Inwestycja pod hasłem: "Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Budzysza, Stryjewskiego i Nowotnej w Gdańsku w ramach GPKM - Etap IV a" podzielona jest na trzy odcinki:
1. ul. Budzysza, od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby (włącznie)
2. ul. Stryjewskiego, od skrzyżowania z ul. Skiby (bez skrzyżowania) do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą (włącznie) oraz pętla Pasanil
3. od skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą do końca linii tramwajowej, łącznie z pętlą "Stogi Plaża"
Jak informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, na ul. Budzysza, na 900-metrowym odcinku, wykonywane są podbudowy jezdni. Trwają też prace przy budowie przepustu "Kaczeńce " oraz torów tramwajowych.
- Przy ul. Stryjewskiego trwają z kolei prace przy kolektorze deszczowym. Poza tym wykorytowano torowisko przy ul. Pawiej, a na odcinku od ul. Rozłogi do ul. Kruczej układana jest mata antywibracyjna - wylicza Zakrzacka.
Na trzecim odcinku, wzdłuż ul. Nowotnej, trwa budowa ścieżki rowerowej wraz z przygotowaniem do ułożenia już warstwy bitumiczej. Poza tym regulowane są osie torów i prowadzone prace spawalnicze. Powstaje też budynek socjalny w pobliżu pętli niedaleko plaży.
Nie tylko modernizacja torowiska
Na Stogach przebudowane zostanie w sumie 3700 metrów torów tramwajowych. Modernizowane są także dwie pętle: tramwajowo - autobusowa Pasanil (około 350m) i tramwajowa „Plaża Stogi” (około 450 m), na których pojawią się dodatkowo tory odstawcze. Dla wygody mieszkańców korzystających z komunikacji miejskiej na tym odcinku przebudowane zostaną również przystanki tramwajowe. Będą włączone do monitoringu wizyjnego sieci TRISTAR, a także do systemu informacji pasażerskiej.
W ramach inwestycji przebudowany zostanie również istniejący układ drogowy (ul. Wosia Budzysza, ul. W. Stryjewskiego, odcinek ul. Nowotnej) wraz ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, drogami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi. Łączna długość przebudowywanych dróg wynosi około 2500 m. Łączna długość budowanych i przebudowywanych chodników wynosi około 1900 m, natomiast łączna długość budowanych i przebudowywanych dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych obejmuje odcinek około 1200 m. Wykonawca modernizuje także sieci wodociągowe i kanalizacyjne.
Umowa z wykonawcą prac, firmą Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. podpisana została w czerwcu 2018 r. Koszt inwestycji to ponad 110 mln zł, z czego ponad 46 mln zł to dofinansowanie unijne.