Budowlańcy na dworcu PKP Gdańsk Główny. Co oni tam właściwie robią?

Z początkiem września ruszyła przebudowa peronów i infrastruktury dla podróżnych na dworcu kolejowym Gdańsk Główny. Do 2020 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeprowadzą kompleksową modernizację - dla wygody podróżnych wybudowane będą m.in. windy i schody ruchome. Całkowity koszt inwestycji wyniesie ponad 60 mln zł.

Budowlańcy na dworcu PKP Gdańsk Główny. Co oni tam właściwie robią?
A
A
data publikacji: 14 września 2017 r.

Powinniśmy przyzwyczaić się do widoku budowlańców na gdańskim dworcu - tak będzie przez najbliższe dwa lata i 3 miesiące
Powinniśmy przyzwyczaić się do widoku budowlańców na gdańskim dworcu - tak będzie przez najbliższe dwa lata i 3 miesiące
Mateusz Ochocki/KFP

Od kilku dni trwa rozbiórka peronu nr 2 (od strony wiaduktu Błędnik) oraz przylegającego doń toru i sieci trakcyjnej. Znika konstrukcja wiaty. Wykonawcą robót jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, które prowadzi także prace przygotowawcze w przejściu podziemnym łączącym budynek dworca z peronami. W grudniu, równolegle z toczącymi się robotami rozbiórkowymi na peronie zacznie powstawać już jego nowa, wyższa i wygodniejsza dla pasażerów konstrukcja. Wiosną przyszłego roku obiekt zostanie wyłączony z eksploatacji, a podróżni będą korzystać z sąsiedniego peronu nr 1. Tam roboty ruszą w czerwcu 2018 r.

Wszystkie prace wykonywane są po konsultacjach z konserwatorem zabytków
Wszystkie prace wykonywane są po konsultacjach z konserwatorem zabytków
Mateusz Ochocki/KFP

Aktualnie pociągi dalekobieżne jadące do Gdyni zatrzymują się na torze 1 przy peronie 2. Składy PKM, które dotychczas zatrzymywały się na torze 2, kierowane są na bocznice SKM-ki.

Jak informuje biuro prasowe PKP PLK S.A., oba perony zostaną podwyższone do 76 cm i pokryte antypoślizgową nawierzchnią, co ułatwi podróżnym dostęp do pociągów. Zyskają one też nowe oświetlenie.

W styczniu 2018 roku powinniśmy poznać ostateczny efekt przeprowadzonych robót
W styczniu 2018 roku powinniśmy poznać ostateczny efekt przeprowadzonych robót
Mateusz Ochocki/KFP

Zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków, peronowe wiaty przejdą renowację z zachowaniem historycznych walorów. Na peronie nr 2 zmieni się rozstaw podpór zadaszenia, usytuowanych dotychczas zbyt blisko torowiska Na peronach pojawią się nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Znikną natomiast dawne budynki socjalne dla kolejarzy. Standard obsługi i dostęp na perony z przejścia podziemnego mają poprawić cztery windy i schody ruchome. Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest z “Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1-19.2„ Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny”. Łączny koszt modernizacji wynosi 62 mln zł. Do stycznia 2020 roku kompleksowo przebudowane zostaną dwa perony, układ torowy, sieć trakcyjna i dwa przejścia podziemne.

CZYTAJ WIĘCEJ: Stacja Gdańsk Główny - po remoncie bez barier architektonicznych

Tekst: KFP

oprac. RD
oprac. RD (0)
www.gdansk.pl
wcześniejsza wiadomość
Nowe boisko w dzielnicy Piecki Migowo. Radość i nowe możliwości nauczycieli i uczniów
późniejsza wiadomość
Obniżka cen wejściówek na gdańskie pływalnie - nawet za 1…