Prace polsko-izraelskiego artysty Moshe Kupfermana stały się inspiracją dla polskiego rysownika Marka Chlandy jeszcze w latach dziewięćdziesiątych. W 1993 roku artyści poznali się, gdy Kupferman przygotowywał swoją wystawę w Łodzi i Zamku Ujazdowskim. Dwa lata później, pokazywali wraz z innymi twórcami, prace w warszawskiej Zachęcie w 1995 roku. Wystawa „Sprawna ręka” to jednak pierwsza ekspozycja zestawienia prac Kupfermana i Chlandy. Wcześniej mogli ją podziwiać m.in. mieszkańcy Tarnowa.
Istotą prac artystów jest metaforyczne znaczenie elementów geometrycznych: „Kratka, którą widzisz w wielu moich pracach, jest dla mnie podstawową formą. Linie poziome są jak horyzonty – różne punkty widzenia na rzeczywistość – a każda linia pionowa jest jak ludzka obecność. Można zatem stwierdzić, że ta kratka jest sposobem sankcjonowania różnic. Pokazuje, że różne elementy – nie tylko elementy, ale wartości – mogą współistnieć, w wielorakich obecnościach. Kratka jest sposobem łączenia doświadczeń” (Moshe Kupferman w wywiadzie ze Stuartem Klawansem, 1995 rok).