Piotr Szulc
Urodzony w 1983, absolwent kierunku Filozofia na Uniwersytecie Gdańskim.
Autor scenariuszy do filmów i seriali fabularnych, edukacyjnych filmów aktorsko- animowanych, komiksów, gier miejskich i muzealnych, szkoleń, narzędzi multimedialnych, spotów reklamowych, eventów oraz prowadzący warsztaty z pracy twórczej. Wielokrotny laureat konkursu na krótką formę komiksową w ramach Międzynarodowego Festiwalu Komiksów i Gier w Łodzi, w tym laureat Grand Prix oraz nagrody Wydawnictwa Kultura Gniewu w roku 2017 za pracę „Król” (rys. Kamila Kozłowska).
Autor scenariuszy do pełnometrażowych komiksów „Wilki, śpijcie dobrze” (rys. Katarzyna Drewek-Wojtasik) oraz „Strażnik Szyszek” (rys. Jakub Babczyński). Scenarzysta oraz współtwórca dwóch edycji projektu miejskiego: Komiks w mieście - miast w komiksie: komiksowy przewodnik po Dolnym Mieście. Autor kilkudziesięciu projektów warsztatów (koncepcja, program, materiały, prowadzenie) dotyczących pisania scenariuszy, m.in. przy okazji festiwali: ANIMATION NOW!, CUDAWIANKI, TRANSVIZUALIA, MIASTO SŁOWA, MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL KOMIKSÓW I GIER W ŁODZI , FESTIWAL KINO W TRAMPKACH.
W ramach Stypendium Kulturalnego FUNDUSZ TWÓRCZY realizuję projekt „Scenariusz pełnometrażowej powieści graficznej”.
Przedmiotem wniosku jest napisanie scenariusza do pełnometrażowej powieści graficznej pt. "Lete" (150-200 plansz/stron). Opowieść wykorzystuje gatunek science fiction, by zaprezentować szczególną wizję przyszłości: optymistyczną, ekologiczną, świadomą znaczenia zdrowia psychicznego, przekazującą wartości slow life i zero waste, realistycznie traktującą obecne tendencje rozwojowe. Gatunek SF to jednak wyłącznie pretekst, by opowiedzieć o roli wspomnień, przeszłości, dziedzictwa w życiu człowieka. Ponadto, opowieść poruszy tematy: wypalenia życiowego i zawodowego, osiągnięć w medycynie na polu przedłużania życia oraz gerontologii (dziedziny zajmującej się różnymi aspektami starzenia się).
Zilustrowany komiks – już poza zakresem pracy w ramach przyznanego stypendium – ukaże się nakładem jednego z polskich wydawnictw komiksowych. Będzie promowany za pośrednictwem prasy lub instytucji kultury, mediów społecznościowych, blogów, spotkań autorskich. Będzie go można nabyć na stronie oraz stoiskach wydawnictwa (festiwale, targi) oraz w sklepach internetowych. Komiks będzie powszechnie dostępny dla wszystkich zainteresowanych.