• Start
  • Wiadomości
  • Wiadukt Biskupia Górka. Budowa dobiega końca. Jakie prace zostały już wykonane?

Wiadukt Biskupia Górka. Budowa dobiega końca. Jakie prace zostały już wykonane?

Pierwszy z dwóch zaplanowanych wiaduktów nad torami kolejowymi w ciągu Traktu Św. Wojciecha jest niemal gotowy. Do ułożenia pozostały ostatnie warstwy nawierzchni i montaż elementów zapewniających bezpieczeństwo. Jeśli nie pojawią się żadne przeszkody, to kierowcy już jesienią będą mogli z niego skorzystać.
26.07.2019
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Do wykonania na wiadukcie pozostało ułożenie papy termozgrzewalnej na płycie nośnej oraz ułożenie mas bitumicznych
Do wykonania na wiadukcie pozostało ułożenie papy termozgrzewalnej na płycie nośnej oraz ułożenie mas bitumicznych
Fot. Grzegorz Mehring/www.gdansk.pl

 

Co obecnie dzieje się na placu budowy?

Na samym wiadukcie, znajdującym się nad torami kolejowymi, wykonano kapy chodnikowe na płycie nośnej, a na końcach obiektu zamontowano urządzenia dylatacyjne. Wkrótce na powierzchni betonu układana będzie żywica - właśnie trwają przygotowania do przeprowadzenia tych prac.
Na obu łukach konstrukcji stalowej wiaduktu położono natomiast ostatnią, wierzchnią powłokę zabezpieczenia antykorozyjnego.

Jak informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, do wykonania na tym obiekcie pozostało ułożenie papy termozgrzewalnej na płycie nośnej oraz ułożenie mas bitumicznych.

- Przed oddaniem do użytkowania, wykonany zostanie montaż barier ochronnych oraz balustrad na obiekcie - zaznacza Niezgoda.

Na powstającym wiadukcie nad ul. Nowe Podwale Grodzkie zauważyć można już gotowe gzymsy i kapy chodnikowe na płycie nośnej. Aktualnie płyta nośna przygotowywana jest do układania izolacji z papy termogrzewalnej na części jezdnej obiektu. Kiedy zostanie już ułożona, do położenia pozostaną masy bitumiczne oraz montaż barier i balustrad ochronnych.

Zakończono też większość prac na moście nad Kanałem Raduni. Obiekt został wygrodzony od strony ul. Zaroślak.

- Prace wykończeniowe mostu oraz budowa przy nim murów oporowych, będą wykonywane w ramach robót budowy drugiej jezdni trasy głównej (jezdnia lewa) - wyjaśnia Aneta Niezgoda.

 

Aktualnie układana jest podbudowa drogowa na dojazdach do wiaduktu
Aktualnie układana jest podbudowa drogowa na dojazdach do wiaduktu
Fot. Grzegorz Mehring/www.gdansk.pl

 

Trwają też ostatnie roboty drogowe na dojazdach do obiektów mostowych: układana jest podbudowa drogowa na dojazdach do obiektu. Na przełomie lipca i sierpnia zaplanowano układanie mas bitumicznych na obiektach mostowych oraz na dojazdach do obiektów.

Nowy wiadukt nad torami w ciągu Traktu św. Wojciecha oparty będzie na trzech stalowych dźwigarach łukowych, do których będą podwieszone pomosty (osobne pod każdą z jezdni), składające się ze stalowych rusztowań zespolonych z żelbetową płytą. W ciągu powstającej ulicy Nowe Podwale Grodzkie powstanie drugi wiadukt. Składać się on będzie z ram żelbetowych z osobną konstrukcją nośną dla każdej jezdni. Budowa rozpoczęła się od strony wschodniej. Kiedy pierwszy obiekt będzie gotowy, wówczas na niego zostanie przeniesiony ruch, a w miejsce rozebranej estakady zostanie zbudowany drugi nowy wiadukt.

 

Pierwszy wiadukt powinien być gotowy jesienią br.
Pierwszy wiadukt powinien być gotowy jesienią br.
Fot. DRMG

 

Inwestycja ta ma poprawić połączenie centrum Gdańska z południowymi dzielnicami miasta oraz drogą krajową nr 91.

Głównym wykonawcą robót jest firma Budimex S.A. Koszt inwestycji to niespełna 147 mln złotych, z czego 114 milionów złotych pochodzi z dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Budowa rozpoczęła się w kwietniu 2018 r. Powinna zakończyć się w październiku 2020 roku.

 

TV

Czwarty mikrolas już rośnie - zobacz, jak powstawał na Oruni Górnej