PORTAL MIASTA GDAŃSKA
PL | EN | DE
.
Spot “Lepiej... na boku”. Gdańsk promuje prawidłowe parkowanie hulajnóg elektrycznych
Spot “Lepiej... na boku”. Gdańsk promuje prawidłowe parkowanie hulajnóg elektrycznych
Wielu użytkowników hulajnóg elektrycznych zapomina, że prawidłowo zaparkowane nie powinny blokować drogi pieszym oraz pojazdom. Nie czekając na wprowadzenie ustawy regulującej sposób użytkowania “sharingowych” hulajnóg, Miasto Gdańsk postanowiło pokazać gdańszczankom i gdańszczanom, że „Lepiej… na boku”.
Kadr ze spotu Lepiej... na boku
Kadr ze spotu "Lepiej... na boku"
Fb Miasto Gdańsk

 

W Gdańsku hulajnogi elektryczne pojawiły się w maju br. i od razu zyskały popularność. Nie ma konieczności odstawiania ich do bazy, więc jest to niezwykle wygodny środek transportu. A przy tym są sporym ułatwieniem w poruszaniu się po mieście: osiągają prędkość nawet 20 – 25 km/h, a w pełni naładowana bateria pozwala na pokonanie nawet 25 – 30 km.

Mimo, że hulajnogi mają wiele zalet, nie wszyscy zadowoleni są z faktu, że pojawiły się w mieście. Głównym powodem jest brak prawnych regulacji dotyczących ich parkowania. Pojechać można w każde miejsce, nie martwiąc się o to, gdzie odstawić hulajnogę. Dowolność wyboru lokalizacji parkowania jest jednak przez wielu mieszkańców nagminnie nadużywana. Hulajnoga stojąca na środku chodnika staje się przeszkodą dla wszystkich pieszych.

 - Obserwowaliśmy problem od kilku miesięcy. Zastanawialiśmy się, jak przekazać mieszkańcom i mieszkankom Gdańska, że niewłaściwie zaparkowana hulajnoga stanowi zagrożenie dla każdego uczestnika ruchu drogowego - mówi Marek Bonisławski, dyrektor Biura Prezydenta Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Doszliśmy do wniosku, że stworzenie zabawnego spotu umożliwi nam dotarcie z przekazem do jak największego grona odbiorców 

 

Do współpracy przy spocie zaproszono lokalnych stand’uperów Wiolkę Walaszczyk oraz Filipa Puzyra. Efekty tej współpracy zobaczyć można w filmiku przypominającym z przymrużeniem oka o prawidłowym parkowaniu.

Opublikowany został na facebookowym profilu Miasta Gdańska oraz Twitterze

- Spot spotkał się z pozytywnym odbiorem, planujemy więc kontynuowanie współpracy z Wiolą i Filipem. Obecnie nie mogę zdradzić zbyt wiele, ale zachęcam do obserwowania profilu Miasta Gdańska – dodaje Marek Bonisławski.