Malina Midera

17.07.2025
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Na zdjęciu rozmazana postać młodej kobiety.
fot. Alicja Sobstyl


Malina Midera
Pochodząca z Łodzi pianistka, kompozytorka, improwizatorka, artystka muzyki elektronicznej i fotografka. Od 6 lat związana z trójmiejską sceną jazzową i eksperymentalną. Absolwentka studiów licencjackich w klasie Sławka Jaskułke i Włodzimierza Nahornego na Akademii Muzycznej w Gdańsku, obecnie studiuje music performance na Rhythmic Music Conservatory w Kopenhadze. Debiutowała w 2022 roku albumem „Mibokoch” (Midera & Kowalik Quartet), współtworzyła też trzy płyty zespołu Klawo, w tym „Klawo Live!” i „Dwa Bobry i Zachód Słońca”. W 2024 jej kwartet midi 4 wydał album „Cats, Dogs and Dwarfs” (Alpaka Records), łączący autorskie kompozycje z improwizacją. W Kopenhadze komponowała muzykę do niemego filmu „The Tinderbox” (Cinemateket) i projektu TILSTAND, a także współtworzyła trio Children of Fish z debiutem  „Sunrise Paper Punk”. Tworzy projekt Music From Photos, który łączy fotografię z różnorodnymi technikami kompozytorskimi.

Więcej informacji o artystce  znajdziesz na stronie Maliny Midery, koncie Facebook Maliny, koncie Instagram Maliny, Spotify Maliny koncie Facebook zespołu Children of Fish, Instagramie zespołu Children of Fish oraz spotify Children of Fish

W ramach Stypendium Kulturalnego FUNDUSZ TWÓRCZY realizuję projekt „Nowa muzyka na organy i taśmę” – próbę ożywienia tradycji organowej poprzez spotkanie z nowoczesnymi technikami nagraniowymi. Inspirują mnie zarówno klasycy gatunku, jak i współczesne poszukiwania artystów takich jak Kali Malone czy Kit Downes. Tworzę nowe kompozycje, w których monumentalne brzmienie organów splata się z nagraniami terenowymi i ciepłą, organiczną teksturą taśmy magnetofonowej. To eksperyment dźwiękowy, eksploracja przestrzeni sakralnych jako rezonujących instrumentów oraz dokumentacja ulotnych relacji między miejscem, dźwiękiem i pamięcią. Projekt realizowany jest w wybranych europejskich świątyniach. Okres stypendium pozwoli jej na stopniowe dojrzewanie materiału, nagrania oraz produkcję finalną, a także skupienie się na promocji i dystrybucji powstałej muzyki.