PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Uczyli się chronić wolną wolę w internecie

Uczyli się chronić wolną wolę w internecie
Studenci, absolwenci, nauczyciele, pedagodzy, edukatorzy, psycholodzy i rodzice wzięli udział w sesji warsztatowo – szkoleniowej E-LAB DT „Jak chronić „wolną wolę” w Internecie? Edukacja medialna i profilaktyka” . Projekt dofinansowany jest ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Warsztaty organizowało Miasto Gdańsk, Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień, Fundacja Citizen Project, Ezzev Foundation oraz Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna.  Sesję otworzył: JM Rektor GWSH prof. zw. dr hab. Zbigniew Machaliński.

Otwarcia dokonał Rektor GWSH

W tematycznych blokach szkoleniowcy związani z (adT) AKADEMIĄ DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ prezentowali elementy wpierające główne zadanie postawione przed uczestnikami czyli przygotowane autorskich scenariuszy. Odbyły się również 3 wykłady, o następującej tematyce:

1)       Po co chronić się online? Charakterystyka zagrożeń. Jak wzmacniać odporność na manipulacją? Koncepcje R. Cialdiniego i Ch. Duhigga – Onno Hansen/ Ezzev Foundation (Holandia) – (adT) Akademia Dynamiczna Tożsamość

2)      Jak chronić się przed manipulacją? Narzędzia w edukacji – Beata Staszyńska/ Fundacja Citizen Project – (adT)

3)       Jak chronić się przed manipulacją? Elementy profilaktyki – Radosław Nowak/ Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień

Jednym z elementów programu było zadanie - burza mózgów: OBYWATEL DO OBYWATELA-„O2O" konfrontująca uczestników z podstawową jednostką komunikacji, jaką jest rozmową z podziałem na role (osoby pytającej i odpowiadającej na pytania).

Praca podczas realizacji projektu

Po przedstawieniu  materiałów uczestnicy stworzyli grupy w sposób wcześniej zaplanowany, prowadzone przez wykładowców oraz mgr Ewę  Guzowską – Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna  i Justynę Konczewską – Koło Naukowe Młodych Pedagogów przy GWSH. Po prezentacji scenariuszy – efektu pracy w grupach- rozpoczęła się dyskusja, w której uczestniczyła także dr Adriana Frączek z GWSH. W wyniku sesji powstały 4 scenariusze, które różniły się od siebie u podstaw, ponieważ charakteryzowały się różnymi perspektywami  oraz zróżnicowaniem grup uczestników zadania. Scenariusze kierowane były do różnych grup wiekowych (8-18). Kilkoro uczestników zdeklarowało, że będzie je implementować i ewaluować.

Kolejne informacje o rozwoju projektu znajdą się  na platformie e-learningowej: http://e-lab.dynamicznatozsamosc.org/2014-2016/

Koordynacją organizacji i przygotowań zajęła się z ramienia GWSH: Małgorzata Gwizdalska, Biuro Karier GWSH, przy współpracy z GCPU.

Sesja warsztatowo-szkoleniowa E-LAB DT realizowana była w ramach projektu: „E-LAB Dynamiczna Tożsamość. Warsztatowa metoda: konstruktywna konfrontacja z mediami a autorefleksja offline i online” oraz działalności międzynarodowej koalicji (adT) Akademia Dynamiczna Tożsamość.

Olimpia SchneiderUrząd Miejski w GdańskuKancelaria PrezydentaReferat Prasowyolimpia.schneider@gdansk.gda.pl
Olimpia Schneider - najnowsze
Olimpia SchneiderUrząd Miejski w GdańskuKancelaria PrezydentaReferat Prasowyolimpia.schneider@gdansk.gda.pl
Olimpia Schneider - najnowsze