski/KFP

Ankieta online

Jesteś uczniem? Wypełnij ankietę online - zachęca Młodzieżowa Rada Miasta Gdańska. Młodzi radni chcą mieć wiedzę na temat tego, jak w praktyce udaje się realizować i jakie przynosi efekty zdalne nauczanie. To już kolejna tego typu inicjatywa.

- Ze względu na powrót zdalnego nauczania planujemy sporządzić drugi raport w celu sprawdzenia, czy jakość zdalnych lekcji się podniosła – mówi Jakub Hamanowicz z Młodzieżowej Rady Miasta Gdańska. – Dzięki ankiecie chcemy sprawdzić, jak sytuacja wygląda dziś. Co się zmieniło, czy komfort lekcji online jest lepszy. Chcielibyśmy, aby system nauki zdalnej umożliwiał kształcenie na najwyższym możliwym poziomie, w jak najbardziej przyjaznej dla uczniów formie. Aby do tego doprowadzić, potrzebujemy głosu uczniów.

Ankieta składa się z kilkunastu pytań, a wypełnić ją można i od razu przesłać na TUTAJ.

Pierwszy raport przekazany w maju

Jest to już druga ankieta, którą przygotowała Młodzieżowa Rada Miasta Gdańska. Na podstawie pierwszej – przeprowadzonej w połowie kwietnia, w której wzięło udział ponad 2100 osób – w maju tego roku powstał raport przekazany został władzom miasta.

- To bardzo ważny materiał dla gdańskiej edukacji. Wyniki przekazałem dyrektorom gdańskich placówek oświatowych – mówił w maju Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska ds. edukacji u usług społecznych. – Szczególną uwagę zwróciłem na to, co podkreślali uczniowie: objętość prac domowych, zadawana w tym czasie. Traktujmy tę ankietę jako wskazówkę, jak dalej realizować zajęcia zdalnie.

Jak wynika z raportu, większość badanych uczniów oceniła poziom nauki zdalnej w swojej szkole dobrze (38% respondentów) lub przeciętnie (35%). Co ciekawe, równo po 12% uczniów oceniło poziom swojej edukacji zdalnej świetnie i źle. a 3% badanych wybrała odpowiedź „fatalnie”.

Z raportem można zapoznać się w całości TUTAJ.