Nowa Bulońska. Która z 15 firm wybuduje nową trasę tramwajową w Gdańsku?

Na tę inwestycję czekają mieszkańcy południowych dzielnic naszego miasta, ale, jak się okazało, sporym zainteresowaniem cieszy się ona także wśród firm specjalizujących się w tego typu projektach. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, która ogłosiła przetarg na budowę Nowej Bulońskiej, zaprosiła aż 15 potencjalnych wykonawców do złożenia przez nich ofert cenowych. Mają na to czas do 7 grudnia br.

Nowa Bulońska. Która z 15 firm wybuduje nową trasę tramwajową w Gdańsku?
A
A
data publikacji: 02 listopada 2017 r.

Coraz bliżej budowy Nowej Bulońskiej Północnej
Coraz bliżej budowy Nowej Bulońskiej Północnej
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Przetarg na budowę kolejnej linii tramwajowej, wraz z infrastrukturą towarzyszącą ulicy Nowej Bulońskiej Północnej, składa się z dwóch etapów. Do pierwszego, ogłoszonego w sierpniu br., zgłosiło się 16 firm, które złożyły wnioski o przystąpienie do udziału w postępowaniu przetargowym. Po ich przeanalizowaniu pracownicy DRMG stwierdzili, że wymagane warunki spełnia 15 wykonawców.

- Do dalszego etapu nie została zaproszona firma MOST z Sopotu, która została wykluczona z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ponieważ nie spełniła wymaganych warunków – informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Termin składania ofert cenowych to 7 grudnia 2017 r.

Nowa Bulońska Północna ma mieć 2,8 km długości. Połączy ona istniejącą ul. Bulońską z ul. Jabłoniową. W ramach inwestycji powstanie dwutorowa linia tramwajowa, która swój początek będzie miała przy istniejącej linii tramwajowej na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i Myśliwskiej. Na trasie przetnie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości ul. Warszawskiej i Jabłoniowej. Wzdłuż nowej ulicy zaplanowano pięć przystanków komunikacji miejskiej, oddalonych od siebie średnio co pół kilometra. Ich wstępne nazwy to: Ujeścisko, Zabornia, Stolema, Łabędzia oraz Nowa Politechniczna.

Trwa drugi etap przetargu na budowę nowej ulicy oraz trasy tramwajowej w Gdańsku
Trwa drugi etap przetargu na budowę nowej ulicy oraz trasy tramwajowej w Gdańsku
Jerzy Pinkas/www.gdansk.pl

Przy okazji powstanie też ścieżka rowerowa z infrastrukturą towarzyszącą - od skrzyżowania ulicy Bulońskiej z ulicą Myśliwską do skrzyżowania ulicy Jabłoniowej i Warszawskiej.

Nowa Bulońska będzie jedną jezdnią dwupasową (ale zachowana zostanie rezerwa terenu pod budowę drugiej jezdni), dwukierunkową o szerokości siedmiu metrów, z jednostronnym chodnikiem. Skrzyżowanie ulicy Nowej Bulońskiej z Nową Politechniczną i Nową Wołkowyską oraz skrzyżowanie z Jabłoniową i Warszawską zaprojektowane zostały w formie wysp centralnych, a pozostałe skrzyżowania - jako skanalizowane.

W ramach inwestycji powstanie też węzeł integracyjny tramwajowo – autobusowy tzw. "węzeł Ujeścisko" wraz z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów oraz węzeł przesiadkowy tramwajowo - autobusowy tzw. "węzeł Zabornia". Poza tym zaplanowano budowę lub przebudowę odcinków ulic m.in.: Myśliwską, Nową Wołkowyską, Myśliwską Południową, Stolema, Kartuską, Limbową, łącznice węzła z ul. Armii Krajowej, Nową Warszawską i Nowa Jabłoniową. Na przystankach tramwajowych oraz na węźle integracyjnym "Ujeścisko" zbudowane zostaną zadaszone parkingi rowerowe, a nad potokiem Siedleckim powstaną mosty (drogowy, tramwajowy) o długościach około 220 metrów. Przy okazji wyregulowane zostanie koryto potoku Siedleckiego na długości około 272 metrów oraz wykonany przerzut wód z potoku Siedleckiego do zbiornika "Łabędzia".

Tędy przebiegać będzie Nowa Bulońska
Tędy przebiegać będzie Nowa Bulońska
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.

Planowany na dziś termin zakończenia robót budowlanych to koniec lipca 2019 roku.

Inwestycja prowadzona jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej, dzięki któremu udało się w ostatnich latach wyremontować i polepszyć komfort jazdy na ponad 30 proc. torowisk oraz zbudować trzy nowe linie tramwajowe: na Chełm, Łostowice – Świętokrzyska i Piecki Migowo

Nowa Bulońska będzie stanowiła przede wszystkim tzw. odcinek tranzytowy - ze względu na bezpośrednie sąsiedztwo głównie ogródków działkowych.

Przeczytaj także:

Nowa Bulońska. Jest już przetarg - tramwaje pojadą latem 2019 r.?

Piecki-Migowo. Altanki działkowe ustępują miejsca Nowej Bulońskiej

Kamila Grzenkowska (0)
www.gdansk.pl
kamila.grzenkowska@gdansk.pl
więcej tekstów autora
Kamila Grzenkowska (0)
www.gdansk.pl
kamila.grzenkowska@gdansk.pl
więcej tekstów autora