PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Pomiary na przejeździe na Oruni rozpoczęte

Pomiary na przejeździe na Oruni rozpoczęte
Rozpoczęły się pierwsze pomiary czasu zamknięcia szlabanów na przejeździe kolejowym na Oruni. Odbywają się one na przejeździe u zbiegu ulic Gościnna/Dworcowa/Smętna. Wszystko po to, by można było wykonać analizę sytuacji na przejazdach kolejowych i ustalić czy na Oruni powinny powstać bezkolizyjne przejazdy przez tory. Budowę takich przejazdów reguluje ściśle Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z dro
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Pomiary wykonane zostaną dwukrotnie: po raz pierwszy w dniach 21-22 lipca (wtorek-środa), po raz drugi – we wrześniu. Wykonywać je będą specjaliści z Politechniki Gdańskiej.

- Podczas wcześniejszych rozmów z PKP uzgodniliśmy, że uzyskane podczas badań wyniki pozwolą podjąć decyzję, czy i jakiego rodzaju bezkolizyjny przejazd na Oruni jest potrzebny – mówi prezydent Gdańska Paweł Adamowicz - Po analizie badań, ich wyniki przekazane zostaną PKP oraz Radzie Dzielnicy Orunia – dodaje prezydent.

Niezależnie od badań ruchu na przejazdach kolejowych Miasto Gdańsk jeszcze w lipcu ogłosi postępowanie na wykonanie studium możliwości budowy trzech wariantów bezkolizyjnego przejazdu na Oruni. Chodzi o wariant budowy Czerwonego Mostu w ujęciu etapowym, tunelu bądź wiaduktu na wysokości Placu Oruńskiego i powiązania na wysokości ul. Bocznej. Poziom projektowania inżynierskiego pozwoli rozwiązać kwestie techniczne poszczególnych wariantów, by dokładniej oszacować koszty inwestycji i porównać z efektami, które da się osiągnąć.

Pozyskanie tych dokumentów będzie także krokiem w gromadzeniu dokumentacji pozwalającej Miastu na sfinansowanie inwestycji przy wykorzystaniu środków zewnętrznych. - Chodzi o znalezienie takiego rozwiązania, które pozwoliłoby sięgnąć po pieniądze centralne. Kolej, z którą już rozmawialiśmy jest na to otwarta i przychylna – podkreśla Wiesław Bielawski zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki przestrzennej. - Decyzje będą w tej sprawie podejmowane na szczeblu krajowym. Miasto wyłoży środki na wkład własny, a drugą cześć dokładałaby kolej.

Studium pozwalające udzielić pytania na te odpowiedzi ma powstać w ciągu roku.

Katarzyna KaczmarekGdański Zarząd Dróg i Zieleni
Katarzyna Kaczmarek - najnowsze
Katarzyna KaczmarekGdański Zarząd Dróg i Zieleni
Katarzyna Kaczmarek - najnowsze