PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Dialog w szkole - podsumowanie programu

Dialog w szkole - podsumowanie programu
Dyrektorzy szkół podczas zamkniętej sesji podsumowali program szkoleniowy dla nauczycieli pn. "Dialog - jak zaczynać?" (adT) AKADEMII DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ. Podczas szkolenia ok. 120 nauczycieli z 10 gdańskich szkół stworzyło, wdrożyło oraz ewaluowało 45-minutowe plany lekcji dla ok. 3000 uczniów w wieku 8-18 lat.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Lekcje przygotowane przez nauczycieli wzmacniają i rozwijają uczniów: ich odporność w radzeniu sobie z wyzwaniami i ryzykiem oraz  krytyczne i kreatywne procesy myślowe. Poprzez udział w szkoleniu nauczyciele poznali metody i narzędzia, które poprzez podnoszenie innowacyjności nauczania wpływają pozytywnie na atmosferę w klasie, czego efektem są lepsze wyniki edukacyjne i wychowawcze. Po  zakończeniu ewaluacji każda  z 10 szkół otrzyma swoją indywidualną  KARTĘ (adT). To lista dobrych praktyk oraz wskazówek na przyszłość .

Szkolenie DIALOG - JAK ZACZYNAĆ

O SESJI ZAMKNIĘTEJ

Dyrektorzy i kadra pedagogiczna z wybranych gdańskich szkół, wzięli udział w dyskusji, po której nastąpiła część warsztatowa. Obejmowała ona pracę przed kamerą, której celem było utrwalenie refleksji uczestników po szkoleniu i ewaluacji. Kolejnym krokiem była wymiana informacji nt. implementacji poszczególnych elementów programu. Otrzymano informację zwrotną, że  np. w Zespole Szkół Łączności wdrażane są modele lekcji wypracowane przez nauczycieli, które zostały dopasowane do potrzeb nauczycieli przedmiotów zawodowych. Każda z obecnych szkół deklarowała, że kontynuuje lekcje lub modyfikuje swoje plany lekcji do aktualnych potrzeb. Doszliśmy do wspólnych wniosków, że pozytywny wpływ na relacje w klasie ma proces budowania motywacji nauczycieli do łączenia np. pracy nauczyciela przedmiotowego z elementami profilaktyki , poprzez zamianę ról.

Ze szczególnym zainteresowaniem została przyjęta propozycja  programu szkoleń dla rodziców i wypracowanie Integracyjnych wywiadówek. To kontynuacja pracy szkoleniowej w ramach programu "Dialog - jak zaczynać?". Dodatkową wartością jest propozycja Dyrektora i nauczycielki ze Szkoły Podstawowej nr 79 w Gdańsku. Planują oni powołanie KLASY POD PATRONATEM - E.K.LAB DT. Dyrekcja i nauczyciele są pod pozytywnym wrażeniem wyników w Gimnazjum nr 2 w Gdańsku, gdzie od dwóch lat prowadzona jest KLASA POD PATRONATEM-E.K.LAB DT: https://www.facebook.com/ELABDT.klasa

Szkoły biorące udział w programie:

1. Szkoła Podstawowa nr 24
2. Szkoła Podstawowa nr 65
3. Szkoła Podstawowa nr 79
4. Gimnazjum nr 2
5. Gimnazjum nr 12
6. Gimnazjum nr 25
7. Gimnazjum nr 28
8. Gimnazjum nr 49
9. Zespół Szkół Łączności
10.LO NR 4

Dyrektorzy Szkół biorących udział w programie z dyplomami ukończenia szkolenia

W spotkaniu ze strony (adT) AKADEMII DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ brali udział: Beata Staszyńska-Hansen/ Fundacja Citizen Project , Onno Hansen-Staszynski / Ezzev Foundation (Holandia)

Wsparcie i rekomendacje (adT) udzieliło Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzaleznień.

Organizatorami sesji było Miasto Gdańsk, GCPU, Fundacja Citizen Project i Ezzev Foundation.

Akademia Dynamiczna Tożsamość (adT) to koalicja międzynarodowa - oparta o wyniki współpracy (2012-2016) w narodowych i europejskich projektach edukacyjnych Fundacji Citizen Project, Ezzev Foundation rekomendowana przez Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień:

https://akademiadynamicznejtozsamosci.wordpress.com/

https://www.facebook.com/ELABDT.akademia

 

Realizator programu:  Fundacja Citizen Project:  www.foundationcitizenproject.eu

Olimpia SchneiderUrząd Miejski w GdańskuKancelaria PrezydentaReferat Prasowyolimpia.schneider@gdansk.gda.pl
Olimpia Schneider - najnowsze
Olimpia SchneiderUrząd Miejski w GdańskuKancelaria PrezydentaReferat Prasowyolimpia.schneider@gdansk.gda.pl
Olimpia Schneider - najnowsze