Kampania #17 milionów potrwa przez cały październik, a kulminacja działań realizowanych w ramach tegorocznej edycji przypada na 5 października, kiedy obchodzony jest Światowy Dzień Mózgowego Porażenia Dziecięcego. Głównym celem tej cyklicznej akcji jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na codzienne problemy osób z MPD. Motywem tegorocznej kampanii jest kolor zielony jako symbol solidarności z osobami cierpiącymi na MPD. Kampania ma za zadanie przypominać Polakom, iż osoby z MPD są pełnoprawnymi członkami społeczeństwa i nie potrzebują ckliwej litości, tylko większej wrażliwości, zrozumienia ich potrzeb i pewnych niepełnosprawności, a czasem drobnej pomocy w radzeniu sobie z codziennymi czynnościami.
W środę 5 października w geście solidarności o zmierzchu rozbłysną na zielono Gdańska Katownia oraz wiadukt przy ul. Kościuszki.
Dlaczego 17 milionów?
17 milionów to prawie połowa ogólnej liczby mieszkańców Polski, a na całym świecie już ponad 17 milionów osób cierpi na Mózgowe Porażenie Dziecięce. W Polsce szacuje się, iż prawie połowę liczby osób niepełnosprawnych ruchowo stanowią chorzy na MPD.
„Adresatami naszej kampanii są wszyscy, którzy lubią pomagać, a sposobów przyłączenia się do tegorocznej kampanii #17 milionów jest wiele. Może być to zrobienie sobie zdjęcia z hasłem „#17 milionów” i zamieszczenie go na profilu społecznościowym z hashtagiem #17 milionów, podświetlenie jakiegoś miejsca na zielono i sfotografowanie go lub sfilmowanie, zmianę swojego zdjęcia profilowego lub własnej strony WWW na kolor zielony oraz informowanie jak największej liczby osób o kampanii 17 milionów. Zdając się tylko na własną kreatywność, każdy może przyłączyć się do naszej akcji i wesprzeć ją w indywidualny sposób.” – podkreśla Izabela Jachim-Kubiak Prezes Fundacji Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat” – organizator kampanii.
Więcej informacji na temat ogólnopolskiej kampanii społecznej 17 milionów na: http://17milionow.pl/