Portal Miasta Gdańska
PL | EN | DE

Kwietniowe zajęcia jogi w Klubie Żak

Kwietniowe zajęcia jogi w Klubie Żak
A
A

ZAJĘCIA JOGI

wtorki i czwartki (01 / 06 / 08 / 13 / 15 / 20 / 22 / 27, 29.04), g. 9.00 – 10.30
Karnety: 160,- całość / 40,- 2 wybrane lekcje / 25,- 1 lekcja

Popołudniowa joga!
wtorki (06 / 13 / 20 / 27.04), g. 17.00 – 18.30
Karnety: 100,- całość / 25,- 1 lekcja


Joga pozwala w bezpieczny sposób odkrywać siebie poprzez pracę z ciałem, oddechem i świadomością. W zgodzie ze swoimi możliwościami i potrzebami mogą ćwiczyć osoby o różnych predyspozycjach. W ćwiczeniu jogi odnajdą się osoby potrzebujące regeneracji psychofizycznej, szukające sposobu na poradzenie sobie ze stresem, jak i osoby pełne energii gotowe do intensywnych ćwiczeń...

Czym jest zdrowie?
Jest stanem równowagi, w którym umysł i wszystkie organy ciała pracują w harmonii, a człowiek cieszy się spokojem i szczęściem, bez trudu mogąc wypełniać obowiązki, które nakłada na niego życie. Życie w dobrym zdrowiu to doprawdy wielkie błogosławieństwo.
Swami Sivananda "Practice of Yoga"

Po co ćwiczyć jogę?
Bo praktyka jogi ożywia ciało, otwiera serce i uspokaja umysł.
Ciało - precyzyjnie wykonywane pozycje (asany) energetyzują całe ciało, wzmacniają i rozluźniają mięśnie, uruchamiają stawy, utrzymują w zdrowiu narządy wewnętrzne.
Serce - uważna praktyka odblokowuje zamrożone w ciele emocje. Otwiera serce na radość i miłość. Daje wrażliwość, która z czasem przeradza się w intuicję.
Umysł - świadoma praca z ciałem i oddechem uspokaja umysł. Pozwala w pełni doświadczyć chwili obecnej, zachować wewnętrzny spokój, nawet podczas aktywnego działania w świecie.
Harmonia - zdrowie ciała, integracja serca i umysłu prowadzą do harmonii w codziennym życiu. Pozwala żyć w głębokim kontakcie ze sobą i światem.

Zajęcia jogi zawierają:
- pozycje stojące

najważniejsze ćwiczenia dla osób początkujących; harmonijnie rozwijają całe ciało, odblokowują nogi, przywracają kontakt z ziemią, dają podstawę do dalszej pracy;
- dynamiczne sekwencje np. cykl powitania słońca
dają siłę i wytrzymałość; bardzo szybko ożywiają i rozgrzewają nawet głębokie warstwy ciała;
- skręty
uelastyczniają i wzmacniają kręgosłup, biodra i barki; oczyszczają i regenerują wewnętrzne narządy brzucha; przywracają witalność;
- wygięcia w przód
rozładowują napięcia zgromadzone w nogach i plecach; uczą rozluźnienia, głęboko regenerują i wyciszają;
- pozycje odwrócone np. świeca, stanie na głowie
stanowią sedno ćwiczeń jogi; poprzez odwrócenie siły grawitacji, w ciele powodują obfite ukrwienie i dotlenienie mózgu, przywracają harmonię gruczołom, pogłębiają oddech, energetyzują;
- wygięcia w tył
najtrudniejsza grupa ćwiczeń; otwierają serce, usuwają stany depresyjne, dają pozytywne podejście do życia i pewność siebie;
- pozycje balansowe
utrzymywanie równowagi na rękach daje poczucie lekkości ciała, rozbudowuje klatkę piersiową, daje poczucie równowagi;
- relaks
pozwala doświadczyć stanu całkowitego rozluźnienia ciała ( jak w czasie głębokiego snu) przy zachowaniu pełnej świadomości; daje uwagę i wrażliwość potrzebną do pracy z oddechem ;
- ćwiczenia oddechowe
pełny i świadomy oddech dostarcza organizmowi niezbędnej energii, prowadzi do koncentracji i kontaktu z najgłębszymi pokładami nas samych; zmiana sposobu oddychania pozytywnie wpływa na stan emocjonalny;

Anna Haracz - tancerka, choreograf, nauczyciel tańca współczesnego. Współzałożycielka i kierownik artystyczny teatru tańca Kino Variatino, założonego w 1998r. Zajmuje się jogą od 2000 roku a naucza od 2004. Obecnie jest studentem kursu kwalifikacyjnego dla przyszłych nauczycieli jogi wg metody BKS Iyengara w Szczecinie, prowadzonego przez doświadczonych nauczycieli Jurka i Ałłę Jaguckich.

Na zajęcia potrzebne są mata do jogi, koc i pasek.
Strój: bez obuwia, spodnie.

Prowadzenie: Anna Haracz