Żeby zagłosować trzeba wiedzieć na co – ta prosta zasada sprowadza się do konieczności informowania projektach. O ile Urząd Miejski w Gdańsku zajmuje się promocją głosowania jako procesu, tak promowanie samych projektów pozostaje autorom i zwolennikom poszczególnych propozycji. Poniżej kilka podpowiedzi jak informować o swoich projektach.
Plakaty i ulotki - gdzie można?
Na przystankach komunikacji miejskiej jest w tej chwili 70 tablic miejskich, z których można korzystać bezpłatnie.
Plakatowanie jest też dozwolone w miejscach do tego przeznaczonych, takich jak słupy ogłoszeniowe, gabloty, tablice. Korzystanie z tych miejsc przy plakatowaniu wymaga jednak zezwolenia od właściciela obiektów.
Instytucje publiczne i prywatne często zgadzają się na pozostawienie plakatów czy ulotek, dlatego warto pytać w takich miejscach jak:
- sklepy osiedlowe
- przychodnie
- rada dzielnicy
- spółdzielnie
- szkoły, przedszkola
- domy kultury, domy sąsiedzkie
- biblioteki
Strefa BO
Namioty budżetu obywatelskiego w dzielnicach to dobra okazja na bezpośredni kontakt z mieszkańcami i zachęcenie ich do głosowania. W każdej dzielnicy w wybrany dzień tygodnia będzie namiot w godzinach 13:00-18:00. Harmonogram strefy tutaj
Przy braku możliwości uczestnictwa można zostawić materiały – prosimy wówczas o kontakt z Referatem Komunikacji Społecznej, tel. 58 323 65 75, 58 323 63 75
Media społecznościowe
Na stronie Facebook istnieje oficjalny profil budżetu obywatelskiego pod nazwą Budżet Obywatelski dla Gdańska – zapraszamy
https://www.facebook.com/gdanskBO/
Na czas głosowania utworzone zostało też wydarzenie pod nazwą Głosowanie na projekty Budżetu Obywatelskiego 2019
https://www.facebook.com/events/298235450967867/
Każdy autor projektu ma możliwość zareklamowania swojego projektu – jeden wpis na jeden projekt – zachęcamy do aktywności.
Warto też sprawdzić jakie wydarzenia sportowe czy kulturalne są w okolicy w okresie głosowania np. może festyn osiedlowy czy zawody sportowe.