• Start
  • Wiadomości
  • Zwycięzca przetargu na budowę mostu na Wyspę Sobieszewską wyłoniony

Zwycięzca przetargu na budowę mostu na Wyspę Sobieszewską wyłoniony

Sześć firm dopuszczono do drugiego etapu przetargu ograniczonego na budowę mostu na Wyspę Sobieszewską. W poniedziałek, 22 sierpnia, ogłoszono zwycięzcę. Most powstanie za 57 mln złotych!
22.08.2016
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Budowa mostu na Wyspę Sobieszewską będzie kosztować 57 mln złotych.

Zwycięzcą przetargu na budowę mostu na Wyspę Sobieszewską zostało Konsorcjum Firm: Lider - Metrostav a.s.,Partner-VISTAL GDYNIA S.A., Partner - VISTAL INFRASTRUCTURE Sp. z o.o., Gdynia, które za realizację inwestycji zażyczyło sobie dokładnie 57 112 606,97 zł. 

Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz napisał na swoim profilu na FB:

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wybrała wykonawcę nowego mostu w Gdańsku Sobieszewie. Zostało nim konsorcjum firm Metrostav i Vistal, które złożyło najkorzystniejsza ofertę pod względem ceny oraz przedłużenia okresu gwarancji. Zaoferowana przez konsorcjum cena to 57 111 606,97 przy gwarancji przedłużonej z 36 do 60 miesięcy. To dla gdańszczan bardzo dobra informacja, bo zakładaliśmy, że wydatki na roboty budowlane mogą wynieść 71 mln. Teraz pozostali wykonawcy mają 10 dni na ewentualne odwołania, a jeśli ich nie będzie podpisujemy umowę i natychmiast potem rozpoczynamy prace. Oddanie mostu w użytkowanie na przełomie 2017 i 2018 roku.


Miasto zamierzało przeznaczyć na realizację ponad 180-metrowego mostu 71 milionów złotych. Wyda dużo mniej.

Kto i jaką cenę zaproponował?

*Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., Zawiercie - 77 490 000 zł
*Konsorcjum Firm: Lider - Metrostav a.s.,Partner-VISTAL GDYNIA S.A., Partner - VISTAL INFRASTRUCTURE Sp. z o.o., Gdynia - 57 112 606,97 zł
*Konsorcjum: Lider – Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o., Będzin; Partner- AZI-BUD Sp. z o.o., Będzin - 77 172 627, 36 zł
*Konsorcjum: Lider - Porr Polska Infrastructure S.A., Warszawa, Partner - Porr Bau GmbH, Wiedeń, Partner - Teerag Asdag Aktiengesellschaft, Wiedeń - 77 846 700 zł
*BUDIMEX S.A. Warszawa - 60 283 530 zł
*STRABAG Sp. z o.o., Pruszków - 77 142 396,59 zł

Do przetargu zgłosiło się sześć podmiotów. Cztery z nich oferowały wykonanie usługi za 77 mln. zł, jedna za 60 mln, jedna za 57 mln.

Co zawiera zamówienie przetargowe?

1. Budowę mostu zwodzonego o łącznej rozpiętości przęseł zwodzonych 59,50 m o parametrach:

  • Długość obiektu - 173 m

  • Długość obiektu ze skrzydłami - 181,50 m

  • Rozpiętości teoretyczne przęseł dojazdowych – 2x25 m + 2x25 m

  • Rozpiętość teoretyczna przęseł zwodzonych – 59,5m

  • Szerokość ustroju niosącego – 14,92 m w tym: szerokość jezdni 7 m, szerokość jednostronnego ciągu pieszego 2,0 m, szerokość ścieżki rowerowej 2,4 m

  • Klasa obciążeń – A wg PN-85/S-10030

  • Kąt ukosu z rzeką Martwa Wisła - 93 stopni

  • Światło poziome przęsła żeglownego z uwzględnieniem prowadnic - 50 m

  • Światło pionowe przęseł żeglownych bez otwierania - 4 m ponad poziom wysokiej wody żeglownej i 5 m ponad poziom wody średniej

  • Czas otwierania obu przęseł - 120 sekund.

2. Budowę odcinka drogi o długości około 900 m - droga klasy G

3. Budowę budynku obsługi mostu

4. Przebudowę istniejącego skrzyżowania ulic Nadwiślańskiej - Turystycznej i DW 501

5. Przebudowę istniejącego skrzyżowania ulic Sobieszewskiej – Łąkowej – Piaskowej

6. Przebudowę odcinków ulic dojazdowych w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania DW 501 i prawidłowej obsługi przyległych terenów

7. Budowę odcinków ciągów pieszych i rowerowych

8. Budowę urządzeń organizacji ruchu

9. Budowę przystanków komunikacji zbiorowej i miejsc postojowych

10. Budowę i przebudowę ogrodzeń

11. Budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej

12. Budowę i przebudowę oświetlenia

13. Przebudowę istniejącego uzbrojenia kolidującego z projektowanym zakresem przedsięwzięcia

14. Budowę umocnień brzegów Martwej Wisły

15. Gospodarkę zielenią (wycinki i nasadzenia)

16. Roboty rozbiórkowe – likwidacja istniejącej przeprawy pontonowej i promowej, obiektów budowlanych kolidujących z inwestycją, odcinków istniejącej jezdni




TV

Po Wielkanocy zacznie jeździć autobus na wodór