PORTAL MIASTA GDAŃSKA
PL | EN | DE
Wiadukt Biskupa Górka. Kolejne elementy konstrukcji zamontowane
Wiadukt Biskupa Górka. Kolejne elementy konstrukcji zamontowane
Wiadukt Biskupia Górka nabiera kształtu. Właśnie pojawiły się na nim kolejne ogromne elementy konstrukcyjne, a już trwają przygotowania do ułożenia nowych przęseł. Zobacz film, na którym widać postępy prac na jednej z największych inwestycji infrastrukturalnych w Gdańsku.
Żeby zamontować na wiadukcie ruszt stalowy, trzeba było wstrzymać ruch pociągów
Żeby zamontować na wiadukcie ruszt stalowy, trzeba było wstrzymać ruch pociągów
źródło: DRMG


Budowa Wiaduktu Biskupia Górka to jedna z najważniejszych obecnie miejskich inwestycji. Prowadzi ją Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, a wykonawcą jest firma Budimex.Nowy wiadukt i towarzysząca mu przebudowa drogowa usprawnić ma komunikację na linii centrum miasta - południe .

Obraz budowy zmienia się niemal z tygodnia na tydzień. Nabiera kształtu konstrukcja wiaduktu drogowego. Właśnie zamontowano kolejne elementy stalowej konstrukcji: belkę podłużnicową oraz ruszt stalowy. Prace prowadzone są w śródmieściu. Ważne jest więc skoordynowanie wszystkich inżynierskich zadań tak, by mógł normalnie odbywać się ruch drogowy. Montaż największych konstrukcji prowadzony jest nocą, a zamknięcie linii kolejowej trwa podczas takiej operacji tylko 4 godziny.

Nocny montaż konstrukcji stalowej
Nocny montaż konstrukcji stalowej
zdj. Marcin Przybysz/DRMG


Teraz prowadzone są prace ciesielsko-zbrojarskie na pierwszym przęśle estakady oraz ustawiane są podparcia pod kolejne przęsła na wiadukcie. Inwestycja pod nazwą Budowa Wiaduktu Biskupia Górka - w sumie nie jedno, a kilka bardzo poważnych zadań – obejmuje budowę:

  • wiaduktu Biskupia Górka w ciągu ul. Trakt Św. Wojciecha
  • mostu przez Kanał Raduni
  • przebudowę układu drogowego wraz z pobliskimi skrzyżowaniami
  • budowę estakad dojazdowych do wiaduktu wraz z murami oporowymi
  • budowę parkingu wielopoziomowego przy ul. Okopowej

Czytaj też: To już pewne: Bastion Wiebego i fragmenty Baszty Nowej zachowane i wyeksponowane!


Koszt całej inwestycji wynosi ponad 140 mln zł, a termin na jej ukończenie wyznaczony jest na jesień 2020 r. Dofinansowanie na poziomie 85% pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020.

Zobacz relację wideo:

oprac. MWwww.gdansk.plredakcja@gdansk.pl