Karta Dużej Gdańskiej Rodziny

A
A
Ostatnia aktualizacja: 19 kwietnia 2017 r.
1
 
2

Karta Dużej Rodziny wydawana jest w ramach Programu „Duża Gdańska Rodzina”

UWAGA!
W związku z podjęciem przez Radę Miasta Gdańska dnia 24.09.2015r. uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wprowadzenia na terenie Miasta Gdańska Programu „Duża Gdańska Rodzina” na lata 2010-2015 oraz Zarządzeniem Prezydenta zmieniającym zarządzenie w sprawie przyjęcia Regulaminu wydawania, korzystania oraz określenia wzoru Karty Dużej Rodziny zmieniają się zasady przyznawania i przedłużania kart.

KOMU PRZYSŁUGUJE KARTA DUŻEJ RODZINY

Karta Dużej Rodziny, zwana dalej „Kartą” wydawana jest w ramach Programu „Duża Gdańska Rodzina” rodzinom wielodzietnym, w rozumieniu uchwały Nr LIII/1543/10 Rady Miasta Gdańska z dnia 28 października 2010 r. w sprawie wprowadzenia na terenie Miasta Gdańska Programu „Duża Gdańska Rodzina” na lata 2010 – 2015, zmienionej uchwałą Nr XIV/387/15 z dnia 24 września 2015.

Przez rodzinę wielodzietną - należy rozumieć rodzinę, zamieszkującą na terenie miasta Gdańska, w której rodzic (rodzice) lub małżonek rodzica lub rodzic (rodzice) zastępczy lub osoba (osoby) prowadząca rodzinny dom dziecka mają na utrzymaniu co najmniej troje dzieci:

  1. w wieku do ukończenia 18 roku życia,
  2. w wieku do ukończenia 26 roku życia w przypadku gdy dziecko uczy się lub studiuje,
  3. w wieku do ukończenia 26 roku życia w przypadku dzieci legitymujących się ważnym orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności;

Karta Dużej Rodziny przyznawana jest wyłącznie rodzinom zamieszkującym w Gdańsku. Kartę otrzyma każdy członek w rodzinie, której na podstawie wniosku zostanie ona przyznana.

JAKIE UPRAWNIENIA DAJE KARTA DUŻEJ RODZINY

Zgodnie z w/w uchwałą, gdańska Karta Dużej Rodziny uprawnia do bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską organizowaną przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku.

UWAGA!
1) Karta nie upoważnia do bezpłatnych przejazdów w Szybkiej Kolei Miejskiej, Przewozach Regionalnych, w pojazdach MZK Wejherowo oraz ZKM Gdynia na obszarze Gdyni i Sopotu.
2) Do bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską organizowaną przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku nie upoważnia OGÓLNOPOLSKA KARTA DUŻEJ RODZINY.

Katalog ulg i zwolnień (aktualizacja: 2017-04-07)

CO ZROBIĆ, ABY OTRZYMAĆ KARTĘ DUŻEJ RODZINY

Należy złożyć wypełniony i podpisany wniosek w Punkcie Obsługi Klienta Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku:

  1. Punkt Obsługi Klienta nr 2 przy ul. Wyspiańskiego 9 A – dawny sklep meblowy Heban (Wrzeszcz)
  2. Punkt Reklamacji w siedzibie ZTM przy ul. Na Stoku 49 (Gdańsk)
  3. Punkt Obsługi Klienta nr 4 przy ul. Świętokrzyska 15 (na pętli tramwajowej Łostowice - Świętokrzyska)

Druki wniosku dostępne są w Punktach Obsługi Klienta ZTM oraz można je pobrać ze stron ZTM Gdańsk i MOPR Gdańsk.

Wniosek o wydanie/przedłużenie Karty Dużej Rodziny

Prosimy o drukowanie wniosku na jednej kartce!

DOKUMENTY NIEZBĘDNE PRZY SKŁADANIU WNIOSKU

Do wypełnionego i podpisanego wniosku należy dołączyć:

  • podpisane zdjęcia (max. format 4,5x 6,5 cm)
  • opłacić kaucję w wysokości 10 zł za każdą kartę

Przy składaniu wniosku należy okazać do wglądu oryginalne dokumenty potwierdzające stanowienie rodziny wielodzietnej tj:

  1. w przypadku rodziców/rodzica lub opiekunów - dowód tożsamości ze zdjęciem;
  2. w przypadku małżonka rodzica - dokument potwierdzający tożsamość i akt małżeństwa;
  3. w przypadku dzieci w wieku szkolnym - aktualna legitymacja szkolna;
  4. w przypadku dzieci do 6 lat - akt urodzenia;
  5. w przypadku studentów do 26 roku życia aktualna legitymacja studencka;
  6. w przypadku dzieci niepełnosprawnych w wieku do 26 roku życia - ważne orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności;
  7. w przypadku rodzin zastępczych, rodzinnych domów dziecka postanowienie sądu o umieszczeniu w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka i zaświadczenie z MOPR potwierdzające fakt przebywania w rodzinie.

W przypadku różnych nazwisk dziecka i rodzica wymagane jest okazanie do wglądu oryginału aktu urodzenia.

Pracownik ZTM Gdańsk kwituje przyjęcie wniosku i kaucji na odcinku wniosku, który otrzymuje wnioskodawca. Odcinek ten jest podstawą do odebrania Kart przez wnioskodawcę.

KIEDY MOŻNA ODEBRAĆ KARTĘ DUŻEJ RODZINY

Wniosek o wydanie karty rozpatrywany jest w ciągu miesiąca od dnia jego złożenia wraz z załącznikami.

Sprawdź czy możesz już odebrać kartę

CO ZROBIĆ W PRZYPADKU UTRATY LUB ZNISZCZENIA KARTY

Właściciel Karty lub przedstawiciel ustawowy (rodzic, opiekun) jest zobowiązany do niezwłocznego zawiadomienia o tym fakcie Zarząd Transportu Miejskiego wraz z prośbą o wydanie wtórnika Karty. Karta zagubiona zostanie zablokowana, a wtórnik Karty zostanie wydawany po opłaceniu kaucji w wysokości, tak jak za nową Kartę.

PRZEDŁUŻENIE KARTY DUŻEJ RODZINY

1) Przypominamy posiadaczom Kart Dużych Rodzin o konieczności przedłużenia ważności ulg i zwolnień na kolejny rok. Można to zrobić już od października.

Od 24.09.2015r. obowiązują nowe zasady przyznawania i przedłużania kart dużej rodziny. Zapoznaj się z nowym regulaminem!

2) W celu przedłużenia ważności należy przyjść wraz z Kartami oraz dokumentami tożsamości rodziców lub opiekunów prawnych oraz aktualnymi legitymacjami szkolnymi i studenckimi, do jednego z Punktów Obsługi
Klienta ZTM:

  • Punkt Obsługi Klienta nr 2 przy ul. Wyspiańskiego 9 A – dawny sklep meblowy Heban we Wrzeszczu;
  • Punkt Obsługi Klienta nr 4 przy ul. Świętokrzyska 15 (pętla tramwajowa Łostowice - Świętokrzyska);
  • Punkt Reklamacyjny w siedzibie Zarządu Transportu Miejskiego przy ul. Na Stoku 49 w Gdańsku oraz wypełnić wniosek o przedłużenie Kart Dużej Rodziny.

3. Rozpatrywane będą wnioski tylko z kompletem wymaganych i ważnych na kolejny rok dokumentów. Jeżeli w załączonych do wniosku o przedłużenie Karty dokumentach występować będą różnice w danych osobowych lub adresowych, Zarząd Transportu Miejskiego może, w celu weryfikacji danych, przedłużyć okres rozpatrzenia wniosku do jednego miesiąca.

4. Po pozytywnym zweryfikowaniu wniosku na Karty zostanie naklejony hologram z nadrukowanym kolejnym rokiem ważności oraz elektronicznie zostanie zapisywana informacja o przedłużeniu ważności uprawnień do bezpłatnych przejazdów środkami gminnego transportu zbiorowego na liniach organizowanych przez Miasto Gdańsk na kolejny rok.

5. Jeśli co najmniej jedna z Kart okaże się nieczytelna lub zgubiona wnioskodawca musi złożyć wniosek o przedłużenie wszystkich Kart w siedzibie Zarządu, gdzie jednocześnie po uprzednim opłaceniu kaucji otrzyma wtórnik karty nieczytelnej lub zagubionej (konieczne jest posiadanie zdjęcia lub obecność użytkownika Karty).

6. WAŻNE! Posiadacz Karty jest zobowiązany okazać ją podczas kontroli biletowej. W przypadku nieposiadania Karty podczas kontroli lub gdy Karta jest nieważna tj. nieczytelna lub nie ma przedłużonej ważności, kontroler ma prawo wystawić wezwanie do zapłaty za jazdę bez ważnego dokumentu uprawniającego do bezpłatnego przejazdu. Wezwanie może zostać anulowane po przedstawieniu w biurze firmy kontrolującej w terminie 7 dni od otrzymania wezwania ważnej Karty i opłaceniu opłaty manipulacyjnej za anulowanie.