Linia rowerowa 658:
- będzie funkcjonować w relacji Stadion Energa Gdańsk - Ku Ujściu, tak samo jak linia 258 w roku ubiegłym
- w dni powszednie kursować będzie przez cały dzień. W szczytach (w godz. 6 - 8 oraz 14 - 17) co 20 minut, poza szczytem co 40 minut. W soboty, niedziele i święta w godz. 10 - 19 co 20 minut
- obowiązuje taryfa zwykła, co oznacza że rowerzyści płacą tylko za siebie, rower jedzie za darmo.
- na linii kursować będzie autobus przystosowany do przewozu rowerów: maks. osiem jednośladów pojedzie w środku pojazdu, w przyczepie rowerowej - dwadzieścia.
Linia 606:
- funkcjonuje na trasie Wały Piastowskie (dworzec PKP) – Westerplatte, w dni powszednie w godz. 10 - 14, a w dni wolne od pracy w godz. 10 - 18. Na trasie linii obowiązywać będzie ograniczona liczba przystanków. Częstotliwość kursowania co 80 minut, niezależnie od dnia i godziny.
Linia 622:
- funkcjonuje na trasie Oliwa Pętla Tramwajowa - Oliwa ZOO. W dni powszednie kursować będzie w godz. 9 - 19, od szczytu porannego do godz. 14 co 20 - 40 minut; w szczycie popołudniowym co 25 minut. W soboty, niedziele i święta będzie można korzystać z tej linii w godz. 9 -19, co 25 min.
W 2017 r. linie sezonowe ruszyły 29 kwietnia - skąd szybszy start w tym roku?
- Wynika to z popytu na te linie oraz dobrej pogody, jakiej spodziewamy się w kwietniu - odpowiada Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Sezonowa “linia rowerowa” funkcjonująca przez tunel pod Martwą Wisła pod numerem 658, zastąpiła kursujący wcześniej w stałym rozkładzie autobus linii 258. Dlaczego?
- Zmiana ta została poprzedzona kilkumiesięczną obserwacją napełnień na linii 258 w miesiącach jesiennych, zimowych i na przedwiośniu - mówi Sebastian Zomkowski, z-ca dyrektora ZTM ds. przewozów. - Zainteresowanie linią od października do marca było niewielkie. Przez cały dzień bywały kursy bez ani jednego pasażera, a sporadycznie zdarzało się zaledwie kilkoro pasażerów z rowerami. Nie było więc ekonomicznego uzasadnienia dla utrzymywania linii 258 w takim kształcie, stąd decyzja o zmianie linii na sezonową. Zaoszczędzone w ten sposób środki finansowe wzmocniły połączenia autobusowe w innych rejonach miasta – wyjaśnia Zomkowski.
Wszystkie linie sezonowe będą funkcjonować w 2018 r. do odwołania.
- Pogoda lubi nam płatać figle, dlatego zachowaliśmy możliwość podjęcia w terminie późniejszym decyzji o zawieszeniu funkcjonowania linii sezonowych - tłumaczy Jerzy Dobaczewski.
Szczegółowe rozkłady jazdy dla linii sezonowych dostępne będą w przyszłym tygodniu na stronie internetowej ZTM.