• Start
  • Wiadomości
  • "Mobility Culture In the Balic Sea Area" - akronim MoCuBa ("Nowe podejście do problemów komunikacyjnych w obszarze Morza Bałtyckiego")

"Mobility Culture In the Balic Sea Area" - akronim MoCuBa ("Nowe podejście do problemów komunikacyjnych w obszarze Morza Bałtyckiego")

09.06.2008
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

 

Informacje o projektach zakończonych w Gdańsku dofinansowanych z funduszy zagranicznych

Tytuł projektu
"Mobility Culture In the Balic Sea Area" - akronim MoCuBa ("Nowe podejście do problemów komunikacyjnych w obszarze Morza Bałtyckiego")
Partnerzy uczestniczący w projekcie Miasto Brema - partner wiodący
Miasto Gdańsk - partner
oraz 16 partnerów z  krajów: Danii, Finlandii, Litwy, Niemiec, Szwecji
Czas trwania projektu i termin jego realizacji 01.01.2006 - 31.12.2007
Krótka charakterystyka projektu Celem projektu była wymiana doświadczeń w zakresie podobnych wyzwań i problemów komunikacyjnych w miastach i regionach wokół Morza Bałtyckiego, wypracowanie propozycji i wskazówek rozwiązań, które mogą być wspólne dla partnerów projektu oraz wspieranie strategii zrównoważonego transportu w Europie, a szczególnie w regionie Morza Bałtyckiego, poprzez promowanie transportu alternatywnego (transport publiczny, rowerowy) w stosunku do transportu samochodowego. Miał on również na celu poprawę współpracy pomiędzy poszczególnymi instytucjami zajmującymi się powyższymi zagadnieniami. W efekcie projektu powstała broszura na temat zadań realizowanych przez Gdańsk w ramach projektu i o samym projekcie. Powstało również opracowanie na CD zawierające opisy zrealizowanych przez wszystkich partnerów zadań oraz "Green Paper" KE na temat zrównoważonego rozwoju transportu publicznego.
Więcej informacji o projekcie: www.mocuba.net
Finansowanie projektu Projekt uzyskał dofinansowanie w ramach Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III B - Region Morza Bałtyckiego.
Całkowity budżet projektu po stronie Miasta Gdańska wyniósł 50 475,12 Euro, z tego dofinansowanie z Interreg III B to: 37 856,34 Euro, natomiast wkład własny to: 12 618,78 Euro.
Koordynator projektu Małgorzata Ratkowska