• Start
  • Wiadomości
  • Piękna Stągiewna. Koniec pierwszego etapu przebudowy. Miło popatrzeć i się przejść

Piękna Stągiewna. Koniec pierwszego etapu przebudowy. Miło popatrzeć i się przejść

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zakończyła realizację I etapu inwestycji związanej z przebudową ul. Stągiewnej. Inwestycja ma na celu poprawę stanu technicznego, a tym samym odzyskanie dawnej świetności ulic zlokalizowanych na północnym cyplu Wyspy Spichrzów w Gdańsku.
04.08.2016
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Z tej perspektywy świetnie widać, jaki potencjał może mieć Stągiewna, gdy zyska zabudowę po prawej stronie ulicy. Oczywiście, dziś ta zabudowa jest mocno niekompletna ale w ciągu kilku najbliższych lat będzie się to zmieniać

I etap inwestycji dotyczył przebudowy:

  • ul. Stągiewnej od Mostu Stągiewnego do Mostu Zielonego wraz z chodnikami ok. 250 m;
  • ul. Motławskiej od skrzyżowania z ul. Stągiewną do skrzyżowania z ul. Ciesielską wraz z chodnikami ( ok. 85 m ) oraz z odcinkiem ul. Ciesielskiej od skrzyżowania z ul. Motławską do włączenia w ul. Ciesielską ( ok. 22 m ) – ok. 107 m.

Zakres prac obejmował m.in. budowę odwodnienia liniowego w ul. Stągiewnej, budowę i przebudowę sieci sanitarnych, zabezpieczenie istniejących budynków, budowę oświetlenia ulicznego i montaż elementów małej architektury.

Docelowo ulica Stągiewna będzie stanowiła ciąg pieszy. Zakaz ruchu samochodowego będzie obowiązywał na odcinkach ul. Stągiewnej pomiędzy ul. Motławską a ul. Chmielną oraz od ul. Chmielnej do Mostu Zielonego. Wjazd będzie możliwy tylko dla posiadaczy identyfikatorów.
 

Stągiewna: widok w kierunku Stągwi Mlecznych i Szafarni. Ulica już dziś przyciąga sporą liczbę spacerowiczów, zaciekawionych zmianami. I to mimo, że cała ta okolica jest właściwie placem budowy, ze wszystkimi tego konsekwencjami

Prace rozpoczęły się w lutym. Koszt realizacji I etapu to 3,9 mln zł.

Przypomnijmy, że drugi etap prac obejmie przebudowę ulic sąsiadujących ze Stągiewną, czyli ul. Chmielnej i ul. Motławskiej. Planowany termin zakończenia II etapu prac to 31 października 2016 r.

31 marca 2015 roku podpisana została umowa o partnerstwie publiczno-prywatnym pomiędzy Miastem a konsorcjum Multibud-Immobel. Umowa zakłada, że konsorcjum w okresie 8,5 roku zagospodaruje północną część Wyspy Spichrzów oraz wykona m.in. przebudowę Długiego Pobrzeża, Mostu Stągiewnego, skrzyżowania ulicy Podwale Przedmiejskie z ul. Chmielną. Inwestycja obejmuje też budowę ogólnodostępnej kładki dla pieszych, łączącej północny cypel Wyspy Spichrzów z Długim Pobrzeżem i mariny na południe od Mostu Stągiewinego. Szacowana suma nakładów na całe przedsięwzięcie to ok. 400 mln zł, w tym wartość obiektów celu publicznego to ponad 33 mln zł.

Zabudowa rozpocznie się od najdalej wysuniętego na północ fragmentu wyspy i będzie postępować na południe, w kierunku ulicy Stągiewnej. Obszar, którego dotyczy umowa z konsorcjum Multibud-Immobel to około 2 ha, w tym działki pod drogi publiczne oraz działki pod zabudowę ok. 1,6 ha. Inwestor przedsięwzięcie realizował będzie - zgodnie z harmonogramem - z podziałem na cztery etapy.
 

Więcej informacji na temat przebudowy ul. Stągiewnej


Ruch samochodowy na Stągiewnej będzie spowolniony i ograniczony tylko do pojazdów posiadaczy identyfikatorów. To tak jak obecnie w obrębie Głównego Miasta



TV

Uniwersytet WSB Merito ma nowy kampus