Budowa Nowej Bulońskiej rozpoczęła się na dobre. Trwa przygotowanie gruntu pod przyszłe torowisko

Wzdłuż trasy przyszłej linii tramwajowej i nowej drogi pojawili się pierwsi robotnicy, którzy rozpoczęli przygotowania terenu pod planowaną inwestycję. Trwa wycinka drzew, usuwanie gruzowisk i oczyszczanie terenu. Na miejscu są też geodeci i tzw. obsługa laboratoryjna, która bada tutejszą glebę.

Budowa Nowej Bulońskiej rozpoczęła się na dobre. Trwa przygotowanie gruntu pod przyszłe torowisko
A
A
data publikacji: 30 kwietnia 2018 r.
By móc rozpocząć prace budowlane trzeba wcześniej oczyścić teren, a także usunąć kilka drzew. Nasadzenia zastępcze zaplanowano m.in. w Pasie Nadmorskim
By móc rozpocząć prace budowlane trzeba wcześniej oczyścić teren, a także usunąć kilka drzew. Nasadzenia zastępcze zaplanowano m.in. w Pasie Nadmorskim
Grzegorz Mehring/www.gdansk.pl

Umowę na budowę tzw. Nowej Bulońskiej Północnej uroczyście podpisano 17 kwietnia br. u zbiegu ulic Bulońskiej i Myśliwskiej – w miejscu, gdzie swój początek będzie miała nowa droga i linia tramwajowa. Inwestycję realizuje konsorcjum, którego liderem jest firma NDI S.A.

Ulica Nowa Bulońska Północna będzie liczyć 2,7 km długości. Połączy ona istniejącą ul. Bulońską z ul. Jabłoniową. W ramach inwestycji powstanie dwutorowa linia tramwajowa (o długości 2,6 km), która swój początek będzie miała przy istniejącej linii tramwajowej na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i Myśliwskiej. Na trasie przetnie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową. Wzdłuż nowej ulicy zaplanowano cztery przystanki komunikacji miejskiej.

Powstanie też ścieżka rowerowa z infrastrukturą towarzyszącą - od skrzyżowania ulicy Bulońskiej z ulicą Myśliwską do skrzyżowania ulicy Jabłoniowej i Warszawskiej.

Nowa Bulońska będzie jedną jezdnią dwupasową (ale zachowana zostanie rezerwa terenu pod budowę drugiej jezdni), dwukierunkową o szerokości siedmiu metrów, z jednostronnym chodnikiem. Skrzyżowanie ulicy Nowej Bulońskiej z Nową Politechniczną i Nową Wołkowyską zaprojektowane zostało w formie wyspy centralnej, a pozostałe skrzyżowania - jako skanalizowane.

W ramach inwestycji powstanie też węzeł integracyjny tramwajowo – autobusowy tzw. "węzeł Ujeścisko" wraz z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów oraz węzeł przesiadkowy tramwajowo - autobusowy tzw. "węzeł Zabornia". Zaplanowano też budowę lub przebudowę odcinków ulic m.in.: Myśliwskiej, Nowej Wołkowyskiej, Myśliwskiej Południowej, Stolema, Kartuskiej, Limbowej, łącznice węzła z ul. Armii Krajowej, tzw. Nową Warszawską i tzw. Nową Jabłoniową. Na przystankach tramwajowych oraz na węźle integracyjnym "Ujeścisko" zbudowane zostaną zadaszone parkingi rowerowe, a nad potokiem Siedleckim powstanie most (drogowy, tramwajowy). Przy okazji wyregulowane zostanie koryto potoku Siedleckiego na długości około 272 metrów oraz wykonany przerzut wód z tego potoku do zbiornika "Łabędzia".

Na placu budowy tzw. Nowej Bulońskiej Północnej pojawili się pierwsi robotnicy
Na placu budowy tzw. Nowej Bulońskiej Północnej pojawili się pierwsi robotnicy
Grzegorz Mehring/www.gdansk.pl

Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, przypomina, że tramwaj w ul. Nowej Bulońskiej Północnej połączy się w przyszłości z docelowym tramwajem na ul. Warszawskiej, a ta linia będzie z kolei kontynuowana w kierunku ul. Havla.

- W miejscu, w którym skończymy to zadanie, a więc przy skrzyżowaniu Nowej Bulońskiej, Warszawskiej i Jabłoniowej, powstanie duży węzeł integracyjny. Tutaj znajdzie się rozjazd, który będzie miejscem odpoczynku dla kierowców autobusów oraz motorniczych tramwajów. Będzie tam również węzeł przesiadkowy i parkingi rowerowe. Wybudowany zostanie także rozjazd na planowaną w przyszłości zajezdnię tramwajową – informował dyrektor Bartosiewicz.

Tędy przebiegać będzie tzw. Nowa Bulońska Północna
Tędy przebiegać będzie tzw. Nowa Bulońska Północna
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Nowa Bulońska będzie stanowiła przede wszystkim tzw. odcinek tranzytowy - ze względu na sąsiedztwo ogródków działkowych.

Zgodnie z umową inwestycja powinna zakończyć się w lipcu 2019 r. Jej koszt to 192 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 58,5 mln zł.

Kamila Grzenkowska (0)
www.gdansk.pl
kamila.grzenkowska@gdansk.pl
więcej tekstów autora
Kamila Grzenkowska (0)
www.gdansk.pl
kamila.grzenkowska@gdansk.pl
więcej tekstów autora