Izabela Peplińska-Konop
Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną I Stopnia w Wejherowie, w klasie akordeonu. Kontynuowała muzyczną pasję wchodząc
w skład studenckiego zespołu, po czym na kilka lat odłożyła instrument. Swoją muzykalność na nowo rozwijała tańcząc oraz śpiewając flamenco. W 2018 roku powróciła do gry na instrumencie, nawiązała współpracę z Andrzejem Kędzierskim –kompozytorem ilustracyjnej muzyki instrumentalnej, gitarzystą oraz producentem muzycznym. W pandemii nagrała swoją pierwszą autorską kompozycję na akordeon.
W 2021 wzięła udział w warsztatach swobodnej improwizacji muzycznej, pod kierownictwem Alexieja Vorsby, organizowanych przez Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku. Wystąpiła z autorskimi partiami na akordeonie w projekcie muzyczno-wizualnym Instrumentale Andrzeja Kędzierskiego, wraz z muzykami Marzeną Sikałą i Grzegorzem Pachlą. Zagrała również z trójmiejskimi zespołami Jak Zwał Tak Zwał, Inkolinia, Psychopill, urozmaicając aranżacje wybranych utworów o akordeon.
W ramach Stypendium Kulturalnego FUNDUSZ TWÓRCZY realizuję projekt ZANURZENIE.
ZANURZENIE w brzmienia i dźwięki akordeonu oraz znajdowanie tych nieoczywistych. Jestem mieszkanką Gdańska, z pochodzenia Kaszubką. Na Kaszubach gra na akordeonie ma długą tradycję a instrument ten na stałe zagościł w kaszubskich kapelach. Poprzez moje ZANURZENIE się i eksperymentowanie z instrumentem chcę dotrzeć do takich brzmień akordeonu, które są bliskie stylistyce ambientu, muzyce eksperymentalnej, elektronicznej. Ambient określany jest jako muzyka tła życia codziennego, muzyka, która pozwala łapać więcej oddechu, uspokojenia. ZANURZENIE w miejską tkankę życia bywa wymagające, doświadczamy wielu bodźców. Doskonałym oderwaniem od miejskiej rzeczywistości jest ZANURZENIE się w piękno natury. Nie zawsze możemy sobie sobie pozwolić na takie fizyczne oderwanie od miasta. Dlatego chciałabym dać szansę instrumentowi z Kaszub przyjść z ukojeniem w postaci muzyki, byśmy mogli się w niej ZANURZYĆ.