PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Powstaje spot „Młodość bez procentów”

Powstaje spot „Młodość bez procentów”
Materiał do spotu „Młodość bez procentów” został nagrany 2 czerwca w sklepie Dwunastka w Gdyni. Wzięli w nim udział: Maciej Florek oraz młodzież z gdańskiej grupy PaT: Dagmara Wiśniewska, Oliwia Woźnicka, Ula Zabłocka, Adam Wiśniewski i Anna Smolnicka. Spot realizowany jest w ramach kampanii społecznej Miasta Gdańska. Efekty pracy już niebawem będzie można obejrzeć w sieci, m.in. na profilu kampanii www.facebook.com/MlodoscBezProcentow.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

"Młodość bez procentów" jest profilaktyczną kampanią informacyjno - edukacyjną prowadzoną od 2002 r. Podczas tegorocznej edycji uwaga skupiona będzie głównie na osobach, które są świadkami takich wydarzeń. Przesłaniem spotu będzie hasło: Gdy widzisz że niepełnoletni próbuje kupić alkohol - reaguj!

 - Czy kupujący alkohol nastolatek, który chce spróbować jak to jest być pijanym, to obrazek który chcemy oglądać robiąc zakupy? Czy chcemy żeby nasze dzieci, dzieci naszych przyjaciół spotkały mądrego dorosłego, który zwróci uwagę sprzedawcy? Czasami jest trudno jednoznacznie stwierdzić czy młoda osoba skończyła 18 lat, często natomiast słyszymy, że „...jaka ta młodzież dorosła...jak poważnie wygląda...” Mając jednak wątpliwości, powinniśmy się upewnić – warto przypomnieć sprzedawcy, żeby po prostu sprawdził dowód tożsamości. Nasza odpowiedzialna postawa może zapobiec wielu problemom młodzieży, wynikających z wczesnej inicjacji alkoholowej, ale również rodziców martwiących się o swoje dzieci czy aby na pewno spotykane osoby dorosłe są odpowiedzialne i kierują się trzeźwym, zdrowym rozsądkiem – mówi Adam Landowski Dyrektor Gdańskiego Centrum Profilaktyki Uzależnień.

Kampania „Młodość bez procentów” realizowana jest przez Miasto Gdańsk we współpracy z Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Komendą Policji oraz Strażą Miejską pod patronatem Prezydenta Miasta Gdańska. Celem kampanii jest ograniczenie dostępności alkoholu dla osób nieletnich oraz zwiększenie świadomości społecznej na temat istniejącego prawa zakazującego sprzedaży alkoholu osobom, które nie ukończyły 18 roku życia. Patronat medialny nad kampanią przyjęły Radio Gdańsk i Dziennik Bałtycki.

Młodość bez procentów
Podczas pracy przy spocie
Olimpia SchneiderUrząd Miejski w GdańskuKancelaria PrezydentaReferat Prasowyolimpia.schneider@gdansk.gda.pl
Olimpia Schneider - najnowsze
Olimpia SchneiderUrząd Miejski w GdańskuKancelaria PrezydentaReferat Prasowyolimpia.schneider@gdansk.gda.pl
Olimpia Schneider - najnowsze