Link do opisu wydarzenia: 11. Gdański Festiwal Tańca

11. Gdański Festiwal Tańca

Data: 23 - 24 lutego 2019 r.
Miejsce: Klub Żak, ul. Grunwaldzka 195/197, Gdańsk
Organizator: Klub Żak

Szczegóły wydarzenia

W lutowy weekend 11. Gdańskiego Festiwalu Tańca pokażemy cztery wyjątkowe spektakle artystów których poznaliśmy dzięki międzynarodowemu konkursowi Solo Dance Contest, który nie tylko ukazuje kierunki w europejskim tańcu i promuje młodych artystów, ale przede wszystkim łączy i wzmaga twórczy ferment.

fot. Paweł Wyszomirski

Zatańczą dla nas: ubiegłoroczna zwyciężczyni – Leila Ka, która podbiła serca gdańskiej publiczności niezwykle precyzyjnym i ujmującym PODE SER; Dominik Więcek, kilkukrotny finalista, także nagrody publiczności, Federica Bottini, której rozwój sceniczny mogliśmy obserwować na przestrzeni kilku lat, w duecie z Laurą Guy, oraz tegoroczna rezydentka – Sarah Bleasdale, która rozśmieszyła widownię do łez na SDC 2016.

Spektakle oscylują wokół tematyki stereotypu męskości, zachowań dozwolonych. Pytają o to, ile prawdy o nas samych pokazujemy, a na ile sami ją znamy. Każde przedstawienie operuje inna techniką i środkami: od przebieranek i śmiechu w INNERMAN – premierowym spektaklu rezydencyjnym, przez błyskotliwą ironię i wzruszenia BROMANCE, aż po zaskakujące, przykuwające uwagę warstwą choreograficzną UP STAY UP i NO CHAO.

 

23.02.2019

G. 19.00

INNERMEN / choreografia i wykonanie: Sarah Bleasdale, Nadine Freisleben, Angela Fegers / współpraca artystyczna: Eva Duda / w ramach projektu rezydencja/premiera Gdańskiego Festiwalu Tańca 2019 / 50 minut / PREMIERA

„Sara Bleasdale z Belgii swoim solo SMIRK (odwołanie do angielskiego słowa, oznaczającego uśmiech wyższości?) stawia na analityczny, minimalistyczny, niezwykle zdyscyplinowany ruch. Rozpoczyna w ciszy, długo stojąc lekko pochylona do przodu, intensywnie wpatrując sie w widzów. (…) Ruch jest tu wpracowany, sztuczny i oszczędny, pełen powtórzeń prostych układów, zazwyczaj z pojawiającymi się wariacjami.” pisał Mirosław Baran po pokazie konkursowym w 2016 roku. W trakcie rezydencji w Klubie Żak, Sarah wraz z Nadine Freisleben oraz Angelą Fegers będą pracowały nad nowym spektaklem pod okiem Evy Dudy- cenionej węgierskiej choreografki i wykładowczyni Budapesztańskiej Akademii Tańca Współczesnego.

G. 21.00

NO CHÃO / choreografia: Leïla Ka / wykonanie: Leila Ka, Alexandre Fandard / koprodukcja: L’étoile Du Nord (Paris) / Festival La Becquée (Brest) Iadu / La Villette (Paris) / Journées Danse Dense (Paris) / Le 783 (Nantes) / Micadanses (Paris) / Le Théâtre Scène Nationale (St-Nazaire) / 30 minut / pokaz przedpremierowy

 

Leila Ka to zwyciężczyni konkursu Solo Dance Contest 2018. Tak pisał po jej występie Mirosław Baran: „Najciekawszym poniedziałkowym spektaklem okazała się ostatnia z prezentacji – dynamiczne, konsekwentne, wyśmienicie wykonane „Pode ser” (…) Poprzez zderzenie tańca współczesnego i hip-hopu Ka opowiada o konieczności dostosowywania się do norm i oczekiwań, zderzeniu własnej indywidualności i wymogów funkcjonowania społeczności. Francuzka imponuje dynamiką, charyzmą, precyzją ruchu.” Leila na co dzień tańczy w prestiżowym zespole Maguy Marin, a w lutym pokaże autorski duet z Alexandre Fandard.

 

24.02.2019

G. 19.00

BROMANCE / koncept, reżyseria, choreografia i wykonanie: Michał Przybyła, Dominik Więcek/ muzyka: Przemek Degórski/ opieka dramaturgiczna: Anna Królica / zrealizowane w ramach konkursu rezydencyjnego NOWA GENERACJA / produkcja: Centrum Rezydencji Teatralnej SCENA ROBOCZA / 50 minut / premiera: 5.10.2018

„Najpiękniejszym fragmentem Bromance'u jest scena tanga, które w wirze skomplikowanych figur, hiperprofesjonalnie odtańcowują obaj performerzy, złączeni ze sobą „ciało w ciało”. Tyle że co rusz w ten wypełniony nieodzowną namiętnością i wzajemną fascynacją nastrój wkrada się jakimś dziwnym, złośliwym trafem „gra w łapki”, wykonywana całkiem serio – obaj walą się po rękach tak, żeby zabolało. A potem znów, jak gdyby nigdy nic, wracają do wypełnionej namiętną bliskością tanecznej partytury.” pisał po premierze Juliusz Tyszka. Krytyczka Julia Niedziejko podsumowuje zaś: „Spektakl Bromance w przemyślany i bezpretensjonalny sposób wypełnia lukę, która zbyt długo była pusta. Dominik Więcek i Michał Przybyła wypowiedzieli się na temat, który na polskim gruncie już od dawna domaga się artystycznej wypowiedzi równie mocno jak wnikliwego zbadania.”

G. 21.00

UP STAY UP / koncept i choreografia: Laura Guy, Federica Bottini / 30 minut / premiera: listopad 2016

Spektakl jest kolejnym rezultatem spotkań na Gdańskim Festiwalu Tańca. Laura Guy i Federica Bottini poznały się w trakcie konkursu Solo Dance Contest 2016 i postanowiły nawiązać współpracę. UP STAY UP powstało w trakcie rezydencji w Lake Studio w Berlinie i zostało zaprezentowane na festiwalach w Skopje Dance Fest i ACT Fest w Bilbao w czerwcu 2017 roku. Laura obecnie tańczy w Ephemera Dance Company, a po szkoleniu w Indiach prowadzi także zajęcia jogi. Federica specjalizuje się w kilku stylach tańca: balecie, hip-hopie, a nawet w capoeirze. Trzykrotnie uczestniczyła w konkursie Solo Dance Contest i dała się poznać widzom, jako żywiołowa i spontaniczna osobowość.

BILETY / obejmuje dwa spektakle jednego dnia /

30 zł / 25 zł - Karta Do Kultury* / 15 zł – uczniowie*, studenci*, seniorzy / 10 zł – Karta Dużej Rodziny* / 8 zł – Karta Tancerza*

* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację/ 1 KARTĘ)

Sprzedaż biletów i karnetów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00; w soboty i niedziele z seansami dla dzieci kasę otwieramy 30 minut przed seansem).

Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117 / Płatność za bilety i karnety gotówką lub kartą. Bilety bez zniżek można nabywać w naszym sklepie internetowym: tickets.klubzak.com.pl.

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje na koncerty, spektakle, PC Dramę należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane). Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 10 miejsc na dane przedstawienie.

Liczba biletów w danej puli limitowana. Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT.

Osoby spóźnione na spektakle teatralne nie będą wpuszczane na widownię po rozpoczęciu spektaklu oraz nie otrzymają zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety. Prosimy o punktualne przybycie.
Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca nie są numerowane.
W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych.

Miejsce