Z Wizz Air na 39 trasach
Licząc z ogłoszonymi właśnie nowymi kierunkami, budżetowy węgierski przewoźnik operować będzie z gdańskiego lotniska do 19 krajów i na 39 trasach. Od początku swojej działalności, czyli od 2004 roku, Wizz Air przewiózł do i z Portu Lotniczego Gdańsk już ponad 31,5 mln pasażerów i odpowiada za 47 proc. ruchu pasażerskiego.
Niemały wkład w ten wynik ma ostatnich dziewięć miesięcy, kiedy to przewoźnik odnotował w całej Polsce 20 proc. wzrost pasażerów w porównaniu z analogicznym okresem roku 2024.
- W całej Europie nie tylko odrobiliśmy straty sprzed pandemii covid, ale dawno przekroczyliśmy najwyższe wyniki sprzed pandemicznych dwóch lat (41,7 mln pasażerów w 2019, prognozowane 72 mln na koniec 2025 w całej siatce połączeń Wizz Air - red.). Jesteśmy w Gdańsku numerem jeden i chcemy nim zostać, dlatego będziemy dalej inwestować, zarówno tutaj, jak i w całej Polsce. Rynek polski wciąż się rozwija, PKB rośnie i jesteście jednym z niewielu państw, które prawdopodobnie zachowają “dodatnią demografię”. To same mocne argumenty do rozwoju dla nas - podkreślił prezes Wizz Air József Váradi, ogłaszając nowe kierunku w siatce połączeń z Gdańska.
A są to:
- Poprad / Tatry od 25 grudnia br.; loty we wtorki i w czwartki
- Tallin od 1 maja 26; poniedziałki, środy, czwartki, piątki, niedziele
- Ateny od 1 maja 26; wtorki, czwartki, soboty i niedziele
- Wilno od 2 maja 26; poniedziałki, środy i piątki
- Nicea od 2 maja 26; wtorki, czwartki, soboty i niedziele.
Prezes Wizz Air ogłosił też zwiększenie bazy swojej linii w Gdańsku z ośmiu do dziewięciu samolotów: - Dodanie dziewiątego samolotu do naszej bazy w Gdańsku to wyraz pełnego zaufania do Polski i do Portu Lotniczego Gdańsk, który od dawna jest filarem naszej polskiej siatki połączeń - podkreślił.
Szybki paszport na lotnisku. Ilu podróżnych uratował?
- W ciągu ostatnich 30 lat obsłużyliśmy 60 milionów pasażerów, a połowę z nich obsłużył właśnie WizzAir. Kochamy więc w Gdańsku wszystkie linie lotnicze, ale najbardziej kochamy WizzAir - wyznaje Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk. - W zeszłym roku głównym silnikiem wzrostu liczby pasażerów był dla nas ruch czarterowy, który wzrósł o ponad 50 proc. W tym roku obserwujemy, że takim silnikiem są linie lotnicze tradycyjne i niskokosztowe. Ruch obsługiwany przez tych przewoźników rośnie o ok. 10 proc. To bardzo dobry trend, ponieważ ruch czarterowy jest narażony na wahania koniunkturalne. Budowanie stabilnej bazy w oparciu o takich sprawdzonych partnerów jak Wizz Air, to najlepsze, co może nas spotkać. Będziemy rozbudowywać nasze płyty postojowe po to, żeby Wizz Air mógł bazować tutaj swoje samoloty.