Debata z udziałem laureatów Nagrody im. Płażyńskiego

Czym jest wizerunek Polski? Co tworzy pozytywny obraz naszego kraju i społeczeństwa? O takie ważne kwestie pytała dziennikarka Magdalena Rigamonti 29 maja podczas debaty z udziałem laureatów nagrody im. Macieja Płażyńskiego. Przyznawana jest ona dziennikarzom i mediom służącym Polonii.
1:05:34
2022-05-29
Produkcja:

Gdańskie Centrum Multimedialne

Kategoria: Kultura i rozrywka
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

W tym roku jury nagrody im. Macieja Płażyńskiego uhonorowało następujące osoby i media:
Waldemara Binieckiego - redaktora „Kuryera Polskiego” (USA), w kategorii dziennikarz medium polonijnego Kasię Maderę, dziennikarkę BBC World News w kategorii - w kategorii dziennikarz zagraniczny publikujący na temat Polski, Polaków i Polonii, Kamila Tureckiego z Onetu - w kategorii dziennikarz krajowy publikujący na tematy polonijne. Nagrodę wręczono też kwartalnikowi „Kalejdoskop” z Izraela - w kategorii redakcji medium polonijnego. Kwartalnik ten reprezentowała Karolina Przewrocka-Aderet.

Debata laureatów miała miejsce 29 maja w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim. Całość prowadziła Magdalena Rigamonti z Dziennika Gazety Prawnej. Na początku rozmowy padło ważne pytanie o to, czym jest wizerunek Polski i tu uczestnicy mieli różne doświadczenia zawodowe.

- Dla mnie jest to opowieść o Polsce na świecie, opowieść która jest ciągle w budowie - mówił Waldemar Bieniecki.

Z tą opinią zgodził się nagrodzony dziennikarz portalu Onet.

- 30 lat wolności, 30 lat wolnych mediów, ale cały czas musimy budować wizerunek w świecie – mówił Kamile Turecki. - Naszym zadaniem, dziennikarzy jest to, żeby pokazywać ją dokładnie taka jaką ona jest. Chwalić i krytykować, jeśli trzeba.
- To trudne pytanie. - przyznała dziennikarka BBC World News Kasia Madera. - Jestem polskiego pochodzenia i Polska jest mi bliska, moje serce oczywiście jest w Polsce, ale to nie znaczy, że ją wyróżniam wśród innych krajów.
- Z mojej perspektywy, z perspektywy polonijnego pisma w Izraelu wizerunek to są historie, które opowiadamy, to są ludzie o których opowiadamy – dodała Karolina Przewrocka-Aderet.

Uczestnicy debaty byli zgodni, co do tego, że pozytywny obraz Polski budują przede wszystkim pozytywne fakty, które trafiają do mediów. Taką globalną historią była w ostatnich miesiącach spontaniczna akcja solidarności z uchodźcami wojennymi z Ukrainy, obrazy i relacje o Polakach, którzy pomagają sasiądom.

 

Więcej z: Kultura i rozrywka