Artur Grabarczyk
Tancerz, performer, producent, choreograf i pedagog. Lider h.art company, Prezes Grab Art Foundation. Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku oraz Northern School of Contemporary Dance w Leeds (UK), którą ukończył z wyróżnieniem. Tańczył w prestiżowym Scottish Dance Theatre, Operze Bałtyckiej oraz w wielu mniejszych zespołach i niezależnych produkcjach w Polsce i zagranicą. Współpracował z wybitnymi choreografami współczesnej sceny repertuarowej: Sharon Eyal, Damien Jalet, Anton Lachky, Jo Strømgren, Fleur Darkin, Emil Wesołowski i wielu innych. Stypendysta MKiDN oraz Prezydenta Miasta Gdańska, nominowany do nagrody Perły Tańca im. Barbary Bittnerówny za kreację w spektaklu Process Day, Sharon Eyal. Laureat wielu nagród i rezydencji. Reprezentował Polskę występując na scenach całego świata.
Prowadzi i tworzy spektakle h.art company pokazywane w całym kraju: Ravnfjær, Chorme Paradise, Mist, de light, Niesamowicie Blisko, Jamais Vu, Miazga oraz Cień. W spektaklu "The Symphony of The Whispering Walls" wziął udział jako tancerz i asystent choreografa, Eriona Kruji.
Obecnie współpracuje z Compagnie Didier Théron, Panta Rei Dansteater, Gdańskim Teatrem Szekspirowskim, Klubem Żak i Fundacją C/U. Artur tworzył choreografie dla: Bovska, Scottish Contemporary Dance School w Dundee (UK), Kieleckiego Teatru Tańca, Teatru Tańca Zawirowania, Warszawskiego Muzeum Tańca i OSB w Gdańsku, w której jest pedagogiem tańca współczesnego.
Więcej informacji o artyście znajdziesz w jego mediach społecznościowych ig i fb.
W ramach Stypendium Kulturalnego Fundusz Twórczy realizuje projekt Dance History. Jest to wykład performatywny, który w swojej formule ma w sobie coś zarówno z tanecznego performensu jak i ze stand up’u. Tematem jest taniec - jego historia i codzienność osób tańczących, przedstawiona w lekki i przystępny sposób, okiem praktyka - byłego ucznia, a potem tancerza, choreografa, pedagoga i producenta. Rozumiejąc wszystkie trudności oraz absurdy tego zawodu, staram się przybliżyć „wielką historię tańca”, jednocześnie edukującego publiczność z zakresu wiedzy o tańcu. Podczas trwania projektu konsultacji z dramaturgii, żartu i improwizacji udzielali mi Małgorzata i Wojciech Tremiszewscy. Projekt został zaprezentowany w Stacji Orunia GAK oraz w Klubie ŻAK w ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca.