Gdzie i na jakich zasadach staną w mieście reklamy?

Najpierw odbyły się konsultacje z mieszkańcami, radnymi dzielnic i przedsiębiorcami, potem około 5,5 tysiąca osób, w większości gdańszczan, wzięło udział w internetowej ankiecie na temat umieszczania reklam w przestrzeni miejskiej. Podsumowaniem tych prac będzie projekt nowych przepisów regulujących zasady usytuowania reklam w Gdańsku.
02.07.2016
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Akcja usuwania nielegalnych reklam z ulic Gdańska - kwiecień 2012 r.

- Mieszkańcy chcieliby ograniczenia liczby reklam w przestrzeni miejskiej. Tworząc nowe przepisy uda nam się znaleźć tzw. złoty środek i pogodzić interesy wszystkich. Reklam nie zakażemy, ale przepisy je regulujące napiszemy tak, żeby nie zakłócały estetyki i nie zaśmiecały przestrzeni miejskiej - mówi zastępca prezydenta Gdańska ds. komunalnych Piotr Grzelak.

Na początku lipca projekt uchwały ujrzy światło dzienne, zanim się to jednak stanie już teraz można powiedzieć, że Gdańsk - zgodnie z nowymi przepisami (i zgodnie z sugestiami mieszkańców) - podzielony będzie na sześć stref: 0 (zero), 1, 2, 3, 4, Z (zet jak zieleń).

W każdej z tych stref obowiązywać będą różne zasady sytuowania nośników reklamowych. Najbardziej restrykcyjne przepisy obowiązywać będą w ścisłym centrum miasta (ulic Długiej, Długiego Targu, Mariackiej i innych urokliwych uliczek miasta), ta strefa będzie też ‘reklamowo najczystsza’. Potem, im dalej od centrum - przepisy będą łagodniejsze i dopuszczać będą więcej zróżnicowanych form reklamowych.

Wszystkie jednak nośniki oraz parametry sytuowania reklam (odległość od drogi czy budynku), powierzchnia, miejsce ekspozycji, lokacja względem zieleni czy detali architektonicznych budynku będą dokładnie opisane i nie będzie możliwości dowolnej interpretacji zapisów uchwały.

Po oficjalnym zaprezentowaniu projektu uchwały zostanie ona wyłożona do publicznej wiadomości (jak plan zagospodarowania przestrzennego). Po zebraniu uwag - i ustosunkowaniu się do nich - projekt trafi pod obrady Rady Miasta Gdańska.

- Chcemy, żeby uchwała została skierowana do Rady Miasta we wrześniu - dodaje prezydent Grzelak.


Czytaj także:

Ankieta mówi: co mieszkańcy Gdańska myślą o reklamach?

Chrońcmy krajobraz miasta. Za miesiąc projekt nowej uchwały



TV

Nowi mieszkańcy na Ujeścisku