• Start
  • Wiadomości
  • Tramwajem z Wrzeszcza na Piecki Migowo. Trasa będzie biegła przez ul. Getta Warszawskiego

Tramwajem z Wrzeszcza na Piecki Migowo. Trasa będzie biegła przez ul. Getta Warszawskiego

Trasa Gdańsk Południe - Wrzeszcz (roboczo nazywana Nową Politechniczną) to linia tramwajowa, która ma połączyć Piecki Migowo (Morenę) z Wrzeszczem. Równolegle ma powstać także droga rowerowa oraz chodnik. Projektowana linia tramwajowa połączy dynamicznie rozwijające się południowe dzielnice miasta z północnymi.
19.12.2019
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Celem inwestycji jest połączenie trasą tramwajową północnych dzielnic Gdańska z południowymi. To będzie nowa jakość dla mieszkańców, jeśli chodzi o miejską komunikację zbiorową
Celem inwestycji jest połączenie trasą tramwajową północnych dzielnic Gdańska z południowymi. To będzie nowa jakość dla mieszkańców, jeśli chodzi o miejską komunikację zbiorową
www.gdansk.pl

 

Przetarg na projekt trasy w połowie 2015 roku wygrała firma Mosty Katowice, która opracowała wielowariantową koncepcję przebiegu trasy. Z uwagi na brak wskazania preferowanego wariantu przebiegu Trasy Gdańsk Południe Wrzeszcz, w 2017 roku miasto złożyło dwa odrębne wnioski o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przebiegu Trasy Gdańsk Południe Wrzeszcz, dla dwóch różniących się przebiegów:

  • Jaśkowa Dolina, Wileńska, pas rezerwy, Sobieskiego z włączeniem do Alei Grunwaldzkiej przez ul. Boh. Getta Warszawskiego
  • Jaśkowa Dolina, Wileńska, pas rezerwy, Sobieskiego z włączeniem do Alei Grunwaldzkiej przez ul. Do Studzienki

Po szczegółowych analizach, opcja połączenia Trasy Gdańsk Południe Wrzeszcz z aleją Grunwaldzką poprzez ulicę Do Studzienki nie jest już brana pod uwagę. Budowa linii tramwajowej  przez ul. Do Studzienki wiązałaby się z konieczną większej ilości wyburzeń. Dodatkowo uzyskanie odpowiednich parametrów na włączenie linii tramwajowej w al. Grunwaldzką w tej lokalizacji jest znacznie trudniejsze, a co za tym idzie niekorzystne zarówno pod względem technicznym jak i finansowym.  

- Trasa  przez ul. Do Studzienki zbyt mocno ingeruje w tkankę miejską. Brakuje również miejsca na włączenie w skrzyżowanie z Grunwaldzką. Dlatego też wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla wariantu przez ul. Do Studzienki został wycofany - informuje Włodzimierz Bartosiewicz, Dyrektor Naczelny DRMG

Po otrzymaniu z RDOŚ  decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla lokalizacji inwestycji, biuro projektowe Mosty Katowice przystąpi do kontynuacji prac projektowych.

TV

Światowa stolica bursztynu