• Start
  • Wiadomości
  • Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9 - odcinek R-10 Gdańsk

Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9 - odcinek R-10 Gdańsk

12.01.2018
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

W dniu 11 grudnia 2017 roku w Gdańsku pomiędzy Województwem Pomorskim (reprezentowanym przez Pana Mieczysława Struka - Marszałka Województwa Pomorskiego, a Gminą Miasta Gdańska (reprezentowaną przez Panią Aleksandrę Dulkiewicz – Zastępcę Prezydenta Miasta Gdańska) została podpisana umowa o dofinansowanie Projektu pn.: „Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9 - odcinek R-10 Gdańsk”.

Informacje ogólne o Projekcie:

Tytuł projektu: Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9 - odcinek R-10 Gdańsk
Beneficjent: Gmina Miasta Gdańska
Partner: nie dotyczy
Jednostka Realizująca Projekt: Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska
Umowa o dofinansowanie:

Nr RPPM.08.04.00-22-0004/16-00 z dnia 11.12.2017 r.
Aneks nr 4 z dnia 1.08.2023 r.

Całkowita wartość Projektu: 19 999 999,00 zł
Koszt kwalifikowalny: 19 949 999,00 zł
Koszt niekwalifikowalny: 50 000,00 zł
Maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE: 9 046 345,67 zł
Poziom dofinansowania: 45,35% wydatków kwalifikowalnych
Okres kwalifikowania wydatków: od 1.01.2014 r. do 30.12.2022 r.
Źródło dofinansowania: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Program: Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020
Oś Priorytetowa: 8. Konwersja
Działanie: 8.4 Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego
Instytucja Zarządzająca: Zarząd Województwa Pomorskiego
Okres realizacji rzeczowej projektu: 01.02.2017 - 30.12.2022

Projekt jest elementem przedsięwzięcia strategicznegoPomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9”, w ramach którego na terenie Województwa Pomorskiego zostanie wyznaczonych ok. 660 km szlaków rowerowych (dot. zarówno trasy R-9, jak i R-10).

Cała trasa R-10 ma długość ok. 7930 km. Realizacja projektu umożliwi rowerzystom z całego kraju (R-9) i z całego regionu Morza Bałtyckiego (R-10) poruszanie się po wygodnych, dobrze oznaczonych, spełniających standardy międzynarodowe trasach rowerowych, co przyczyni się do wydłużenia sezonu turystycznego. Pozwoli to również na stworzenie nowych, powiązanymi usług turystycznych. Gdański fragment ww. przedsięwzięcia strategicznego, tj. niniejszy projekt i bliźniaczy projekt dot. trasy R-9 mają kluczowe znaczenie dla stworzenia produktu turystycznego bazującego na trasach rowerowych R-9 i R-10 na terenie Pomorskiego.

Gdańsk jest zasadniczym punktem startowym/docelowym na tych trasach, ponieważ łączy je ze sobą (obie trasy na wielokilometrowym odcinku mają w Gdańsku wspólny przebieg), otwierając tym samym możliwość wygodnej zmiany szlaku wycieczek rowerowych. Należy dodać, że w ramach ww. przedsięwzięcia strategicznego Gdańsk będzie liderem realizującym promocję produktu turystycznego na szczeblu ponadlokalnym, działając na rzecz zachęcenia rowerzystów z całego kraju do podróży rowerowych po trasach, które powstaną w ramach całego przedsięwzięcia strategicznego.

Międzynarodowy szlak R-10 (Euro Velo 10) jest częścią europejskiej trasy wiodącej przez kraje basenu Morza Bałtyckiego. W województwie pomorskim prowadzi od Ustki do Krynicy Morskiej oraz do Kępek na granicy z województwem warmińsko-mazurskim. Z kolei Wiślana Trasa Rowerowa R-9 przebiega wzdłuż Wisły do granicy z województwem kujawsko-pomorskim. Trasy te prowadzą korytarzami europejskiej sieci Euro Velo. Długość obu tras wynosi około 670 km, z czego większość to drogi utwardzone, asfaltowe, z kostki betonowej lub nawierzchni mineralnych. Reszta to nawierzchnie szutrowe i gruntowe, które zapewnią optymalny i bezpieczny przejazd na rowerze turystycznym.

 

 

 

Zakres projektu

Realizacja Projektu zlokalizowana jest na obszarze gminy Delty Wisły i Doliny Dolnej Wisły, będącej gminą nadmorską.
Projekt obejmuje realizację 5 zadań:
Zadania 1 i 2 obejmują przebudowę odcinków trasy rowerowej wzdłuż Al. Hallera.
Budowa trasy rowerowej i oświetlenia Al. Hallera

Zadanie 3 dotyczy ulic: Sitowie, Miałki Szlak, Elbląskiej (jej oderwanej odnogi) oraz Altanki i obejmuje wykonanie standardowego oznakowania poziomego w istniejących pasach dróg asfaltowych oraz budowę trasy rowerowej na pozostałych częściach odcinka.
Budowa trasy rowerowej od Węzła Elbląska wzdłuż ulic Miałki Szlak, Sitowie do granicy Miasta Gdańska w rejonie skrzyżowania z ul. Elbląską

Zadanie 4 obejmuje budowę odcinka trasy rowerowej na poboczu drogi wojewódzkiej nr 501 (ulice: Turystyczna i Boguckiego na Wyspie Sobieszewskiej).
Droga rowerowa wzdłuż ul. Turystycznej i ul. Boguckiego w Gdańsku – Sobieszewie

Zadanie 5 obejmuje wykonanie dla całego przebiegu trasy na terenie Gminy Miasta Gdańska dodatkowego oznakowania pionowego.

Dzięki realizacji projektu utworzony zostanie szlak turystyczny o długości 27,01 km.

Celem Projektu jest zwiększenie atrakcyjności turystycznej miejsc o szczególnych walorach kulturowych i przyrodniczych w Gdańsku poprzez budowę i modernizację brakujących odcinków trasy rowerowej R-10, przebiegających przez teren Gminy Miasta Gdańska.

_________________________________________________________________________________
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego 2014-2020