PORTAL MIASTA GDAŃSKA
Logo Unii Europejskiej

Grobla IV staje się deptakiem

Grobla IV staje się deptakiem
Kolejna Grobla przejdzie przemianę. Chodzi mianowicie o ulicę Grobla IV, która – po Grobli I stanie się już za dwa dni pieszym deptakiem! Zainspirowani przez mieszkańców przekształcamy historyczne centrum Gdańska – zapowiada Karina Rembiewska, Menadżerka Śródmieścia.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Od najbliższego piątku (31 marca) nie będzie już można wjechać autem na ulicę Grobla IV w Śródmieściu. To nie czasowa, ale stała zmiana. Grobla IV na dobre stanie się pieszym deptakiem.

- Konsekwentnie przeobrażamy Śródmieście Gdańska - mówi Menadżerka Śródmieścia. -Już siedem lat temu zamknięta dla ruchu kołowego została Grobla I. Teraz dołączy do niej Grobla IV. Zmiany, które wprowadzamy inspirowane są głosami mieszkańców i Rady Dzielnicy. W czasie niedawnego remontu Grobli IV mieszkańcy zauważyli wyraźne korzyści płynące z zamknięcia tej ulicy. Wskazywali przede wszystkim na uzyskanie w tym rejonie kameralnej przestrzeni miejskiej.

Jak dodaje menadżerka Śródmieścia - zmiany na Grobli IV są również efektem przemyśleń zespołu pracującego w ramach europejskiego projektu SOLEZ dotyczącego ograniczania emisji spalin i minimalizacji ruchu w centrach miast. Pomysł zamiany Grobli IV w deptak wsparł również Pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. Komunikacji Rowerowej odpowiedzialny za wspieranie mobilności bez samochodu (przy miejscowej szkole pojawiły się nowe stojaki rowerowe).

Jednocześnie za dwa dni na sześciu ulicach w Śródmieściu (ul. Straganiarska, ul. Świętojańska, ul. Tokarska, ul. Tandety, ul. Minogi, ul. Warzywnicza) zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy. Wcześniej na ulicach tych obowiązywały dwa kierunki ruchu. -  Jednokierunkowe ulice, rekomendowane przez Radę Dzielnicy, pozwolą na eliminację parkowania samochodów na chodnikach na rzecz parkowania aut w pasach jezdni. Ma to usprawnić ruch pieszych, uporządkować przestrzeń i poprawić jej funkcjonowanie – wylicza Karina Rembiewska.

Jak podkreśla menadżerka Śródmieścia, zmiany w tym rejonie Gdańska mają charakter pilotażowy. – Będziemy wsłuchiwać się w głosy mieszkańców. Czekamy na ich opinie w tej sprawie – mówi Karina Rembiewska.

To nie jedyne zmiany dotyczące organizacji ruchu, jakie czekają Gdańsk w najbliższym czasie. Za trzy dni (od 1 kwietnia) jeden kierunek ruchu będzie obowiązywał na czterech ulicach Oliwy (ul. Kręckiego, ul. Miraua, ul. Wąsowicza, ul. Drzymały, ul. Zacisze). Z kolei na ul. Obrońców Westerplatte od 1 kwietnia (sobota) kierowcy będą parkować pojazdy po prawej stronie ulicy. Natomiast od 3 kwietnia (poniedziałek) w dzielnicach Śródmieście, Aniołki, Wrzeszcz, Oliwa, Przymorze zostaną wprowadzone Strefy Ograniczonego Postoju.