
Budowa Obwodnicy Południowej to dla Miasta Gdańska jeden z najbardziej strategicznych projektów inwestycyjnych, który pozwolił w pełni wykorzystać możliwości komunikacji, jakie stworzyła budowa Tras Słowackiego i Sucharskiego oraz Drogi Zielonej.
Poza Gdańskiem obwodnica przebiega przez tereny gmin: Kolbudy, Pruszcz Gdański i Cedry Wielkie. W ramach projektu powstała dwujezdniowa droga wyposażona w dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny oraz pięć węzłów drogowych:
- Węzeł Południowy - skrzyżowanie z Obwodnicą Trójmiasta (S6), obejmujące swoim zasięgiem istniejący węzeł Straszyn z drogą wojewódzką nr 222,
- Węzeł Lipce - skrzyżowanie z drogą krajową nr 1,
- Węzeł Olszynka - skrzyżowanie z przedłużeniem ul. Sucharskiego i wylotem z Portu Północnego w Gdańsku,
- Węzeł Przejazdowo - skrzyżowanie z istniejącą drogą krajową nr 7 i drogą wojewódzką nr 226 w miejscowości Przejazdowo,
- Węzeł Koszwały - skrzyżowanie z istniejącą drogą krajową nr 7 w miejscowości Koszwały.
W ramach inwestycji powstało 10 wiaduktów, most przez Motławę oraz prawie 3-kilometrowa estakada.
18-kilometrowy nowy odcinek drogi ekspresowej S7 z Gdańska do Koszwał pozwolił wyprowadzić ze śródmieścia Gdańska uciążliwy ruch tranzytowy.
Mieszkańcom Gdańska i całej Metropolii Gdańskiej, a także zmierzającym nad morze turystom Obwodnica Południowa ułatwiła szybki i bezpieczny dojazd do drogi krajowej nr 7.
Więcej informacji o projekcie na stronie GENERALNEJ DYREKCJI DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD